Столичани продължават да обичат да пазаруват от реални магазини 16.08 | 15:29
Въпреки разрастването на онлайн пазаруването физическите търговски обекти не губят популярност, сочи проучване
Прогресивното развитие на онлайн търговията в световен мащаб не се е отразило осезаемо на търсенето на модерни търговски имоти в столицата през първата половина на 2019 г. Напротив, то достига рекордни стойности на база полугодие от 2015 г. насам. Общият обем усвоени площи за разглеждания период е 21,900 кв.м. Това се казва в най-новия доклад на Colliers International.
Особено висока активност в откриването на нови магазини е регистрирана при специализираните търговски формати от типа "биг бокс”. След лидерите в това отношение са хранителните вериги Lidl, Billa, Kaufland; дрогерията dm и мебели и стоки за дома JYSK. Само за първото полугодие на 2019 г., полската марка Pepco откри 9 обекта в страната. Освен нея, на българския пазар навлязоха и други международни марки - Zara Home, Fjällräven, J.Wargas, Steve Madden и Ximivogue.
Обратно на посоката на развитие на търсенето, през разглеждания период предлагането на модерни търговски площи бележи незначителен спад. Причината за него е смяната на предназначението на част от площите в Galaxy Trade Center от търговски в офисни. С това обемът на предлаганите търговски имоти в София за полугодието стана 390,660 кв.м.
Периодът се характеризира и с друг рекорд. Бул. "Витоша" постигна най-високите си нива на заетост за последните пет години – 99%. Същевременно с това движението на наематели на главната софийска търговска улица е едва 1%. Като цяло този индикатор се характеризира със спад в стойностите от 6% на 3%.
През периода не се наблюдават съществени промени в наемните нива на разглежданите търговски площи, което ще остане валидно и през следващото полугодие. Преустройството на свободните хипермаркет площи в The Mall, Bulgaria Mall и Paradise Center доведе до по-високи нива на заетост и обогатяване на микса от наематели в тях. С приключването на процеса към края на годината тези проекти ще постигнат по-добро пазарно позициониране и ще предложат нови възможности за разширяване на мрежата от магазини на редица международни и местни търговци. Благоприятното развитие на пазара на модерни търговски площи ще продължи да предизвиква инвеститорски интерес към този сегмент.
Водещи
-
АП изезе с обширна статия за падането на кабинета Желязков и предсрочните избори
Новите избори, които ще са осмите от 2021 г., вероятно ще доведат до силно фрагментиран...
13.12 | 18:00
-
На извънреден събор: Дадоха мандат на ръководството на БЛС да подпише нов НРД
Ще се настоява за не по-малко от 10% ръст на цените на клиничните пътеки
13.12 | 17:40
-
Петър Чолаков: Вървим към втора фаза на избори след изборите
Ние сме си виновни, не Борисов и Пеевски - докато има балами, ще има и тарикати, категоричен е...
13.12 | 17:00
Най-четени
-
Васил Божков: Ще финансирам младите да влязат в парламента
Бих подкрепил партия на президента Радев с две ръце, заяви биснесменът-политик
13.12 | 15:00
-
Весела Чернева: Италия, Малта и България неприятно изненадаха Брюксел
С позицията си те се присъедиха към скептицизма на Белгия за руските активи
13.12 | 16:20
-
Бойко Борисов: В ГЕРБ никога не сме управлявали напук!
Лидерът на ГЕРБ бе на среща с членове и симпатизанти на партията в Силистра
13.12 | 10:00
-
Божанков, ПП-ДБ: Висшата и нечовешка арогантност събори правителството
Протестът беше заради потъпканото достойнство на българския народ, каза той
13.12 | 12:40