Автомобилните превозвачи скочиха срещу решение на ЕС 04.12 | 13:40
Пакетът за мобилност обрича българските шофьори, не е удовлетворено нито едно от исканията ни, отсече Димитър Димитров

Изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България Димитър Димитров разкри в интервю за БНР, че споразумението за реформата в международните пътни превози не е удовлетворило нито едно от исканията на българските превозвачи.
Припомняме, промените предвиждат седмичната почивка на водачите да бъде извън шофьорската кабина. Те трябва да се връщат в страната, където са базирани фирмите им, най-малко веднъж на четири седмици, освен в някои особени случаи. Превозвачите ще трябва да правят и минимум пет дни пауза между две серии каботажни превози в друга страна, за да се избегне тази практика в чужбина да стане почти постоянна, се казва в споразумението. Статутът на командирован работник ще трябва да се прилага системно и при този вид превози.
"Един от основните принципи на Европа е свободното движение на хора, а ние задължаваме определени водачи, които са хора и граждани на ЕС, през определен период от време да бъдат на определено място. Какво значи "у дома"? Когато една българска транспортна фирма наеме водач, тя трябва да го прибира в България, без значение дали водачът е български гражданин или не. Ако българска фирма има база в друга европейска държава, не може той да стои там, трябва да го прибера в България. Ако немска фирма наеме български транспортни работник, тя трябва да го прибира в Германия. Как се постига социалният ефект, когато на този човек семейството е в България. Българското предложение бе водачите да декларират къде искат да почиват", обяви Димитров.
"Излизането на протести в България е абсолютно ненужно в случая. Срещаме подкрепата на нашето министерство, имаме комуникация. Може би трябва да се активираме в Европейския парламент, да вземаме участие на повече срещи и да изказваме своето мнение пред хората, които ще гласуват, не само пред българските евродепутати. Този пакет за мобилност буквално обрича превозвачите. В България има регистрирани над 65 000 тежкотоварни автомобила за международни превози - в пъти повече, отколкото българската икономика има нужда. Ако трябва да ги връщаме на всеки четири седмици, те ще бъдат връщани с товари и ще излизат с товари, дори това да означава навлата да е под себестойност, с цел да се намалят някакви разходи по прибирането и изкарването на водача, което ще убие всички фирми, които работят от и за България - предимно по-малките фирми. Отделно, ставаме неконкурентоспособни на западните държави, дори и на една Полша, защото едно е да прибираме водача до Полша, друго е до България - разходите са съвсем различни", категоричен бе той.
Водещи
-
Осъдиха три българки за джебчийство в Лондон
Сънародничките ни опитали да задигнат скъпа чанта
08.09 | 13:00
-
Княгиня Калина насъскала кучето си срещу семейство с 3 малки деца в „Царска Бистрица“?
За това се оплакаха потърпевшите пред тв камера
08.09 | 12:40
-
Богомил Манчев: До 2051 г. в България трябва да имаме работещи 4 големи ядрени блока
Спешно трябва да се направи анализ на оборудването на АЕЦ "Белене", може ли да се ползва от...
08.09 | 12:20
Най-четени
-
Побоят над МВР шефа в Русе: Противоречива информация и различни версии
Тихомир Безлов и Любомир Рангелов с горещ коментар
08.09 | 09:45
-
Проф. Даниел Вълчев: Натискът за предсрочни избори ще се усилва
Според него правителството е в режим на оцеляване
08.09 | 11:20