Бонев иска преобразуване на 3 крайградски автобуса в София 04.01 | 15:45
Линиите 64, 67 и 98 трябва да станат градски, за да се вдигне капацитетът им и да се намали трафика по „Симеоновско“ и „Черни връх“, казва той

Общинският съветник Борис Бонев внесе в Столичния общински съвет доклад за преобразуването на автобусите 64, 67 и 98 от крайградски в градски линии.
"Гъстонаселените южни квартали на София разчитат само на тези линии, а техният крайградският статус от много време не отговаря на нуждата от бърз и удобен градски транспорт на квартали като Витоша, Кръстова вада, Симеоново и Драгалевци. През годините къщите в тези квартали се превърнаха в огромни блокове, а населението нарасна в пъти. Живущите там имат нужда от по-редовен градски транспорт и затова внесох доклад в Столичния общински съвет, с който осезаемо да подобрим градския транспорт в тази гъсто населена част на София" – обяснява Борис Бонев.
Като мотив за промяната се изтъква бурното застрояване на южните софийски квартали през последните години, като тенденцията за уплътняване продължава. От Спаси София казват, че сегашният транспортен капацитет е от времето на соца, когато тези квартали са били само с къщи и отдавна не отговаря на силно урбанизирания им статут. Неадекватния градски транспорт принуждава жителите им да са зависими от личните си автомобили, а това води до редица негативи: постоянни задръствания и неудобства, както и шумово и въздушно замърсяване.
"Получаваме десетки сигнали, че крайградския статут на линитие е пречка за подобряване на обслужването на тези линии, и от ЦГМ отказват да направят необходимите подобрения. Проблем за хората са големите интервали на движение, лошата свързаност с метрото и факта, че последните курсове са около 22:30 часа. Тези линии обслужват гъсто застроени квартали и затова преобразуването им в градски е не само логично, но и ще позволи да се направят необходимите подобрения." – категоричен е Борис Бонев. Той добавя, че освен подобряване на безалтернативните връзки на южните квартали с метрото и останалите части на София, това ще помогне и за дългосрочното намаляване на шумовото и въздушното замърсяване.
Според градските активисти, съществен принос за трафика по двата основни булеварда в южна София – бул. "Черни връх" и бул. "Симеоновско шосе", има малкият транспортен капацитет на градския транспорт. Двата разчитат основно на линиите 64, 67 и 98, като и трите са основен довеждащ до метрото транспорт. Наличието на двете метростанции "Г. М. Димитров" и "Витоша”, както и множеството линии на наземния транспорт коло тях, са достатъчна предпоставка за драстично увеличаване на пътникопотока по трите линии при подобряване на обслужването чрез добавяне на още коли и намаляването на интервалите на движение." – споделя Борис Бонев.
В доклада се изтъкват и данни на ЦГМ, според които, линиите 64, 67 и 98 имат същото или по-голямо натоварване някои градски линии. "Имайки предвид постоянното увеличаване на населението заради непрекъснатото строителство на нови сгради в кварталите Хладилника, Кръстова вада и Витоша, необходимостта от адекватен градски транспорт само ще нараства и Общината е длъжна да отговори на тези нужди". – убеден е независимият общински съветник.
Той очаква подкрепата на всички колеги общински съветници. "Всички части на София трябва да имат достъп до редовен и бърз градски транспорт, а това е особено валидно за новите и гъсто населени територии. Само така ще намалим зависимостта от личните автомобили, с което ще подобрим въздуха и задръстванията, а ще има и повече места за паркиране в центъра и в кварталите. Приемането на тази мярка ще бъде началото на процеса по подобряване на линии 64, 67 и 98, тъй като това ще позволи на ЦГМ да направи редица подобрения и да ги адаптира към днешните нужди и очаквания на гражданите." – завършва Борис Бонев.
Водещи
-
В момента над 20 строителни екипа извършват текущи ремонти в различни райони на територията на София
Продължава работата и по текущия ремонт на бул.“Евлоги и Христо Георгиеви“ от бул.“Драган...
24.07 | 17:59
-
ВКС прекрати делото срещу бившия шеф на разузнаването Кирчо Киров
Експертиза установи, че Киров не може да участва в процеса поради здравословни причини
24.07 | 17:18
-
С 31 гласа "за" и 13 "против" Столичният общински съвет прие доклада за довършването на бул. "Тодор Каблешков"
По-рано днес главният архитект на София Богдана Панайотова даде брифинг пред журналисти, на...
24.07 | 16:30
-
Историческо слънчево затъмнение ще потопи в мрак три континента на 2 август 2027 г.
Гибралтар също ще бъде предпочитана локация, макар и за по-кратко време.
24.07 | 16:45
Най-четени
-
Последната цифра от годината ви на раждане има своето скрито значение 2
Според китайския календар последната цифра от годината ви на раждане е свързана с един от...
24.07 | 15:00
-
Румен Радев връща за ново обсъждане в Народното събрание разпоредби от Закона за изменение и допълнение на Закона за здравното осигуряване
В мотивите си държавният глава заявява, че подкрепя законови мерки, целящи най-ефективното...
24.07 | 11:15
-
Атанас Запрянов: 11 000 лева струва един час гасене на пожар с хеликоптер
„Борбата с огнената стихия изисква изключителна организация и ресурси – един час с въздушна...
24.07 | 13:59
-
Народното събрание прие на второ четене промените в Закона за движение по пътищата
„Надявам се времето да покаже, че сме направили стъпка в правилната посока”, заяви той.
24.07 | 13:45