Банките блокират сметките ни и оставаме без пари, при положение, че не направим това 28.09 | 11:15
От Асоциацията на банките коментираха, че по закон, ако не осигурят нужната актуализация на данните, банките имат право не само да блокират сметките, но дори да ги закрият

Банки у нас блокират сметки на клиенти, ако не са актуализирали личните си данни. От БНБ съобщиха, че обновяването на информацията е заради Закона за мерките срещу изпирането на пари.
С блокирани сметки се оказват хора, които не са получили никаква информация от банките. Парадоксалното е, че сметки се блокират, дори ако клиентите нямат никакви промени в личните данни, като например сменени адреси или пък лични карти.
От Асоциацията на банките коментираха, че по закон, ако не осигурят нужната актуализация на данните, банките имат право не само да блокират сметките, но дори да ги закрият. За да се избегне това, използват всички възможни канали за комуникация.
Мария Кирилова е от късметлиите - успява да актуализира данните си преди да ѝ блокират сметката. Първоначално не обръща внимание на мейла, който получава. Нейна приятелка, клиент на същата банка, обаче остава изненадана на бензиностанция с блокирана сметка. Така и Мария разбира, че писмото не е интернет атака с цел кражба на данни.
"Ще се наложи временно да ограничим нарежданията за трансакция от сметките ви в банката”. Такова съобщение получих на 7-и. Последва още един мейл на 14-и. Не изглеждаше сериозно. Но накрая изненадата беше сериозна”, обяснява Мария, цитирана от Нова телевизия.
От колцентъра на банката обясняват, че актуализацията може да стане и чрез мобилното приложение, стига клиентът да има такова. "Може и след срока, но дотогава сметката ще е блокирана”, уточняват оттам. Оказва се обаче, че и да се ползва мобилното приложение, сметката пак може да бъде блокирана.
От Асоциацията на банките коментираха, че по закон, ако банките не могат да осигурят актуализация на данните на своите клиенти, те са длъжни да закрият сметките им, но тъй като това не е в интерес нито на банките, нито на клиентите полагат много усилия, за да влязат в контакт с тях.
От БНБ, които следят работата на банките у нас, заявиха, че комуникацията банка/клиент се определя при сключването на договора между двете страни и централната банка няма компетенции да се намесва в тези отношения.
Съветът на експертите е дори да не сме получавали съобщение от обслужващата банка, да се свържем с нея. И въпреки че тези конкретни мейли се оказаха истински, да не се предоверяваме на електронна информация, за да не станем наистина жертва на измама.
Водещи
-
Делян Добрев: "Браво" на ПП - за пореден път сложиха прът в колелото на развитието на държавата!
Благодарение на тях изоставени казарми, рушащи се сгради с отпаднала необходимост, пустеещи...
06.08 | 20:59
-
Съдът наложи "домаше арест" на изверга, убил брутално безобидно куче в Тетевенско
За подобно престъпление предвижданото наказание е лишаване от свобода от 2 до 8 години и глоба...
06.08 | 20:30
-
Проклятие на богинята Бастет погубило Людмила Живкова и Тодор Славков
Смъртта на Малък Тошко може да е кармично преплетена с тази на неговата майка, която загина на...
06.08 | 20:14
Най-четени
-
Наш милионер подкара една от най-скъпите коли в света
Хърватският електромобил впечатлява не само с футуристичен дизайн, но и със зашеметяващи...
06.08 | 12:15
-
Пътуванията със самолет в Европа може скоро да станат по-удобни
Кога ще се промени контролът на летищата?
06.08 | 11:30
-
В по-голямата си част пожарът в Балчик е овладян, но все още има тлеещи огнища
След заседание на оперативния щаб снощи бяха оставени дежурни екипи, а гасенето се поднови в...
06.08 | 10:30
-
България ще бъде домакин на едно от най-големите спортни събития - Giro d'Italia
Това съобщи министърът на туризма Мирослав Боршош на съвместен брифинг с министъра на спорта...
06.08 | 11:59