Бюрокрацията намалява 30.04 | 13:08
Административната тежест за бизнеса пада със 75 млн. лв. годишно. Това е 5% от планираните 20% спад

Административната тежест за бизнеса е намаляла значително.
Това сочи приетият от правителството отчет за изпълнението към 31 декември 2012 г. на втория План за действие за намаляване с 20% на административната тежест, информират от правителствената пресслужба.
От планираните 59 мерки, които е трябвало да бъдат изпълнени до края на 2012 г., 55 (93%) са изпълнени, а четири (7%) са забавени и в процес на изпълнение.
В резултат на това е постигнато намаление на административната тежест за бизнеса със 75 млн. лв. годишно, което представлява 5% от планираното намаление от 20%.
Закъснение се отчита от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) за изпълнението на три мерки (които се отнасят до промени в Наредбата за издаване на сертификати за произход на електрическа енергия, произведена по комбиниран начин) и от Министерството на труда и социалната политика (МТСП). Очаква се тези мерки да бъдат реализирани през следващия отчетен период до юни 2013 г.
Планът за действие съдържа 167 мерки за намаляване на административната тежест, разпределени в групи съгласно петкомпонентния модел за опростяване на административната тежест. Те са насочени към подаване на сведения по електронен и мрежов път, събиране на данни от други държавни органи вместо от бизнеса, премахване на задължения, разработване на инструкции, опростяване на терминологията и намаляване на сложността на нормативните разпоредби.
Една от мерките, която води до най-голямо намаление на административната тежест, са промени в Кодекса за социално осигуряване. Те визират подаване в банките на платежни документи и декларация от осигурителя, че са внесени дължимите осигурителни вноски върху суми за изплащане на трудови възнаграждения.
Промяната ще намали административната тежест за бизнеса с близо 38 млн. лв. годишно, тъй като премахва дублиращо задължение за подаване на информация от фирмите.
Националната агенция за приходите (НАП) е създала възможност за подаване на различни документи по електронен път чрез електронен подпис, в това число годишните данъчни декларации и годишния отчет на дейността, разработила е ръководства за потребителите, указания и насоки по голяма част от задълженията за информиране. Всичко това допринася за намаляване на административната тежест за бизнеса с 37 млн. лв. годишно, отчитат от Министерския съвет.
Водещи
-
Над 2800 работници без договор установени от началото на годината
Застаряването на населението и липсата на кадри е причина бизнесът да настоява за внос на...
10.10 | 17:45
-
Граждани се оплакват от струпване на отпадъци и в части на район "Студентски"
Има струпани различни отпадъци - дюшек, големи картони, кутии от строителни бои и др. Жители...
10.10 | 17:30
-
Днес погребват граничния полицай, който загина при унищожителното наводнение в Елените
Въпреки незабавно оказаната помощ и усилията на медицинските екипи да спасят живота му,...
10.10 | 17:15
-
Ирина Манушева: Санкциите и наказанията отблъскват учениците от училището
"Просто не стигаме достатъчно ефективно до всички. Все още много хора не знаят, че има...
10.10 | 17:00
Най-четени
-
Сиромахов публикува остър коментар във Facebook, насочен директно срещу депутата от ИТН Тошко Йорданов
"Тошко, пиша ти тук, за да наруша публично закона ви за личната информация и да имате...
10.10 | 11:15
-
Започва смяната на автомобилни гуми - има ли наплив заради застудяването
По думите му организацията е добра, като клиентите носят автомобилите си още сутринта и ги...
10.10 | 14:00
-
Борисов за спорното предложение на ИТН: Говорих със Слави Трифонов, ще го изтеглят
Това коментира лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов по отношение на спорните промени, предложени от...
10.10 | 12:30
-
Гордост след гордост: Феноменален Карлос Насар отново вдигна България на крака ОБЗОР
"Ти можеш да вдигнеш целия свят! Великолепен! Железен! Непобедим българин! Честита трета...
10.10 | 15:00