Приватизацията на "Товарни превози" била неизбежна 18.03 | 17:59
Това била най-важната цел за БДЖ през тази година

При всички положения до края на тази година "Товарни превози”, което е част от държавното БДЖ, трябвало да бъдат приватизирани. Вече имало интерес както от български, така и от чуждестранни компании. Това била и най-важната цел пред БДЖ през 2012 г.
"Нас ще ни удовлетвори колкото е възможно по-висока цена, но реалистичните ни очаквания са за сума около 200 млн. лв.”, каза Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите в БДЖ, цитиран от агенция "Фокус"
"След приватизацията на дружеството средствата ще останат в БДЖ и с тях ще бъдат погасени всички просрочени задължения към момента, включително и тези средства, които ще бъдат в падеж до края на 2012 г. Това ще облекчи изключително много състоянието на БДЖ, банките ще се успокоят и реформата в този елемент ще влезе в следващата си фаза”, посочи Владимиров.
По думите му важно е и получаването на нотификация от Европейската комисия, за да може държавата да помогне за спасяването на "Пътнически превози”, след като "Товарни превози” бъдат приватизирани.
Третото важно нещо било да се уточни сумата, която ще бъде необходима за тази държавна помощ и тя да бъде договорена със Световната банка.
Реформите в БДЖ се намирали в своята решителна фаза, твърди Владимиров.
"От това, което правим в момента, ще зависи изцяло как ще изглежда БДЖ през следващите години. Приключваме голямата структурна реформа, с което структурите на "Пътнически превози” и "Товарни превози” вече ще бъдат изцяло пазарно-ориентирани и много опростени. Необходимо е да протекат реформи в отделните системи на дружествата. Трябва най-вече да се подобри експлоатационната дейност и работата с пазара", коментира железничарският шеф.
По отношение на преструктурирането на задълженията, което също било една от важните реформи, в БДЖ очаквали продажбата на "Товарни превози”, след която 50% от проблема щял да бъде изчистен.
"До края на годината трябва да се случат неща, които вече да ни позволят да мислим по-скоро за развитието на "Пътнически превози”, отколкото за спасяването на БДЖ”, завърши Владимиров.
Водещи
-
Пазарно проучване: Средната предложена цена за новата детска болница е 8 923 206 лв. без ДДС
Стойностите, предложени от участниците, варират от 7 800 927 лв. до 10 000 000 лв. без ДДС
24.07 | 15:45
-
"Спаси София": Кметът на София Васил Терзиев предлага концесия на Минерална баня в Банкя за 200 хил. лева на година.
По думите на Зографски това са "смешни" пари. Ние от "Спаси София" нямаме нищо против...
24.07 | 15:45
-
От възможен хаос се опасяват фармацевти и пациенти при преминаватето към евро
До 8-ми август двойното обозначение трябва вече да е въведено във всички обекти в страната.
24.07 | 15:45
-
Парите в обращение у нас намаляват с 0,3 на сто на годишна база
Това представлява понижение от 90,9 млн. лева спрямо същия период на миналата 2024 година
24.07 | 15:15
Най-четени
-
Румен Радев връща за ново обсъждане в Народното събрание разпоредби от Закона за изменение и допълнение на Закона за здравното осигуряване
В мотивите си държавният глава заявява, че подкрепя законови мерки, целящи най-ефективното...
24.07 | 11:15
-
Проф. Кантарджиев препоръча да се къпем, за да ни е мирна главата
Затова съветвам всички, които имат рани да избягват да се къпят във водоемите, включително в...
24.07 | 10:15
-
САЩ забрани транссексуални да се състезават с жени
Промяната в политиката на USOPC поставя Америка в противоречие с някои международни спортни...
24.07 | 11:00
-
Хората, които правят 7000 крачки на ден, имат значително по-нисък риск от широк спектър сериозни здравословни проблеми
За да намери по-научна цел, международен екип от изследователи прегледа 57 предишни...
24.07 | 11:30