Хвалим родната лютеница с европари 28.07 | 20:30
ЕК отпуска 3,7 млн. евро за реклама на български продукти на извъневропейските пазари

Българската лютеница и шипковият мармалад се смятат за част от емблематичните на родния ни край продукти. Те, заедно с конфитюра от рози и българските плодове и зеленчуци, ще бъдат сред стоките, които страната ни ще рекламира на извъневропейските пазари.
Промотирането ще се извършва по схемата "Промоционални програми" под надслов "Освободете европейския вкус". Размерът на отпуснатите средства е 3,7 млн. евро.
Срокът на програмата е три години. Това става възможно след като Държавен фонд "Земеделие" и Съюзът на преработвателите на плодове и зеленчуци в България (СППЗБ) подписаха договор за реклама на родни продукти.
Целта е да се увеличи потреблението на лютеница, консервирани домати, печени зеленчуци, конфитюр от рози и шипков мармалад в Русия и Обединените арабски емирства, съобщават от ДФЗ.
Според фонда половината от средствата са осигурени от Европейския съюз, 30% са национално съфинансиране, а 20% идват от Съюзът на преработвателите на плодове и зеленчуци в България (СППЗБ).
Припомняме, че в началото на миналата седмица (18 юли) ДФЗ реши да отпусне 1,7 млн. лв. на българските производители, за да рекламират продукцията си в чужбина. Средствата ще бъдат използвани за промотиране на нашенски череши, вина, яйца и млечни продукти. Рекламите ще бъдат излъчвани в съседните Румъния и Гърция, в Русия, както и в далечните Китай и Австралия.
Най-много средства в размер на повече от 500 хил. лв. ще получат от Асоциацията на земеделските производители в България. Те ще рекламират български яйца в съседна Румъния и Гърция.
За рекламирането на млечни продукти в Австралия и Обединените Арабски емирства пък се отпускат 420 хил. лв. Те ще бъдат използвани за организиране на PR събития, телевизионни реклами, семинари и други. За тази цел парите ще бъдат насочени към Асоциацията на млекопреработвателите в България.
Националният съюз на градинарите в България ще получи над 340 хил. лв. за промотирането пресни череши в Русия. Парите ще се използват за изработването на реклами в електронни, социални и печатни медии. Част от тях ще бъдат насочени и към аудиосъобщения в московското метро, както и към създаването на продуктови презентации.
340 хил. лв. ще получат и от Регионалната лозаро-винарска камара "Тракия". Те ще популяризират българско вино в Русия и Китай. Средствата ще бъдат насочени към създаването на реклами в електронни и печатни медии и PR кампании. Част от парите ще бъдат използвани за осигуряването на участие на родни компании на изложения в Москва, Хонконг и Шанхай.
Водещи
-
В ГДБОП разследват първа измама, свързана с превалутирането заради еврото
Жена е измамена в онлайн платформа
22.08 | 18:00
-
Фестивал в София по случай Деня на независимостта на Украйна
Интеграционно-образователния център "Украински Вулик" и Столичната община канят гражданите в...
22.08 | 17:45
-
Проучване: Британците обсъждат времето по 56,6 часа на година
Резултатите от допитването подчертават неизменното увлечение на нацията по климата на фона на...
22.08 | 17:29
-
Шофьорът на АТВ-то, помлял петима в Слънчака, остава в ареста за постоянно
Ако бъде признат за виновен по най-тежкото обвинение, Наказателният кодекс предвижда от 15 до...
22.08 | 17:15
Най-четени
-
Още м.г. въжето на парашута, който се скъса, е било разнищено?
При инцидента с парасейлинг загина 8-годишно момченце, падайки от височина 40-50 м в морето
22.08 | 10:00
-
Отиде си Васил Кожухаров, гласът от култови филми и дублажи
Тъжната новина съобщи във Фейсбук актрисата Милена Живкова
22.08 | 14:40
-
Протести в София и Бургас заради Никола, който помете с АТВ петима души в Слънчев бряг
Как да обясним на другото дете на дъщеря ми, че майка му никога няма да се върне. Кой ще го...
22.08 | 11:00