България завежда дело срещу дискриминиращите ни текстове в пакета „Мобилност“ 09.07 | 17:00
Ще искаме анулиране на част от разпоредбите, в момента подготвяме иска до Съда на ЕС, обяви Росен Желязков
България ще заведе дело пред съда на Европейския съюз, в двумесечен срок от публикуването на Пакета Мобилност I в Официалния вестник на Съюза. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков в изявление пред медии, по повод окончателното приемане на Пакета Мобилност I от Европейския парламент. "Ще поискаме анулиране на част от разпоредбите на Пакет за Мобилност I и в момента тече подготовка за това. Останалите държави членки ще имат възможността да се присъединят към нашата позиция, за да бъдем по-ефективни във воденето на делото", категоричен бе Росен Желязков.
"Паралелно с подготовката на делото българската страна ще продължи да настоява до края на тази година, Европейската комисия да приключи с оценката на въздействие за последиците от връщането на превозното средство в осемседмичен период, както и прилагането на част от правилата за сухопътната част на комбинирания транспорт. Очакваме Комисията да изпълни ангажимента си и след оценката на въздействие, да внесе ново законодателно предложение, с което тези мерки и тези последици от предложението да бъдат анулирани", посочи министърът.
"Благодаря на всички български евродепутати, които изразиха единна позиция по Пакета Мобилност I, в защита на националния интерес. Ще продължим да бъдем рамо до рамо с нашите превозвачи в битката, която ни предстои. Вярвам че българските представители в ЕП, както и всички институции и колеги ще продължат да ни подкрепят", изтъкна министър Желязков.
По думите му, първоначално Пакетът Мобилност I бе замислен като законодателство, което цели да постигне баланс между условията на труд и социалните условия за водачите и свободата на превозвачите да предоставят трансгранични услуги. "Окончателно приетият Пакет Мобилност I се отдалечава съществено от заложените цели и европейски ценности. Стана ясно, че идеята за правилното функциониране на Единния пазар и правната сигурност не са били сред съществените елементи, които се взимат под внимание при гласуването. Практическата недалновидност и неприложимост на част от разпоредбите, техният непропорционален и дискриминационен характер, както и настоящата пандемична обстановка не бяха взети предвид", подчерта Росен Желязков. Министърът посочи, че с отнемане правото на водачите да избират мястото, където да ползват своята почивка се нарушава едно от основните права на ЕС – свободното движение на хора. Той каза още, че връщането на превозното средство в държавата по установяване влиза в колизия с прокламираните политики на ЕК и Съюза, и най-вече със зелената сделка.
Водещи
-
Любомир Дацов: Бюджет 2026 допълнително стимулира негативни процеси
"Не е нормално бюджетът да се управлява по технически формули", смята финансистът от Фискалния...
16.11 | 18:00
-
Божидар Божанов: 46% преразпределение от БВП води до скорошен сблъсък с айсберга
Това е бюджетът на Пеевски, смята депутатът от ПП - ДБ
16.11 | 17:40
-
Киселова: "Лукойл" зависи не само от кабинета и особения управител, а от геополитическата конюнктура
БСП искали увеличение на данък дивидент, защото управители на фирми плащали 5% данък дивидент...
16.11 | 17:00
Най-четени
-
Жечо Станков: Румен Спецов трябва да получи разрешение от МС за всяка специфична дейност
"Не можеше по закона от 2023 г. да се гарантира основната дейност на особения управител",...
16.11 | 16:20
-
Костадинов от Сочи: Срещнах се с Дмитрий Медведев, "Възраждане" пише история
Лидерът на "Възраждане" заедно с депутата от партията Ангел Георгиев и евродепутатите Рада...
16.11 | 13:20
-
Държавата дава ваучери по 20 000 лв. за саниране на къща
16.11 | 10:40
-
Добрев за бюджет'26: Работата е толкова объркана, че следващият бюджет ще е хубав
Той предупреди, че дефицитът може да бъде над 3%
16.11 | 13:00