Банките блокират сметките ни и оставаме без пари, при положение, че не направим това 28.09 | 11:15
От Асоциацията на банките коментираха, че по закон, ако не осигурят нужната актуализация на данните, банките имат право не само да блокират сметките, но дори да ги закрият

Банки у нас блокират сметки на клиенти, ако не са актуализирали личните си данни. От БНБ съобщиха, че обновяването на информацията е заради Закона за мерките срещу изпирането на пари.
С блокирани сметки се оказват хора, които не са получили никаква информация от банките. Парадоксалното е, че сметки се блокират, дори ако клиентите нямат никакви промени в личните данни, като например сменени адреси или пък лични карти.
От Асоциацията на банките коментираха, че по закон, ако не осигурят нужната актуализация на данните, банките имат право не само да блокират сметките, но дори да ги закрият. За да се избегне това, използват всички възможни канали за комуникация.
Мария Кирилова е от късметлиите - успява да актуализира данните си преди да ѝ блокират сметката. Първоначално не обръща внимание на мейла, който получава. Нейна приятелка, клиент на същата банка, обаче остава изненадана на бензиностанция с блокирана сметка. Така и Мария разбира, че писмото не е интернет атака с цел кражба на данни.
"Ще се наложи временно да ограничим нарежданията за трансакция от сметките ви в банката”. Такова съобщение получих на 7-и. Последва още един мейл на 14-и. Не изглеждаше сериозно. Но накрая изненадата беше сериозна”, обяснява Мария, цитирана от Нова телевизия.
От колцентъра на банката обясняват, че актуализацията може да стане и чрез мобилното приложение, стига клиентът да има такова. "Може и след срока, но дотогава сметката ще е блокирана”, уточняват оттам. Оказва се обаче, че и да се ползва мобилното приложение, сметката пак може да бъде блокирана.
От Асоциацията на банките коментираха, че по закон, ако банките не могат да осигурят актуализация на данните на своите клиенти, те са длъжни да закрият сметките им, но тъй като това не е в интерес нито на банките, нито на клиентите полагат много усилия, за да влязат в контакт с тях.
От БНБ, които следят работата на банките у нас, заявиха, че комуникацията банка/клиент се определя при сключването на договора между двете страни и централната банка няма компетенции да се намесва в тези отношения.
Съветът на експертите е дори да не сме получавали съобщение от обслужващата банка, да се свържем с нея. И въпреки че тези конкретни мейли се оказаха истински, да не се предоверяваме на електронна информация, за да не станем наистина жертва на измама.
Водещи
-
България към РСМ: Консенсусът в ЕС е непроменим, време е за изпълнение на ангажиментите
България изразява нарастваща загриженост относно продължаващото неизпълнение от страна на...
02.09 | 17:59
-
Инцидентът с трамвай: Щетите са за 50 000 лв., ще санкционират ватмана
По думите му не е редно ватманът да слиза да си купува кафе, но това е честа практика.
02.09 | 17:40
-
Реджеп Ердоган: Путин и Зеленски все още не са готови за лидерска среща
Загриженост за ситуацията в Газа
02.09 | 17:20
-
Здравните власти в Румъния регистрират съществено нарастване на случаите на COVID-19
Националният институт за обществено здраве съобщи, че през седмицата 18-24 август са били...
02.09 | 16:45
Най-четени
-
Южнокорейският рапър и певец Psy е арестуван
47-годишният музикант поднесе извинение след ареста си по подозрение в незаконно придобиване...
02.09 | 10:30
-
НОИ превежда майчински и болнични
Ще бъдат захранени и сметките на хората с временна нетрудоспособност /в болнични/
02.09 | 11:59
-
Терзиев: Ще изискам спешни мерки за гарантиране на безопасността на градския транспорт
"Гражданите трябва да се движат спокойно и с доверие, че системата работи за тяхната...
02.09 | 11:15
-
Министър Вълчев предлага учебният ден да започва по-късно
Предизвикателства с двусменното обучение
02.09 | 14:00