Строим тунели по швейцарски образец 29.10 | 17:39
Обмяната на информация и опит ще е важна при изграждането на тунел по Шипка и на АМ "Струма", каза Лиляна Павлова в Люцерн

Най-новите техники и технологии при изграждането и рехабилитацията на тунели и пътни настилки бяха представени на българската делегация, водена от министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в швейцарския град Люцерн, информират от МРРБ.
"Обмяната на информация и опит е изключително важна за нас предвид предстоящото изграждане на големи тунели в България - този под Шипка и на лот 3 на АМ "Струма", заяви Павлова. Според нея проектирането на тунелите е един от най-важните процеси при строителството им, тъй като трябва да отразят последните, най-нови тенденции и изисквания за безопасност в сектора.
Съвсем скоро предстои обявяването на обществена поръчка за проектиране на тунела на лот 3 на АМ "Струма", който ще бъде един от най-дългите в Европа. "Затова днешното посещение е от изключително значение за нас, за да можем да заложим обективни изисквания в документацията", коментира регионалният министър. Особено внимание при рехабилитацията е обърнато на осигуряване на висока степен на безопасност на пътуващите, отговаряща на директивата за тунелна безопасност.
На срещата бяха представени предстоящите водни проекти в България. Сред тях са предвидените за изграждане язовири Пловдивци, Нейковци и Луда Яна, пречиствателни станции за питейна вода към тях, както и намерението за стартиране на обследване, проектиране и строителство на 4 нови язовира за питейно-битово водоснабдяване, съчетано с възможностите за добив на електрическа енергия чрез водно-електрически централи към хидроенергийните системи.
Регионалният министър покани специалисти от пътния и водния сектор в Швейцария у нас.
В края на август стана ясно, че магистрала "Струма" няма да бъде завършена до 2015 г., както обещаха управляващите миналата година.
Строежът на лот 3 на аутобана ще бъде включен като първи приоритет в пътния сектор през следващия програмен период - 2014-2020 г. на Оперативна програма "Транспорт". Участъкът е с дължина 64,5 км и ще свързва Благоевград и Сандански. Трасето ще преминава през Кресненското дефиле, което е защитена територия по "Натура 2000".
Водещи
-
Нe Бойко Борисов, а Делян Пеевски вече е централната фигура в българския политически живот
Искането на Пеевски за закриване на Антикорупционната комисия е доста фалшива театралност,...
26.07 | 18:00
-
Страховете на хората, свързани с еврото, може да повлияят на инфлацията
Това заяви експертът по социална политика и бивш вицепремиер Ивайло Калфин
26.07 | 17:00
Най-четени
-
Борисов отсече: Трябва да пазим КПК, ако я закрият, губим 5 млрд. лева
ПП-ДБ ми пришиват като брошка Комисията за противодействие на корупцията, която те създадоха,...
26.07 | 16:00
-
Мяу! ТОЙ пак е в Шумен!
Получен е нов сигнал, че хищникът е забелязан до шуменския квартал "Мътница" в петък
26.07 | 10:20
-
Кузман Илиев за приемането на еврото: Дебат в България е практически не се състоя
Едва ли не тези, които са фенове на еврото, те са европейците, модерните, а другите, които не...
26.07 | 12:00
-
Асен Василев: Обща президентска кандидатура с ГЕРБ е изключена
Ако някой тръгне към ГЕРБ - да не разчита на нас, се казва още в поста на ПП
26.07 | 11:20