Революциите и земетресенията забавят ръста в рекламния сектор 12.04 | 18:05
През следващата година обаче покачването ще бъде по-силно, смята специалисти

Политическите трусове в Близкия Изток и Африка и земетресението в Япония ще свият с около 2,4 млрд. долара очакваните за тази година инвестиции в реклама по света през тази година, показват нови оценки на международната мрежа от медийни агенции ZenithOptimedia.
Така според групата световните рекламни разходи ще нараснат с 4,2 на сто през 2011 г. спрямо предишни предвиждания за растеж от 4,6 на сто.
В изследването си ZenithOptimedia отбелязва, че събитията по-специално в Египет оказват най-силно влияние на рекламния пазар от всички останали сътресения в региона, тъй като африканската държава е най-значимият рекламен пазар там.
Посочва се, че телевизионната реклама на практика почти е изчезнала в последно време, като рекламодателите са станали изключително предпазливи относно това къде да излъчват своите послания.
В Япония, вторият по големина рекламен пазар в света, в последните седмици телевизиите са заменили по-голямата част от рекламното си ефирно време със съобщения, предназначени да информират населението за настъпилите бедствия и начините за действия в кризисната ситуация.
Повредите в електроснабдителната система се очаква да продължат да влияят потреблението на различни медии в идните медии, коментират от компанията.
"Все пак не считаме, че тези удари ще извадят от релси световното възстановяване (в рекламния сектор) в дългосрочен план. Очакваме част от загубената реклама да се върне в течение на годината, след което ще последва силен растеж на тези пазари през 2012 г.", смятат рекламните специалисти.
За 2012 г. ZenithOptimedia повишава очакванията си за покачване на рекламния пазар до 5,8% в сравнение с 5,2%, чакани досега.
Прогнозира се, че САЩ ще останат световен лидер в света на рекламата, където през миналата година за рекламни дейности са похарчени общо 115,519 млрд. долара. Челната десетка за миналата година допълват: Япония, Германия, Китай, Великобритания, Франция, Бразилия, Италия, Австралия и Канада.
За 2013 подреждането според компанията ще изглежда така:
1. САЩ (165,9 млрд. долара)
2. Франция (44,143 млрд. долара)
3. Китай (33,999 млрд. долара)
4. Германия (26,361 млрд. долара)
5. Великобритания (19,97 млрд. долара)
6. Бразилия (16,268 млрд. долара)
7. Русия (14,751 млрд. долара)
8. Франция (14,362 млрд. долара)
9. Италия (11,738 млрд. долара)
10. Австралия (11,167 млрд. долара)
Водещи
-
Скиори и сноубордисти в носии и със знамена се спуснаха по пистите в Пампорово
Гайдари и тъпанджии съпроводиха голямото шествие
03.03 | 18:00
-
Вацев: Тръмп не дава пет пари за съдбата нито на Украйна, нито на Европа
Той е способен да излезе от НАТО, смята анализаторът
03.03 | 17:20
-
Кьовеши разследва 254 случая на евроизмами у нас за 1,13 млрд. евро
През 2024 г. Европейската прокуратура е започнала 97 нови проверки
03.03 | 17:00
Най-четени
-
Честването на 3 Март в София: Програма
03.03 | 10:00
-
Жена е намушкана с нож в софийски трамвай
Пострадалата е откарана в „Пирогов”, нападателят е задържан
03.03 | 11:40