Столичани продължават да обичат да пазаруват от реални магазини 16.08 | 15:29
Въпреки разрастването на онлайн пазаруването физическите търговски обекти не губят популярност, сочи проучване
Прогресивното развитие на онлайн търговията в световен мащаб не се е отразило осезаемо на търсенето на модерни търговски имоти в столицата през първата половина на 2019 г. Напротив, то достига рекордни стойности на база полугодие от 2015 г. насам. Общият обем усвоени площи за разглеждания период е 21,900 кв.м. Това се казва в най-новия доклад на Colliers International.
Особено висока активност в откриването на нови магазини е регистрирана при специализираните търговски формати от типа "биг бокс”. След лидерите в това отношение са хранителните вериги Lidl, Billa, Kaufland; дрогерията dm и мебели и стоки за дома JYSK. Само за първото полугодие на 2019 г., полската марка Pepco откри 9 обекта в страната. Освен нея, на българския пазар навлязоха и други международни марки - Zara Home, Fjällräven, J.Wargas, Steve Madden и Ximivogue.
Обратно на посоката на развитие на търсенето, през разглеждания период предлагането на модерни търговски площи бележи незначителен спад. Причината за него е смяната на предназначението на част от площите в Galaxy Trade Center от търговски в офисни. С това обемът на предлаганите търговски имоти в София за полугодието стана 390,660 кв.м.
Периодът се характеризира и с друг рекорд. Бул. "Витоша" постигна най-високите си нива на заетост за последните пет години – 99%. Същевременно с това движението на наематели на главната софийска търговска улица е едва 1%. Като цяло този индикатор се характеризира със спад в стойностите от 6% на 3%.
През периода не се наблюдават съществени промени в наемните нива на разглежданите търговски площи, което ще остане валидно и през следващото полугодие. Преустройството на свободните хипермаркет площи в The Mall, Bulgaria Mall и Paradise Center доведе до по-високи нива на заетост и обогатяване на микса от наематели в тях. С приключването на процеса към края на годината тези проекти ще постигнат по-добро пазарно позициониране и ще предложат нови възможности за разширяване на мрежата от магазини на редица международни и местни търговци. Благоприятното развитие на пазара на модерни търговски площи ще продължи да предизвиква инвеститорски интерес към този сегмент.
Водещи
-
„Правосъдие за всеки“ на пореден протест
Споровете за легитимността на Сарафов разтърсват съдебната система
05.11 | 21:00
-
Кабинетът предлага на парламента Деньо Денев за председател на ДАНС
Президентът Румен Радев вече няма думата за това назначение
05.11 | 20:44
-
Британското посолство отговори на Борисов: Санкциите за корупция остават в сила
Борисов заяви, че той лично е преговарял с външния министър на Великобритания Дейвид Камерън...
05.11 | 20:30
-
Никола Цолов и Крисия официално потвърдиха връзката си
Подозренията се потвърдиха, когато пилотът сподели няколко общи снимки с певицата
05.11 | 20:15
Най-четени
-
България на прага на еврото: Страната е готова за новата валута от 1 януари (ОБЗОР)
Символично президентът на Европейската централна банка разписа българското евро, което ще...
05.11 | 04:36
-
Демократ-социалист е новият кмет на Ню Йорк
Зохран Мамдани, последовател на шиитския ислям, ще бъде 111-ият градоначалник на мегаполиса
05.11 | 13:59
-
Борисов: Това е коалиционен бюджет
Лидерът на ГЕРБ коментира и санкциите от Великобритания, наложени на лидера на „ДПС-Ново...
05.11 | 10:59
-
Без временна комисия за хотела с водопада на премиера Желязков
НС отхвърли искането на "Възраждане"
05.11 | 14:20