Бюрокрацията намалява 30.04 | 13:08
Административната тежест за бизнеса пада със 75 млн. лв. годишно. Това е 5% от планираните 20% спад

Административната тежест за бизнеса е намаляла значително.
Това сочи приетият от правителството отчет за изпълнението към 31 декември 2012 г. на втория План за действие за намаляване с 20% на административната тежест, информират от правителствената пресслужба.
От планираните 59 мерки, които е трябвало да бъдат изпълнени до края на 2012 г., 55 (93%) са изпълнени, а четири (7%) са забавени и в процес на изпълнение.
В резултат на това е постигнато намаление на административната тежест за бизнеса със 75 млн. лв. годишно, което представлява 5% от планираното намаление от 20%.
Закъснение се отчита от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) за изпълнението на три мерки (които се отнасят до промени в Наредбата за издаване на сертификати за произход на електрическа енергия, произведена по комбиниран начин) и от Министерството на труда и социалната политика (МТСП). Очаква се тези мерки да бъдат реализирани през следващия отчетен период до юни 2013 г.
Планът за действие съдържа 167 мерки за намаляване на административната тежест, разпределени в групи съгласно петкомпонентния модел за опростяване на административната тежест. Те са насочени към подаване на сведения по електронен и мрежов път, събиране на данни от други държавни органи вместо от бизнеса, премахване на задължения, разработване на инструкции, опростяване на терминологията и намаляване на сложността на нормативните разпоредби.
Една от мерките, която води до най-голямо намаление на административната тежест, са промени в Кодекса за социално осигуряване. Те визират подаване в банките на платежни документи и декларация от осигурителя, че са внесени дължимите осигурителни вноски върху суми за изплащане на трудови възнаграждения.
Промяната ще намали административната тежест за бизнеса с близо 38 млн. лв. годишно, тъй като премахва дублиращо задължение за подаване на информация от фирмите.
Националната агенция за приходите (НАП) е създала възможност за подаване на различни документи по електронен път чрез електронен подпис, в това число годишните данъчни декларации и годишния отчет на дейността, разработила е ръководства за потребителите, указания и насоки по голяма част от задълженията за информиране. Всичко това допринася за намаляване на административната тежест за бизнеса с 37 млн. лв. годишно, отчитат от Министерския съвет.
Водещи
-
Асен Василев е петият заподозрян по делото "Коцев"
Софийският градски съд решава дали да остави в ареста кмета на морската столица
11.07 | 20:13
-
15 467 зрители са присъствали на стадион „Георги Аспарухов“ в четвъртък вечер
Двубоят между Левски и Апоел Беер Шева се оказа най-посетеният мач от първия предварителен...
11.07 | 18:00
-
До края на годината ще бъдат осигурени близо 200 единици различна техника за гасене на пожари
Сред тях са още 20 дрона за наблюдение, над 70 мобилни системи, различни видове пожарни, каза...
11.07 | 17:20
-
Експерт обяснява кога може да се придобие собственост по давност и как да се защитят правата пред Европейския съд
Права при наследени имоти
11.07 | 16:59
Най-четени
-
Борисов заяви, че всички държави завиждат на България за успехите
Борисов поздрави МВР за разбитата нелегална фабрика за цигари в Хасковско.
11.07 | 10:15
-
Вотът на недоверие не мина: Политически реакции, след като кабинетът „Желязков“ оцеля
Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов
11.07 | 10:45
-
Павел: Вече мога да го обявя официално - за второ лято съм в Дуранкулак
Той застава рамо до рамо с Ралица Паскалева, с която вече снимат най-новите епизоди на...
11.07 | 12:45
-
Росен Желязков обеща помощ на Зеленски за възстановяването на Украйна след войната
Кредитен рейтинг и икономически перспективи
11.07 | 13:30