Пандемията приземи 66% от самолетите 11.10 | 13:30
Дори в пиковия за лятото август пътниците са били със 75% по-малко спрямо предишното лято

66% по-малко полети през 2020. Това ще отчете Международната асоциация за въздушен транспорт, след като навлизайки в последното тримесечие, полетите все още са малко, а надеждите на превозвачите за по-малки загуби не се оправдаха.
"Туризъм, знаем - март, април, май - нямаше. Там говорим за спадове в полетите около 90%, което досега никога не е било. След което лятно време започнаха да се възстановяват, но реално чартърни полети - изключително ниски спадове, нискобюджетни линии - спадове, редовни авиолинии – спадове”, обясни Константин Занков от Интитута за анализи и оценки в туризма пред Нова телевизия.
Дори в най-ваканционния месец август, пътниците, ползващи въздушен транспорт са били със 75% по-малко в сравнение със същия месец на предходната година. Огромните загуби доведоха до ръба на фалита редица авиокомпании, обясняват от Интитута за анализи и оценки в туризма, и промениха поведението на пътниците, което също създава проблем.
"Това, което виждаме последно време, са едни много засилени last minute резервации. Тоест, пътешествениците започнаха да пътуват повече, не само в собствените си страни, а и навън, но резервациите са винаги в последния момент, което е много трудно за самите предприемачи в авиоиндустрията - да могат да планират своите приходи, какви машини, как да летят и така нататък”, обясни Занков.
Някои от най-големите летища в света затвориха терминали, други останаха празни. За да оцелеят, превозвачите оптиват да се адаптират като предлагат гъвкави условия. Като анулация на полет в последния момент, възстановяване на сума, смяна на дата. Повечето от тях разчитат на финансова помощ от държавата си, други - като Сингапурския национален авиопревозвач пък, проявиха изклютичелна изобретателност и предложиха на клиентите си "полет за никъде". Трае около три часа, като самолетите излитат и кацат на същото летище. Идеята е всеки, на когато липсва пътуването със самолет, да може да му се наслади. Както и да се поддържат машините, оставени прекалено дълго време на земя.
"Хората ще пътуват по Коледа и Нова година, но в България. Не за ски ваканции, а съотвенто говорим за балнео и спа туризъм, културно-познавателен, къщи за гости, алтернативни форми на туризъм, малки семейни хотели. Говорейки си за зимния сезон, очакваме около 400 хиляди чуждестранни туристи по-малко тази година. Като цяло, предимно настаняванията, които виждаме, ще бъдат от съседни държави”, каза още Занков.
А кога самолетът отново ще се превърне в предпочитано превозно средство, все още е прогноза, която никой не се осмелява да направи.
Водещи
-
Томислав Дончев: Приемането на еврото не е сред рисковете, които ни крие бъдещето
В събитието участва и икономическият анализатор Йонко Чуклев.
15.07 | 14:30
-
"Спаси София предложи законодателни промени, свързани с презастрояването и подобряване на градската среда в София
Осен това партията предлага и по-високи изисквания за озеленяване и задължителни места за...
15.07 | 14:15
-
Започна ваксинацията срещу човешкия папилома вирус
HPV е най-честият причинител на сексуално предавана инфекция в световен мащаб, която води до...
15.07 | 14:00
-
Николай Василев: Трябва да спрем да говорим, че има инфлация, такава няма
По негови думи инфлация ще има, но причината за това е бюджетната политика на правителствата...
15.07 | 13:45
Най-четени
-
На 15 юли, имен ден празнуват всички, които носят имената Владимир, Владимира, Влади
Значението на името
15.07 | 09:15
-
Общо 190 пожара са потушени през изминалото денонощие в страната
Втори инцидент в Монтана
15.07 | 10:59
-
Обществената поръчка за десет нови автобуса до Витоша е провалена
Явили са се двама участници, като единият е бил отстранен по формални причини
15.07 | 11:15
-
Важна новина за сметките
"Топлофикация София“ започна изготвянето на oбщите фактури за топлинна енергия въз основа на...
15.07 | 11:45