Sony оглави класация за най-стойностните азиатски марки 05.07 | 13:15
В топ 100 липсват китайски компании, модните брандове са далеч от първите места
Японският производител на електроника Sony беше обявен за най-стойностната азиатска марка. Класацията е изготвена от специализираното издание за маркетинг Campaign съвместно с изследователската фирма TNS.
Първите пет позиции в подреждането са поделени между компании за потребителска електроника, като друго, което прави впечатление, е отсъствието на китайски брандове в топ 100.
Въпреки че Sony претърпя доста сътресения в последно време заради разкрития пробив в сигурността и откраднатите лични данни на около 100 млн. потребители на PlayStation Network, японският гигант успява за пореден път да се озове на лидерското място в класацията.
В нея са включени общо хиляда бранда от Азия. Според резултатите японските и южнокорейските марки се радват на най-голяма почит, като след Sony се нареждат Panasonic, LG, Samsung и Canon – все технологични фирми. Имената и на петте компании бяха в челната петица и за 2010 г.
"Тазгодишното изследване показва пред какви предизвикателства са изправени китайските и индийските марки, за да се спечелят признание извън родните си пазари", се посочва в доклада към проучването.
Най-добре класираната китайска фирма е Haier – производител на електроуреди, поставен на 102-ро място. Най-силно представилата се индийска компания пък е производителят на млечни продукти Amul – под номер 89.
Забелязват се и някои единични големи размествания в общата класация. Най-ярък пример за това е модния гигант Prada, който наскоро се листва на борсата в Хонконг, но не успя да оправдае очакванията за цената на акциите си. Така фирмата тази година се намира на 348-мо място сред най-стойностните марки, присъстващи в Азия, след като в предишното издание беше с почти 100 позиции по-напред.
В топ 25 липсват представители на луксозния сектор, като Chanel, Rolex и Louis Vuitton са на съответно 30-то, 42-ро и 123-то място.
Водещи
-
НСО с голям жест. Рекордно дарение за "Българската коледа"
Тема на 23-ото издание на „Българската Коледа” e „В подкрепа на хронично и тежко болните...
23.12 | 11:30
-
Проучване: Коледната трапеза в Пловдив ще струва средно 168,34 лева
То сравнява цените на основните продукти за Коледа в различни градове у нас. Средно коледната...
23.12 | 11:15
-
В интернет: Стартов пакет с евромонети на стойност €10,23 струва 40 лв.
Как обаче ще работят търговските обекти и как се подготвят хората за празничната нощ?
23.12 | 10:45
Най-четени
-
Костадин Костадинов поздрави bTV за раздялата с Мария Цънцарова
Атака срещу ПП-ДБ и паралел с "Величие"
23.12 | 09:45
-
Дъжд, сняг и виелици: Времето се обръща за празниците
Ще духа умерен, в източните райони и временно силен североизточен вятър. Минималните...
23.12 | 09:30
-
Православната църква почита паметта на Свети Наум Охридски
Светите десет мъченици от Крит
23.12 | 09:15