БСП иска ЕК да спре концесията на летище „София“ 15.01 | 13:30
В процедурата има държавна помощ и се нарушава правото на ЕС, казва Георги Свиленски

"С концесията на Летище "София" се нарушава правото на ЕС. Внасяме сигнал до ЕК, изготвен от нашите експерти, специалисти и юристи, във връзка с това, че намираме в договора, в условията за концесия, намеса на държавата или предоставяне на държавна помощ". Това заяви зам.-председателят на ПГ на "БСП за България" Георги Свиленски на пресконференция в централата на партията.
Той подчерта, че е изпратено писмо и до премиера Борисов, с което се иска незабавно да спре процедурата по концесията до произнасяне на ЕК за това- има ли държавна помощ спрямо бъдещия концесионер на летището. "Предоставяме 28 страници аргументи и нарушения на законодателни и правни норми в ЕС", допълни той. Свиленски припомни, че срокът за концесията на Летище "София" е бил продължен за четвърти или пети път и няма да бъде проблем отново да се промени.
Като първи аргумент народният представител посочи, че в радиус на 100 км от Летище "София" никой друг концесионер няма право, с участието на държавата или самостоятелно, да изгражда летище. "Това дава предимство на бъдещия концесионер в рамките на 35 години, плюс още 18, ако бъде продължена концесията, София да има едно единствено летище, без оглед на развитието на пътникопотока, на инфраструктура, нужди от второ летище", обясни той. По неговите думи отчуждаването на терени, които към момента не са в обхвата на концесията, но ако концесионерът реши, че има нужда от тях, ще се извършва от държавата за сметка на концесионера, като разходите по тези отчуждавания ще се приспадат от инвестицията, която му е заложена в договора.
"Т.е. той няма да изпълнява инвестициите, които предварително е заложил – втора писта, концесионни такси, трети терминал, а тези инвестиции ще му бъдат приспадани като капиталови разходи", посочи Свиленски. По неговите думи в договора е записана квалифицирана законодателна промяна. "След сключване на договора, ако държавата направи някаква законодателна промяна, касаеща всички летищни оператори, частта, която засяга бъдещия концесионер на летището, да му бъде признавана отново като капиталови разходи от инвестиционните намерения, които е имал първоначално. Отново се предоставя предимство пред другите конкуренти или летищни оператори", допълни зам.-председателят на ПГ на "БСП за България". Като следващ аргумент той посочи, че държавата е задължена да изгражда, поддържа допълнителни пътища и подходи за нейна сметка.
"Държавата ще предоставя помощ на концесионера за получаване, подновяване и удължаване срока на всички разрешения, съгласия, във връзка с действието на договора. Такива условия няма в държавата към нито една фирма или концесионер", категоричен е Георги Свиленски.
Водещи
-
БЧК с приложение за оказване на първа помощ, което действа и в зони без интернет
От БЧК посочват, че приложението може да бъде изключително полезно в различни...
15.01 | 20:00
-
Мутафчийски разкри трите причини да се имунизира и посочи къде е мястото на командващия СНИМКИ
Близо 500 души от личния състав на ВМА вече са ваксинирани срещу SARS-CoV-2 с двете ваксини –...
15.01 | 19:15
-
Христо Иванов с позиция за скандалните думи на Валери Симемонов за българите в чужбина ВИДЕО
Лидерът на "Да, България" и съпредседател на Демократична България - Христо Иванов, размаха...
15.01 | 18:47
Най-четени
-
Тонове отпадъци са довлачени от реки край ВЕЦ-ове, МОСВ не предпиема нужното
Защо има пластмасови бутилки в дерета и речни корита из цялата страна и трябва ли да чакаме...
15.01 | 14:54
-
7% са положителните тестове за COVID-19 за последните 24 часа
535 са новозаразените, 3631 се излекуваха от коронавируса
15.01 | 07:12
-
Депутатите обсъждат законодателните промени за втората пенсия
Частните фондове ще са длъжни да гарантират размера на вноските на осигурените, гласи едно от...
15.01 | 08:06
-
4 април се оказа неподходящ за гласуване – за католиците тогава е Великден
Поради съвпадението в някои райони избирателната активност ще падне сериозно, смята депутат
15.01 | 09:23