АПИ: Здрави пътища не ремонтираме 22.08 | 10:19
В социалните мрежи се появиха такива манипулации и внушения, които не са верни, казват от Пътната агенция
Започнатите през седмицата ремонти на 7,6 км от Подбалканския път I-6 между Карлово и с. Васил Левски и на 31 км от третокласния път III-861 Югово - Лъки - отсечката за Кръстова гора, са необходими за безопасността на пътуващите. Агенция "Пътна инфраструктура" прави това уточнение по повод манипулации и внушения в социалните мрежи, че се ремонтират здрави пътища.
Определените като "здрави" пътища са с амортизирана настилка, слаба носимоспособност, множество пукнатини, деформации, нарушено отводняване, стари мантинели и това е видно от снимките, които прилагаме.
Именно поради това проектът за ремонт на трасето от Подбалканския път предвижда полагане на геомрежа за усилване на пътната конструкция, цялостна подмяна на асфалтовата настилка и подобряване на отводняването. Трасето ще е с нови бетонови бордюри, облицовани окопи, мантинели, знаци и маркировка.
Подбалканският път е алтернативно трасе на автомагистрала "Тракия". По него ежедневно преминават над 10 000 превозни средства. Преди 17 г. е обновен горният асфалтов пласт, но с това не се подобрява носимоспособността му - важен елемент за безопасната експлоатация на трасето. Със завършването на строителните работи до края на септември шофьорите, които пътуват по направлението София - Бургас ще могат да използват първокласния път като алтернативен маршрут при предстоящия ремонт на АМ "Тракия" в участъка между Чирпан и Стара Загора.
Ремонтът на 31 км от път III-861 Югово - Лъки, по който се пътува до едно от най-светите за християните места в Родопите - Кръстова гора също е наложителен и необходим. Третокласният път е единствена пътна връзка на Община Лъки с областния център Пловдив и е най-пряка връзка на областта с община Баните в Смолянска област. Пътят, построен през 50-те години на миналия век, ежедневно се ползва от тежкотоварни камиони, превозващи суровина от предприятията за добив и преработка на оловно-цинкова руда в района. Трасето преминава през тежък планински терен, с голям надлъжен наклон и в по-голямата си част е без необходимия габарит.
Проектът включва ремонт и усилване на съществуващата асфалтобетонова настилка, както и на съоръженията по трасето, укрепване и обезопасяване на скатовете, осигуряване на отводняване, обновяване на всички пътни принадлежности - ограничителни системи, знаци и хоризонтална маркировка.
От всичко посочено е видно,че това не са "здрави" пътища и ремонтът им сега е повече от необходим за безопасността на всички пътуващи.
Водещи
-
Миролюба Бенатова откри противоречия в мотивите на bTV за раздялата с Цънцарова
Реакцията на гилдията
22.12 | 17:45
-
Безплатно ще е паркирането в София дори и в зоните за платено паркиране
Два пъти по 5 дни , по празниците, няма да работят синя и зелена зона.
22.12 | 17:30
-
СГС остави в ареста Габриела и Красимир, обвинени за жестоки убийства на животни
Двамата бяха привлечени като обвиняеми през март тази година. Днес съдът гледа делото срещу...
22.12 | 17:15
-
Акция на НАП и полицията: Иззеха райски газ от заведение в Ботевград
По случая е регистрирана преписка.
22.12 | 17:00
Най-четени
-
Рая Назарян отпадна като вариант за служебен премиер
Многократно сме обсъждали този въпрос, а и самата Рая Назарян е отговаряла на него – тя няма...
22.12 | 12:00
-
Предаването "Тази сутрин" на бТВ ще има временни водещи
Репортерът Росен Цветков, който и друг път е замествал водещи включително в сутрешния блок,...
22.12 | 10:15
-
Важен съвет в навечерието на влизането на еврото: Плащайте с карта!
Празничните дни не се отличават от другите дни в годината, освен това че ние бързаме, нямаме...
22.12 | 12:45