Ремонтират Централна гара София* 30.08 | 10:46
Ремонтът ще продължи 26 месеца
![Ремонтират Централна гара София*](http://inews.bg/pictures/616196_1004.jpg)
Стартира процедура за възлагане на обществена поръчка за ремонта на Централна гара София.
Тръжната документация може да бъде закупена в сградата на "Национална компания "Железопътна инфраструктура" ( НКЖИ) всеки работен ден до 17 септември 2012 г. включително. Срокът за подаване на оферти е до 12 октомври 2012 г.
Ремонтът на гаров комплекс Централна гара София се осъществява със съфинансиране по Оперативна програма "Транспорт” 2007-2013. Индикативната стойност на проекта ще стане ясна след отварянето на ценовите оферти, обясниха от НКЖИ пред Econ.bg. Срокът на изпълнение на ремонтните дейности ще бъде 26 месеца. Той ще започне да тече след отварянето на офертите и обявяването на победител в процедурата.
Основната цел на проекта е да се извърши рехабилитация на съществуващото приемно здание към жп гарата и прилежащите ѝ терени.
След рехабилитацията Централна гара София ще бъде напълно архитектурно обновена, отговаряща на изискванията за енергийна ефективност, в това число подмяна на дограмата – прозорци и врати, пожарно обезопасена, инсталационно осигурена, с по-добри комуникационни връзки, с възможности за получаване на услуги от първа необходимост, както и такива за приятен престой на територията на приемното здание с топли и удобни чакални. До всички нива на гаровия комплекс ще се осигури достъп на лица с намалена подвижност, информират от НКЖИ.
Първата сграда на гара София е построена през 1888 г. и за времето си е най-голямото съоръжение от подобен вид на Балканския полуостров. През 1964–1971 г. е изработен проект за нова гара и в периода 1972–1974 г. е построено сегашното приемно здание.
Вследствие на 36-годишната експлоатация без саниране и основни ремонти, както и огромния пътникопоток, преминаващ ежедневно през приемното здание, отделните строителни елементи на сградата са силно амортизирани. Дограмата е остаряла, от покрива прониква дъждовна вода, нарушена е хидроизолацията под коловозите и в тунела има течове по тавана и други, което води до значителни енергийни загуби.
През последните години са правени само частични ремонти за отстраняване на неизправности или за изпълнение на някои съвременни изисквания, като например монтиране на ескалатори и асансьори за осигуряване на достъпна среда, като същевременно са изградени комуникационен център и чакалня.
* Информацията е допълнена в 11,50 часа.
Водещи
-
Първан Симеонов: Скептицизмът към еврото се дължи на застаряващото население
Над 57% от българите са „против“ България да приеме евровалутата
08.02 | 13:00
-
В Гърция арестуваха наш тираджия с над 100 кг марихуана в камиона
Това е и една от най-големите отделни пратки канабис, залавяни в страната
08.02 | 12:20
-
Милен Велчев: Ако фалираме, няма кой да ни спасява - не сме Гърция
България е в беда, ако се изпълнят всички предизборни обещания и дефицитът излезе извън...
08.02 | 12:00
Най-четени
-
Лена Бориславова: Нямам притеснение, не съм извършила престъпление
В петък прокуатурата й повдигна обвинение по зелото "Корал"
08.02 | 10:00
-
Шест осуетени полета заради дрон на летище София
Ако малкият летателен апарат беше попаднал в двигателите на самолета или по системите за...
08.02 | 09:29
-
Мнима лекарка поставя ботокс в Бургас
08.02 | 09:45