Столичани продължават да обичат да пазаруват от реални магазини 16.08 | 15:29
Въпреки разрастването на онлайн пазаруването физическите търговски обекти не губят популярност, сочи проучване
Прогресивното развитие на онлайн търговията в световен мащаб не се е отразило осезаемо на търсенето на модерни търговски имоти в столицата през първата половина на 2019 г. Напротив, то достига рекордни стойности на база полугодие от 2015 г. насам. Общият обем усвоени площи за разглеждания период е 21,900 кв.м. Това се казва в най-новия доклад на Colliers International.
Особено висока активност в откриването на нови магазини е регистрирана при специализираните търговски формати от типа "биг бокс”. След лидерите в това отношение са хранителните вериги Lidl, Billa, Kaufland; дрогерията dm и мебели и стоки за дома JYSK. Само за първото полугодие на 2019 г., полската марка Pepco откри 9 обекта в страната. Освен нея, на българския пазар навлязоха и други международни марки - Zara Home, Fjällräven, J.Wargas, Steve Madden и Ximivogue.
Обратно на посоката на развитие на търсенето, през разглеждания период предлагането на модерни търговски площи бележи незначителен спад. Причината за него е смяната на предназначението на част от площите в Galaxy Trade Center от търговски в офисни. С това обемът на предлаганите търговски имоти в София за полугодието стана 390,660 кв.м.
Периодът се характеризира и с друг рекорд. Бул. "Витоша" постигна най-високите си нива на заетост за последните пет години – 99%. Същевременно с това движението на наематели на главната софийска търговска улица е едва 1%. Като цяло този индикатор се характеризира със спад в стойностите от 6% на 3%.
През периода не се наблюдават съществени промени в наемните нива на разглежданите търговски площи, което ще остане валидно и през следващото полугодие. Преустройството на свободните хипермаркет площи в The Mall, Bulgaria Mall и Paradise Center доведе до по-високи нива на заетост и обогатяване на микса от наематели в тях. С приключването на процеса към края на годината тези проекти ще постигнат по-добро пазарно позициониране и ще предложат нови възможности за разширяване на мрежата от магазини на редица международни и местни търговци. Благоприятното развитие на пазара на модерни търговски площи ще продължи да предизвиква инвеститорски интерес към този сегмент.
Водещи
-
Децата може да получат безплатна ваксина срещу грип
Това обмислят от здравното министерство
20.01 | 17:59
-
Путин поздрави президента на САЩ Доналд Тръмп по случай неговото встъпване в длъжност
По думите на руския президент предизборният период не е бил лесен Тръмп, но той е показал...
20.01 | 17:40
-
Кирил Петков от Вашингтон: САЩ имат нагласата да затягат прилагането на „Магнитски“
По думите му друга тема бе увеличаването на средствата, които България може да събира от...
20.01 | 17:20
Най-четени
-
Пътуваме със зелен билет в София в първия работен ден за седмицата
Изпратени са и съобщения до всички училища и детски градини с препоръка да се ограничи...
20.01 | 09:59
-
Пенсионерите да се разбързат, днес изтича важен срок
Тъй като много често пенсионерите не са информирани за това обстоятелство, е важно да се знае,...
20.01 | 14:57
-
Ивайло Иванов вече не е част от ръководния екип на Министерството на вътрешните работи
Той подаде оставка като началник на кабинета на вътрешния министър Даниел Митов, съобщиха от...
20.01 | 13:00
-
Софийска районна прокуратура внесе обвинителен акт срещу известния български актьор Христо Шопов
Според съобщение на държавното обвинение, той е привлечен като обвиняем за отправяне на...
20.01 | 13:15