Столичани продължават да обичат да пазаруват от реални магазини 16.08 | 15:29
Въпреки разрастването на онлайн пазаруването физическите търговски обекти не губят популярност, сочи проучване

Прогресивното развитие на онлайн търговията в световен мащаб не се е отразило осезаемо на търсенето на модерни търговски имоти в столицата през първата половина на 2019 г. Напротив, то достига рекордни стойности на база полугодие от 2015 г. насам. Общият обем усвоени площи за разглеждания период е 21,900 кв.м. Това се казва в най-новия доклад на Colliers International.
Особено висока активност в откриването на нови магазини е регистрирана при специализираните търговски формати от типа "биг бокс”. След лидерите в това отношение са хранителните вериги Lidl, Billa, Kaufland; дрогерията dm и мебели и стоки за дома JYSK. Само за първото полугодие на 2019 г., полската марка Pepco откри 9 обекта в страната. Освен нея, на българския пазар навлязоха и други международни марки - Zara Home, Fjällräven, J.Wargas, Steve Madden и Ximivogue.
Обратно на посоката на развитие на търсенето, през разглеждания период предлагането на модерни търговски площи бележи незначителен спад. Причината за него е смяната на предназначението на част от площите в Galaxy Trade Center от търговски в офисни. С това обемът на предлаганите търговски имоти в София за полугодието стана 390,660 кв.м.
Периодът се характеризира и с друг рекорд. Бул. "Витоша" постигна най-високите си нива на заетост за последните пет години – 99%. Същевременно с това движението на наематели на главната софийска търговска улица е едва 1%. Като цяло този индикатор се характеризира със спад в стойностите от 6% на 3%.
През периода не се наблюдават съществени промени в наемните нива на разглежданите търговски площи, което ще остане валидно и през следващото полугодие. Преустройството на свободните хипермаркет площи в The Mall, Bulgaria Mall и Paradise Center доведе до по-високи нива на заетост и обогатяване на микса от наематели в тях. С приключването на процеса към края на годината тези проекти ще постигнат по-добро пазарно позициониране и ще предложат нови възможности за разширяване на мрежата от магазини на редица международни и местни търговци. Благоприятното развитие на пазара на модерни търговски площи ще продължи да предизвиква инвеститорски интерес към този сегмент.
Водещи
-
„Уолстрийт джърнъл“: Пентагонът блокира използването на далекобойни ракети от Украйна срещу Русия
Това ограничава способността на Киев да използва тези оръжия в защита срещу инвазията на...
24.08 | 18:00
-
Жертва и ранени при експлозия в магазин за играчки в Москва
Евакуирани са хората от околните ресторанти и кино
24.08 | 17:20
-
Затварят пътя за Гърция през Златоград за 20 дни
Заради ремонт от гръцка страна коли ще се пропускат само в неделя и нощем
24.08 | 17:00
Най-четени
-
След преследване и катастрофа в курортното с. Лозенец: Задържаха бус, пълен с мигранти
Шофьорът избяга, издирват го
24.08 | 09:45
-
Лагард: Чуждестранните работници дадоха тласък на икономиката на еврозоната
БВП в Германия щеше бъде с около 6% по-нисък през 2019 г. без , посочи шефката на ЕЦБ
24.08 | 11:00
-
Огромни опашки на „Капитан Андреево” за влизане в България
Основна част от пътникопотока са от т. нар. гастарбайтери, пътуващи от Турция към страните от...
24.08 | 10:00
-
Средната пенсия надхвърли 1000 лв., но 40% от пенсионерите вземат минималната
Това сочат данните на НСИ
24.08 | 12:00