ВМРО и ГЕРБ в жесток скандал за градския транспорт на столицата 01.02 | 15:12

След 3-4 месеца със сигурност ще се наложи актуализация, твърдят от „Патриоти за София“

От iNews.bg

Остри пререкания се разразиха между ВМРО и общински съветници от ГЕРБ в залата на Столичния общински съвет по темата за градския транспорт на София. Повод за напрежението стана икономическата рамка на обществения транспорт за 2019 г., която определя средствата за финансиране на автобусните, трамвайните, тролейбусните линии и метрото. Председателят на "Патриоти за София – ВМРО и АТАКА" Карлос Контрера директно обвини вносителите от ГЕРБ – Зафир Зарков и Екатерина Йорданова, че внасят документ с невярно съдържание, който бил стъкмистика. Според общинския съветник от ВМРО, умишлено се залагат дефицити, всички ги виждат, но двамата вносители от инат и твърдоглавие не приемат да се увеличи финансирането за транспортните оператори с 4,1 млн. лв., което групата на Патриотите предложи миналия петък.

Като мотиви Контрера посочи, че заложените 70 млн. лв. за метрото няма да стигнат и операторът ще излезе на загуба, защото през 2019 г. е предвидено увеличение на заплатите, на разходите за охрана по договора със СДВР, както и разходите за Трети метродиаметър, които ще се извършват, но няма да носят приходи поне до есента на 2019 г. Той посочи, че вероятното повишение на цената на електроенергията и газта също ще увеличи разходите. Според него, средствата за "Метрополитен" ЕАД трябва да са около 73-75 млн. лв. Общинският съветник от ВМРО запита и защо не се предвижда увеличение на цената на километър пробег за Столичен автотранспорт, която не е индексирана от години, а дружеството тепърва трябва да увеличи заплатите с 10% и да заплаща повече за газ, тъй като новите автобуси, които се пускат, са на метан.

Допълнителен спор се разрази между ГЕРБ и ВМРО за крайградските автобусни линии. Според Контрера, умишлено не е увеличен отново пробегът с нужното, въпреки че Центърът за градска мобилност е правил разчети за това предвид поети ангажименти към граждани.

Няма да спестя критиките си по тази точка. В продължение на спора, който имаме от заседанието на транспортна комисия, държа да отбележа, че тази икономическа рамка съдържа в себе си голяма доза хубави пожелания и мокри розови сънища, нападна вносителите Карлос Контрера.

Според него, отново не се прави достатъчно за подобряване на интервалите на движение на наземния транспорт, а най-големият проблем с крайградските линии не е решен. Съветникът посочи, че през годината едно се обещава на гражданите, а после друго се прави. Системата на управление на градския транспорт е на принципа на час по лъжичка. Представителят на ВМРО описа ситуацията така:

Единият път аргументът е, че няма възможност за повече пробег, после – че нямало автобуси. Чакаме новите, след това няма пари, ще чакаме догодина. И след това идва икономическата рамка и пак същото. Това е принципът.

От групата на "Патриоти за София – ВМРО и АТАКА" гласуваха против доклада, а след заседанието съветници споделиха, че след 3-4 месеца със сигурност ще се наложи актуализация, защото сметките и разчетите на ГЕРБ за транспорта били сгрешени. Според Патриотите, има няколко човека в ГЕРБ с големи претенции и мнение за собственото си величие по транспортните въпроси, които непрекъснато забъркват каши, подвеждат Общинския съвет и кмета на общината и творят хаос в транспортната комисия на СОС. Резултатът е, че в крайна сметка всички са недоволни. Карлос Контрера се закани да внесе доклад за корекция през март с актуализацията на бюджета, за да се поправят, по думите му, купищата глупости, които са сътворени с този доклад.

Водещи

Най-четени