Столичани продължават да обичат да пазаруват от реални магазини 16.08 | 15:29
Въпреки разрастването на онлайн пазаруването физическите търговски обекти не губят популярност, сочи проучване

Прогресивното развитие на онлайн търговията в световен мащаб не се е отразило осезаемо на търсенето на модерни търговски имоти в столицата през първата половина на 2019 г. Напротив, то достига рекордни стойности на база полугодие от 2015 г. насам. Общият обем усвоени площи за разглеждания период е 21,900 кв.м. Това се казва в най-новия доклад на Colliers International.
Особено висока активност в откриването на нови магазини е регистрирана при специализираните търговски формати от типа "биг бокс”. След лидерите в това отношение са хранителните вериги Lidl, Billa, Kaufland; дрогерията dm и мебели и стоки за дома JYSK. Само за първото полугодие на 2019 г., полската марка Pepco откри 9 обекта в страната. Освен нея, на българския пазар навлязоха и други международни марки - Zara Home, Fjällräven, J.Wargas, Steve Madden и Ximivogue.
Обратно на посоката на развитие на търсенето, през разглеждания период предлагането на модерни търговски площи бележи незначителен спад. Причината за него е смяната на предназначението на част от площите в Galaxy Trade Center от търговски в офисни. С това обемът на предлаганите търговски имоти в София за полугодието стана 390,660 кв.м.
Периодът се характеризира и с друг рекорд. Бул. "Витоша" постигна най-високите си нива на заетост за последните пет години – 99%. Същевременно с това движението на наематели на главната софийска търговска улица е едва 1%. Като цяло този индикатор се характеризира със спад в стойностите от 6% на 3%.
През периода не се наблюдават съществени промени в наемните нива на разглежданите търговски площи, което ще остане валидно и през следващото полугодие. Преустройството на свободните хипермаркет площи в The Mall, Bulgaria Mall и Paradise Center доведе до по-високи нива на заетост и обогатяване на микса от наематели в тях. С приключването на процеса към края на годината тези проекти ще постигнат по-добро пазарно позициониране и ще предложат нови възможности за разширяване на мрежата от магазини на редица международни и местни търговци. Благоприятното развитие на пазара на модерни търговски площи ще продължи да предизвиква инвеститорски интерес към този сегмент.
Водещи
-
Когато глупостта и стремежът за власт се сблъскат, произвеждат катастрофи
Това направи ПП-ДБ с КПКОНПИ, смята депутатът от ИТН Станислав Балабанов
27.07 | 12:20
-
Астрофизик: 5 доказателства, че има живот след смъртта
27.07 | 12:00
-
Адв. Екимджиев: Възможни са не само още протести, но и бунтове наесен
Те няма да са само политически, но и икономически, смята юристът
27.07 | 11:40
-
Лимони и ябълки поскъпват на борсата
Повечето зеленчуци поевтиняват, сочат данните на ДКСБТ
27.07 | 11:00
Най-четени
-
Дайнов: Нови протести са възможни през октомври
Кабинетът ще падне тогава, когато Пеевски реши, че е подготвил достатъчно властова база, така...
27.07 | 10:20
-
Червен код за опасно горещо време в 11 области
За останалите области предупредителният код е оранжев
27.07 | 09:00
-
Джартов: 4 хеликоптера и 2 самолета от чужбина се включват в гасенето на пожарите у нас
На територията на България избухнаха 236 пожара, заяви директорът на ГД „Пожарна безопасност...
27.07 | 09:30