Банките блокират сметките ни и оставаме без пари, при положение, че не направим това 28.09 | 11:15
От Асоциацията на банките коментираха, че по закон, ако не осигурят нужната актуализация на данните, банките имат право не само да блокират сметките, но дори да ги закрият
Банки у нас блокират сметки на клиенти, ако не са актуализирали личните си данни. От БНБ съобщиха, че обновяването на информацията е заради Закона за мерките срещу изпирането на пари.
С блокирани сметки се оказват хора, които не са получили никаква информация от банките. Парадоксалното е, че сметки се блокират, дори ако клиентите нямат никакви промени в личните данни, като например сменени адреси или пък лични карти.
От Асоциацията на банките коментираха, че по закон, ако не осигурят нужната актуализация на данните, банките имат право не само да блокират сметките, но дори да ги закрият. За да се избегне това, използват всички възможни канали за комуникация.
Мария Кирилова е от късметлиите - успява да актуализира данните си преди да ѝ блокират сметката. Първоначално не обръща внимание на мейла, който получава. Нейна приятелка, клиент на същата банка, обаче остава изненадана на бензиностанция с блокирана сметка. Така и Мария разбира, че писмото не е интернет атака с цел кражба на данни.
"Ще се наложи временно да ограничим нарежданията за трансакция от сметките ви в банката”. Такова съобщение получих на 7-и. Последва още един мейл на 14-и. Не изглеждаше сериозно. Но накрая изненадата беше сериозна”, обяснява Мария, цитирана от Нова телевизия.
От колцентъра на банката обясняват, че актуализацията може да стане и чрез мобилното приложение, стига клиентът да има такова. "Може и след срока, но дотогава сметката ще е блокирана”, уточняват оттам. Оказва се обаче, че и да се ползва мобилното приложение, сметката пак може да бъде блокирана.
От Асоциацията на банките коментираха, че по закон, ако банките не могат да осигурят актуализация на данните на своите клиенти, те са длъжни да закрият сметките им, но тъй като това не е в интерес нито на банките, нито на клиентите полагат много усилия, за да влязат в контакт с тях.
От БНБ, които следят работата на банките у нас, заявиха, че комуникацията банка/клиент се определя при сключването на договора между двете страни и централната банка няма компетенции да се намесва в тези отношения.
Съветът на експертите е дори да не сме получавали съобщение от обслужващата банка, да се свържем с нея. И въпреки че тези конкретни мейли се оказаха истински, да не се предоверяваме на електронна информация, за да не станем наистина жертва на измама.
Водещи
-
Адвокат: Задължително обжалвайте, ако получите фиш за превишена скорост
Новата система за контрол на средната скорост обещава повече безопасност по пътищата, но...
21.11 | 15:30
-
Съдия Светла Даскалова поема делото срещу кмета на Варна Благомир Коцев
Системата я определи сред 16 съдии.
21.11 | 15:15
-
Всички, които държат над 1000 лв. в брой, са официално уведомени за реда и условията на обмена
Българската народна банка съобщи, че преходът от левове към евро ще бъде напълно сигурен за...
21.11 | 15:00
-
Загубите на вода в Плевен са над 85 процента
На финалната права сме и очакваме да започне строителството по така необходимия ни водопровод...
21.11 | 14:45
Най-четени
-
Добра новина за собственици на апартаменти в Елените
Премахват се покрития върху реката, не жилищни сгради
21.11 | 10:44
-
Поверия и обичаи за Деня на християнското семейство
Препоръчва се вярващите да се изповядат предния ден
21.11 | 11:45
-
Борисов: Тези протести са за това - да не се приеме бюджет в евро
Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов коментира пред журналисти протестите пред НС, провели се в...
21.11 | 10:15
-
Браншовият съюз на хлебарите предупреди за ценови шок през 2026 година
Новите такси на БАБХ
21.11 | 09:45