Строим тунели по швейцарски образец 29.10 | 17:39
Обмяната на информация и опит ще е важна при изграждането на тунел по Шипка и на АМ "Струма", каза Лиляна Павлова в Люцерн

Най-новите техники и технологии при изграждането и рехабилитацията на тунели и пътни настилки бяха представени на българската делегация, водена от министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в швейцарския град Люцерн, информират от МРРБ.
"Обмяната на информация и опит е изключително важна за нас предвид предстоящото изграждане на големи тунели в България - този под Шипка и на лот 3 на АМ "Струма", заяви Павлова. Според нея проектирането на тунелите е един от най-важните процеси при строителството им, тъй като трябва да отразят последните, най-нови тенденции и изисквания за безопасност в сектора.
Съвсем скоро предстои обявяването на обществена поръчка за проектиране на тунела на лот 3 на АМ "Струма", който ще бъде един от най-дългите в Европа. "Затова днешното посещение е от изключително значение за нас, за да можем да заложим обективни изисквания в документацията", коментира регионалният министър. Особено внимание при рехабилитацията е обърнато на осигуряване на висока степен на безопасност на пътуващите, отговаряща на директивата за тунелна безопасност.
На срещата бяха представени предстоящите водни проекти в България. Сред тях са предвидените за изграждане язовири Пловдивци, Нейковци и Луда Яна, пречиствателни станции за питейна вода към тях, както и намерението за стартиране на обследване, проектиране и строителство на 4 нови язовира за питейно-битово водоснабдяване, съчетано с възможностите за добив на електрическа енергия чрез водно-електрически централи към хидроенергийните системи.
Регионалният министър покани специалисти от пътния и водния сектор в Швейцария у нас.
В края на август стана ясно, че магистрала "Струма" няма да бъде завършена до 2015 г., както обещаха управляващите миналата година.
Строежът на лот 3 на аутобана ще бъде включен като първи приоритет в пътния сектор през следващия програмен период - 2014-2020 г. на Оперативна програма "Транспорт". Участъкът е с дължина 64,5 км и ще свързва Благоевград и Сандански. Трасето ще преминава през Кресненското дефиле, което е защитена територия по "Натура 2000".
Водещи
-
Киселова: Искането на оставката ми е тема, по която опозицията може да намери общ език
Парламентът е доказал, че може да работи въпреки неговата фрагментация
02.08 | 18:00
-
Стана известен последният есемес на Тодор Славков до Крушарски
Съобщението до бизнесмена Малък Тошко е изпратил десет дни по-рано - на 11 юли
02.08 | 17:40
-
Мира Радева в шок: Мъжът ми чака близнаци, изневерявал ми е с години!
Социоложката се развежда
02.08 | 17:00
Най-четени
-
Хиляди с глоби по 350 евро в Гърция
Камионите и автобусите нямат право да се движат в лявата лента, дори при изпреварване
02.08 | 15:00
-
Зафиров: Илияна Йотова е една от възможните за номинация на БСП-ОЛ за президент
Левицата ще участва на тези избори с амбицията да ги спечели, каза той
02.08 | 13:00
-
Протест затваря пътя към ГКПП "Маказа"
Призовават се гражданите, планиращи пътуване към Гърция в този ден и часови диапазон, да...
02.08 | 09:45