Бюрокрацията намалява 30.04 | 13:08
Административната тежест за бизнеса пада със 75 млн. лв. годишно. Това е 5% от планираните 20% спад
![Бюрокрацията намалява](http://inews.bg/pictures/900910_1004.jpg)
Административната тежест за бизнеса е намаляла значително.
Това сочи приетият от правителството отчет за изпълнението към 31 декември 2012 г. на втория План за действие за намаляване с 20% на административната тежест, информират от правителствената пресслужба.
От планираните 59 мерки, които е трябвало да бъдат изпълнени до края на 2012 г., 55 (93%) са изпълнени, а четири (7%) са забавени и в процес на изпълнение.
В резултат на това е постигнато намаление на административната тежест за бизнеса със 75 млн. лв. годишно, което представлява 5% от планираното намаление от 20%.
Закъснение се отчита от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) за изпълнението на три мерки (които се отнасят до промени в Наредбата за издаване на сертификати за произход на електрическа енергия, произведена по комбиниран начин) и от Министерството на труда и социалната политика (МТСП). Очаква се тези мерки да бъдат реализирани през следващия отчетен период до юни 2013 г.
Планът за действие съдържа 167 мерки за намаляване на административната тежест, разпределени в групи съгласно петкомпонентния модел за опростяване на административната тежест. Те са насочени към подаване на сведения по електронен и мрежов път, събиране на данни от други държавни органи вместо от бизнеса, премахване на задължения, разработване на инструкции, опростяване на терминологията и намаляване на сложността на нормативните разпоредби.
Една от мерките, която води до най-голямо намаление на административната тежест, са промени в Кодекса за социално осигуряване. Те визират подаване в банките на платежни документи и декларация от осигурителя, че са внесени дължимите осигурителни вноски върху суми за изплащане на трудови възнаграждения.
Промяната ще намали административната тежест за бизнеса с близо 38 млн. лв. годишно, тъй като премахва дублиращо задължение за подаване на информация от фирмите.
Националната агенция за приходите (НАП) е създала възможност за подаване на различни документи по електронен път чрез електронен подпис, в това число годишните данъчни декларации и годишния отчет на дейността, разработила е ръководства за потребителите, указания и насоки по голяма част от задълженията за информиране. Всичко това допринася за намаляване на административната тежест за бизнеса с 37 млн. лв. годишно, отчитат от Министерския съвет.
Водещи
-
Поради авария временно е преустановено топлоподаването на територията на ж.к. "Студентски град“
Очаквано възстановяване на 15 февруари 2025 г., 21:30 часа.
14.02 | 11:30
-
Букет от рози на стойност 500 лева е една от големите романтични доставки за Св. Валентин миналата година
Този жест е част от тенденцията, която разкрива, че все повече българи предпочитат да изберат...
14.02 | 11:15
Най-четени
-
Румен Радев: Честит празник на българските лозари и винари!
Държавният глава пожела на всички работещи в сектора празникът да им донесе благословия от...
14.02 | 09:31
-
Леко затопляне, на места - слънце
Максималните температури ще са между 4° и 9°, в Дунавската равнина и Тракия райони – до 10-13°
14.02 | 08:00
-
Борисов: ПП-ДБ четири години саботираха еврозоната
"Очаквам ПП да ни подкрепят за бюджета, ако искат да влезем в еврозоната", допълни той.
14.02 | 10:45
-
Жана Бергендорф отива на съд!
Предстои делото срещу певицата да започне в Софийски районен съд.
14.02 | 10:59