Нови електронни услуги пестят на бизнеса по над 104 млн. лв. на година 27.04 | 13:46
Само от подаването на болничните по интернет предприятията са икономисали 71 млн.
Българският бизнес вече ще си спести по около 104.5 млн. лв. разходи на година заради въведените в държавната и общинска администрации нови електронни услуги. Те са част от третия план за намаляване на административната тежест у нас, мерките по който са били реализирани през втората половина на 2015 г. Сумата представлява 21.7% от годишните разходи на бизнеса, като по този начин се изпълнява голяма част от предварително заложената цел за намаляване на административната тежест с 30 на сто. Това се постига както от въвеждането на нови електронни услуги, така и чрез корекции в редица закони. Докладът за изпълнението на заложените мерки днес бе приет от Министерски съвет.
Планът съдържа 130 мерки за намаляване на административната тежест, като за отчетния период са изпълнени 18 мерки от компетентността на Министерството на финансите, Агенция "Митници", Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Министерството на труда и социалната политика и Агенцията по заетостта. Три мерки на Министерството на земеделието и храните и Националния статистически институт са изпълнени предсрочно.
Сред най-важните са разработването и публикуването на интернет страницата на Агенция "Митници" на указания за попълване на електронния административен документ и на акцизната декларация, както и намаляването срока за превеждане на подлежащи на връщане суми от акциз и за издаване на разрешение или на мотивиран отказ от 14 на 7-дневен. Изменението е включено в Правилника за изменение и допълнение на Правилника за прилагане на Закона за акцизите и данъчните складове и е в сила от 8 януари 2016 г.
През отчетния период са изпълнени девет от забавените мерки от втория план за действие. Шест от тях са с водеща институция Националния осигурителен институт и са свързани с данните от съпътстващите болничния лист документи, подавани от осигурителите. За целта е приета Наредба за паричните обезщетения и помощи от ДОО, в сила от 01.01.2016 г., и е разработена и внедрена информационна система за подаване на документите по електронен път. Това е довело до намаляване на административната тежест за бизнеса със 71 млн. лева годишно. По отношение на останалите неизпълнени мерки от първия и втория план за действие за намаляване на административната тежест за бизнеса са приети нови срокове за изпълнение – до края на 2016 г. и 2017 г.
Водещи
-
МС отмени насрочения за утре НСТС
Правителството ще одобри законопроектите, свързани с Бюджет 2026, във вида, съгласуван с...
12.11 | 21:00
-
Енергийната комисия преодоля ветото на Радев
12.11 | 20:45
-
Делото срещу двойката, изтезавала животни и продавала клипове със зверствата, влиза в съда
Габриела Сашова и Красимир Георгиев са обвинени за проява на жестокост и причиняване на смърт...
12.11 | 20:30
-
Бизнесът: Няма да участваме в НСТС утре
Предлаганият бюджет прехвърля сметката за политическия популизъм върху бизнеса и работещите,...
12.11 | 20:15
Най-четени
-
НСО официално: Всички шофьори са длъжни да ни направят път!
Позиция на Националната служба за охрана:
12.11 | 12:45
-
Милен Велчев: Това е единственият вариант за бюджет, ако сме кацнали от Луната вчера
Този бюджет е прахоснически, нереформаторски и изпуска възможности да приведе държавните...
12.11 | 15:10
-
Кънчо Стойчев: С този бюджет правим решителна крачка към пропастта
Според него държавата се е засилила към тежък социален сблъсък
12.11 | 14:10