АПИ: Здрави пътища не ремонтираме 22.08 | 10:19
В социалните мрежи се появиха такива манипулации и внушения, които не са верни, казват от Пътната агенция

Започнатите през седмицата ремонти на 7,6 км от Подбалканския път I-6 между Карлово и с. Васил Левски и на 31 км от третокласния път III-861 Югово - Лъки - отсечката за Кръстова гора, са необходими за безопасността на пътуващите. Агенция "Пътна инфраструктура" прави това уточнение по повод манипулации и внушения в социалните мрежи, че се ремонтират здрави пътища.
Определените като "здрави" пътища са с амортизирана настилка, слаба носимоспособност, множество пукнатини, деформации, нарушено отводняване, стари мантинели и това е видно от снимките, които прилагаме.
Именно поради това проектът за ремонт на трасето от Подбалканския път предвижда полагане на геомрежа за усилване на пътната конструкция, цялостна подмяна на асфалтовата настилка и подобряване на отводняването. Трасето ще е с нови бетонови бордюри, облицовани окопи, мантинели, знаци и маркировка.
Подбалканският път е алтернативно трасе на автомагистрала "Тракия". По него ежедневно преминават над 10 000 превозни средства. Преди 17 г. е обновен горният асфалтов пласт, но с това не се подобрява носимоспособността му - важен елемент за безопасната експлоатация на трасето. Със завършването на строителните работи до края на септември шофьорите, които пътуват по направлението София - Бургас ще могат да използват първокласния път като алтернативен маршрут при предстоящия ремонт на АМ "Тракия" в участъка между Чирпан и Стара Загора.
Ремонтът на 31 км от път III-861 Югово - Лъки, по който се пътува до едно от най-светите за християните места в Родопите - Кръстова гора също е наложителен и необходим. Третокласният път е единствена пътна връзка на Община Лъки с областния център Пловдив и е най-пряка връзка на областта с община Баните в Смолянска област. Пътят, построен през 50-те години на миналия век, ежедневно се ползва от тежкотоварни камиони, превозващи суровина от предприятията за добив и преработка на оловно-цинкова руда в района. Трасето преминава през тежък планински терен, с голям надлъжен наклон и в по-голямата си част е без необходимия габарит.
Проектът включва ремонт и усилване на съществуващата асфалтобетонова настилка, както и на съоръженията по трасето, укрепване и обезопасяване на скатовете, осигуряване на отводняване, обновяване на всички пътни принадлежности - ограничителни системи, знаци и хоризонтална маркировка.
От всичко посочено е видно,че това не са "здрави" пътища и ремонтът им сега е повече от необходим за безопасността на всички пътуващи.
Водещи
-
След 6 години ремонт, пътят Ботевград – Мездра вече е отворен ОБЗОР
Ще направи ли това пътуването през Северозападна България по-бързо и безопасно.
03.07 | 17:59
-
София: Временни ограничения на движението в три транспортни подлеза ще има поради измиване
От 00:00 часа до 4:30 часа на 8 юли се забранява влизането на пътни превозни средства по бул....
03.07 | 17:40
-
Съюзът на артистите: Искате ли оставката на Тошко Йорданов?
Обезпокоителни изказвания в културната сфера
03.07 | 17:20
-
Безплатно: Над 400 000 софиянци с удължени карти за градския транспорт - как да активирате
Пътниците, които не са имали възможност да ползват своята 24-часова или 72-часова карта,...
03.07 | 17:00
Най-четени
-
Иво Сиромахов публикува нови остри критики към депутатите в социалните мрежи
Призив за премахване на депутатите
03.07 | 11:30
-
Риба балон е била уловена край Севастопол
Най-големият риск идва от токсина в тъканите ѝ, който не се разрушава при готвене и прави...
03.07 | 10:15
-
Оставката на бившия вече съпредседател на "Продължаваме промяната" като депутат ще бъде гласувана
Дневният ред на пленарната седмица предвижда прекратяване на правомощията на Петков като...
03.07 | 09:15