Борисов: АМ „Европа“ ще даде пътуване без светофар от Мюнхен и Виена до Бургас и Солун 01.04 | 15:13
Магистралата е от огромно значение за всички държави в региона, на България ще носи приходи от ТОЛ и винетни такси, подчерта той

"Огромен напредък има по изграждането на АМ "Европа". Най-труден е третият участък от ГКПП "Калотина" до Драгоман, но със завършването на магистралата ще се пътува без светофар от Мюнхен и Виена, през Белград до Бургас и Солун". Това заяви министър-председателят Бойко Борисов, който огледа на място строителните дейности по трасето.
Премиерът акцентира, че магистралата е от огромно значение за всички държави в региона, тъй като е част от Трансевропейския коридор № 10, а на България ще носи и приходи от винетни такси. "Всички виждат какво е направено и мащаба на строителството, което дава работа на стотици работници. Магистралата ще бъде в полза и на хората, и на бизнеса", категоричен бе Борисов.
Премиерът Борисов отбеляза, че изграждането на АМ "Европа" се извършва без да се възпрепятства пътния и жп трафик по трасето. "Ако е било лесно, другите щяха да го направят. Българите строят и го заслужават", посочи още министър-председателят.
Строителните работи по 14,5-километровата отсечка от ГКПП "Калотина" до Драгоман започнаха през февруари тази година и екипите на строителя работят максимално мобилизирано обектът да е готов в рамките на година. Работи се по цялата дължина на трасето, изпълняват се земни и пътни строителни дейности, подготовка на земната основа; бетонови, кофражни, армировъчни работи, масивни бетонови и стоманобетонови конструкции.
Вторият 17 км участък от Драгоман до Сливница е готов. Движението в участъка беше пуснато предсрочно в началото на ноември 2020 г – половина година по-рано от предвиденото.
За третия 16,5 км участък на автомагистралата - между Сливница и София, в края на февруари тази година стартира обществена поръчка за избор на изпълнител на строително-монтажните работи. На 9 април предстои отварянето на офертите на кандидатите. Отсечката ще преминава по изцяло ново трасе. Тя ще започва при с. Храбърско - при 32-ри км, ще преминава по нов терен на север от Божурище, между селата Волуяк и Мрамор и ще се влива в Северната скоростна тангента при пътния възел със Софийския околовръстен път.
Водещи
-
Цветлин Йовчев: България може да стане мишена на провокации и агресия от руска страна
Битовият инцидент в Русе много се политизира, заяви бившият шеф на ДАНС
15.09 | 21:00
-
Загадъчни радиосигнали от дълбините на Антарктида
Живият Нострадамус: Те са доказателство за съществуването на паралелни вселени
15.09 | 20:45
-
Тръмп държи кодовете за 20 атомни бомби в Германия
Плановете на САЩ са ясни - само те могат да възпрат Русия с нейните 5500 бойни глави
15.09 | 20:30
-
Ваня Григорова: Никой не бива да задължава осигурените лица да вкарват вноските си в частен пенсионен фонд
Според нея трябва да има таван на пенсиите, който може да се увеличи, но не и да се премахне
15.09 | 20:00
Най-четени
-
Радев: Съгласен съм с Борисов, че „Хемус“ ще ни струва двойно, първият път плащанията изтекоха в чували
"Разбира се, че ще ни струва двойно, аз съм съгласен с него, тъй като първият път плащанията...
15.09 | 11:30
-
Премиерът Желязков: Учителите са най-уважаваните хора в нашето общество
По думите му над 20 процента от учителите са под 35 години и това е атестат, че все повече...
15.09 | 10:54
-
Румен Радев горд, че е част от вълнението на първия училищен звънец
Румен Радев завърши речта си с думите: "На добър час".
15.09 | 10:30
-
Брутална катастрофа в София - колата е на части, шофьорът загина
Той е летял с 218 км/ч
15.09 | 13:30