400 хил. ползват безплатни карти за пътуване по БДЖ 30.05 | 13:31

Това право за служителите коства над 250 млн. лева на компанията

От Ивелина Георгиева

Близо 400 хил. души годишно използват системата за безплатно пътуване, което струва на БДЖ над 250 млн. лева. Това коментира транспортният министър Ивайло Московски във връзка с предстоящия протест на железничарите.

Като една от причините за недоволството си железничарите са посочили отнемането на правата им за пътуване с безплатни карти. Московски увери, че няма основание да считат, че ще има промяна на техните права за използването на системата за безплатно пътуване.

Финансовият министър Симеон Дянков, заяви че е бил много изненадан като е научил за броя на служителите на БДЖ, ползващи безплатни карти. Той посочи, че освен че това е тежест за бюджета на компанията, отделно влаковете по празниците са пълни заради това, че масово се ползват безплатните карти и няма места за пътниците с билети.

Поисканият анализ от ръководството на дружеството да даде повече информация за това кои служители използват безплатните карти за пътуване.

"С този митинг дойде на дневен ред нещо, за което ние не знаехме (за безплатните карти – бел. ред.)".

Според транспортния министър, за да е печеливша БДЖ, броят на ползващите системата за безплатни пътувания трябва да бъде намален. Според Дянков тези карти дори не се ползват по предназначение, а от бивши служители и пенсионери.

Той заяви, че в други сектори като например финансистите и счетоводителите, когато се пенсионират не използват други допълнителни услуги.

Всеки състав който се грижи за транспортната инфраструктура, обслужва основно три гари. Дянков предложи служителите да получават карти само за тях, а не за цялата мрежа.

Това може да бъде направено от следващата година – през настоящата няма да има такива промени, увериха двамата министри.

Ивайло Московски коментира, че ще приеме протестиращите железничари и би му било интересно те да обяснят своите искания и недоволства. Другите две оплаквания са за съсипване на железницата, с което транспортният министър категорично не е съгласен, както и съкращения на персонала. Московски коментира обаче, че такива не съществуват, а тези които текат в момента са следствие на договора, подписан след стачката през декември.

Водещи

Най-четени