Столичани продължават да обичат да пазаруват от реални магазини 16.08 | 15:29
Въпреки разрастването на онлайн пазаруването физическите търговски обекти не губят популярност, сочи проучване

Прогресивното развитие на онлайн търговията в световен мащаб не се е отразило осезаемо на търсенето на модерни търговски имоти в столицата през първата половина на 2019 г. Напротив, то достига рекордни стойности на база полугодие от 2015 г. насам. Общият обем усвоени площи за разглеждания период е 21,900 кв.м. Това се казва в най-новия доклад на Colliers International.
Особено висока активност в откриването на нови магазини е регистрирана при специализираните търговски формати от типа "биг бокс”. След лидерите в това отношение са хранителните вериги Lidl, Billa, Kaufland; дрогерията dm и мебели и стоки за дома JYSK. Само за първото полугодие на 2019 г., полската марка Pepco откри 9 обекта в страната. Освен нея, на българския пазар навлязоха и други международни марки - Zara Home, Fjällräven, J.Wargas, Steve Madden и Ximivogue.
Обратно на посоката на развитие на търсенето, през разглеждания период предлагането на модерни търговски площи бележи незначителен спад. Причината за него е смяната на предназначението на част от площите в Galaxy Trade Center от търговски в офисни. С това обемът на предлаганите търговски имоти в София за полугодието стана 390,660 кв.м.
Периодът се характеризира и с друг рекорд. Бул. "Витоша" постигна най-високите си нива на заетост за последните пет години – 99%. Същевременно с това движението на наематели на главната софийска търговска улица е едва 1%. Като цяло този индикатор се характеризира със спад в стойностите от 6% на 3%.
През периода не се наблюдават съществени промени в наемните нива на разглежданите търговски площи, което ще остане валидно и през следващото полугодие. Преустройството на свободните хипермаркет площи в The Mall, Bulgaria Mall и Paradise Center доведе до по-високи нива на заетост и обогатяване на микса от наематели в тях. С приключването на процеса към края на годината тези проекти ще постигнат по-добро пазарно позициониране и ще предложат нови възможности за разширяване на мрежата от магазини на редица международни и местни търговци. Благоприятното развитие на пазара на модерни търговски площи ще продължи да предизвиква инвеститорски интерес към този сегмент.
Водещи
-
Папа Лъв XIV се оказа роднина на Мадона и Анджелина Джоли
Разследване на The New York Times проследи родословието на 69-годишния понтифик
18.06 | 14:00
-
На НВО по БЕЛ седмокласниците са правили преразказ на "Урок по японски" от Виктория Бешлийска
Изпитът започна в 9.00 часа и продължи 165 минути
18.06 | 13:50
-
Радев отвърна на Борисов: Твърдението му е цинично и невярно
Според Борисов заради президента българите, евакуирани от Израел, са върнати у нас с...
18.06 | 13:40
Най-четени
-
София: При санитарен минимум 80 спешни екипа, ние имаме 10-12
„На дневното дежурство в този ден са били 10 линейки и на нощното са били 10 линейки“, каза...
18.06 | 10:18
-
Радев: България може да е регионален фактор със стратегии
Просперитетът на всяка държава зависи от функционирането на приобщаващи политически и...
18.06 | 11:45
-
Самолетът с българските граждани, евакуирани от Израел, успешно кацна на летище "Васил Левски"
Операцията по евакуация
18.06 | 08:30
-
Започват националните външни оценявания в края на седми клас с изпита по български език и литература днес
Практически задачи и оценяване
18.06 | 08:44