M&S увеличи печалбата си, мисли за световна експанзия 24.05 | 16:23
За да не разчита в толкова голяма степен на родината си, компанията смята да развие международната си мрежа

Британската верига от магазини за дрехи и аксесоари Marks & Spencer (M&S) обяви във вторник покачване от 16,3% на нетната си годишна печалба и потвърди новата си стратегия за международно развитие.
За финансовата година, приключила на 2 април, компанията има печалба в размер на 612 млн. паунда (704 млн. евро) при продажби за 9,7 млрд. паунда, или с 4,2 на сто повече спрямо предходната година, съобщава АФП.
Доброто представяне се оказва съгласно очакванията на финансовите анализатори, но въпреки това на компанията се гледа с известна предпазливост заради резервираните изказвания на нейния нов изпълнителен директор Марк Боланд.
Според него текущата година крие рискове да бъде по-трудна от изминалата поради факта, че европейските домакинства са намалили потреблението си, като това важи в най-голяма степен за хората във Великобритания. Освен това се подчертава и покачването на цените на суровините в шивашкия сектор.
iNews припомня, че заради поскъпващия памук редица производители на дрехи изразиха опасения за печалбите си, като някои от тях прибягват до повишения на цените на крайната продукция. Други обаче предпочитат да свият маржовете на печалбата си, за да успеят да задържат досегашните си клиенти.
M&S е най-голямата верига за дрехи на Острова, като освен това държи контрола и над една от основните британски вериги за хранителни стоки. Модната компания има присъствие и на българския пазар.
Въпреки че освен у нас, фирмата развива дейност и на много други чуждестранни пазари, основен източник на приходи за нея остава Великобритания. За да не разчита в толкова голяма степен на родината си, компанията смята да развие международната си мрежа и да налага по-усилено марката в чужбина.
По думите на Марк Боланд, който пое управлението през миналата година, през изминалите 12 месеца извън Обединеното кралство са отворени нови 49 магазина, като се предвиждат нови обекти и в близко бъдеще.
През 2011 г. например ще се състои завръщането на веригата във Франция, откъдето M&S се оттегли преди десетилетие. Първият й нов обект ще бъде на Шанз-Елизе в Париж.
Боланд казва още, че иска да продължи развитието на луксозната гама продукти на компанията, като освен това подчертава силното представяне на онлайн продажбите на фирмата през последната година.
Водещи
-
Председател на наше НПО и още трима са задържани за престъпление
Заедно с актьор, гръцки модел и бивш военнослужещ от Френския легион, са вързали и държали...
23.10 | 21:00
-
Решено: Такситата в София с 18,6% по-високи цени от 1 януари
Столичният общински съвет одобри поскъпването
23.10 | 20:45
-
Бюджет'26: Ковид добавката отпада, вдигат вдовишките пенсии от 30% на 35%?
С първия бюджет в евро вероятно ще направят промени в пенсиите и осигурителните прагове
23.10 | 20:30
-
Военен пострада тежко при планирани парашутни скокове
Младши сержантът незабавно е транспортиран с военен хеликоптер в болница
23.10 | 20:15
Най-четени
-
Край на дългогодишната привилегия на Румен Радев да размахва укази над службите за сигурност
Ветото, което не уплаши никого
23.10 | 12:45
-
Спаси София: Ако картелът с боклука е проблем, защо таксиметровият картел не е?
„Ако ни е проблем картелът за боклука, защо не ни е проблем картелът при такситата?“, попита...
23.10 | 11:15
-
Проф. Кантарджиев подчерта, че е важно хората да се подготвят за сезона с няколко прости стъпки; грипът е близо
„До момента бяхме по-надолу в сравнение с миналата година, но сега случаите се увеличават“,...
23.10 | 10:45