Българският шофьор станал по-културен. Дали? 12.03 | 10:40

Това заяви инспектор Росен Рапчев от отдел „Пътна полиция” при главна дирекция „Национална полиция”

От Кремена Бедерева

След като стана ясно, че служителите на КАТ "Пътна полиция" вече имат нови дрегери и няма начин устройствата да отчетат наличие на алкохол в кръвта при една до две изпити бири, консумация на медикаменти, огромно количество боза или бонбони "пияна вишна”, се оказва, че българските шофьори са станали по-културни.

Забелязва се значително подобрение на културата на българските водачи. Това заяви пред Радио "Фокус” инспектор Росен Рапчев от отдел "Пътна полиция” при главна дирекция "Национална полиция”.

Във връзка с новата стратегия за безопасност на движението и поставянето на много автоматизирани средства за контрол се забелязва подобрение на движението.

Най-сериозното нарушение е превишаването на скоростта, за което се бори цялата система, за да може водачите да разберат, че трябва да спазват закона, каза още Рапчев. Той допълни, че водачите стават все по-културни, но въпреки това има и хора, които превишават правата си.

Инспектор Росен Рапчев посочи още, че до 17 март в България и в останалите страни-членки на Европейския съюз ще се провеждат засилени проверки за използването на обезопасителни колани от водачите и пътниците, както и за използване на обезопасителни системи за превозване на деца в автомобилите.

Рапчев допълни, че и след края на тази акция, контролът по пътищата ще остане засилен.

Акцията се провежда по плана на TISPOL и обхваща всички страни-членки на ЕС. В хода на операцията служителите ще проверяват и за валидна задължителна застраховка "Гражданска отговорност” на автомобилистите.

Акцията е организирана съгласно плана за провеждане на полицейски операции за контрол на пътното движение на TISPOL – европейската организация на службите на пътна полиция и се провежда едновременно във всички страни-членки на ЕС.

Основната цел на TISPOL е чрез кампанията за контрол да се окаже въздействие върху поведението на водачите на МПС и пътниците и те да осъзнаят, че предпазните колани намаляват от настъпване на сериозно увреждане или смърт при пътен инцидент.
.

Водещи