Василев:Строежът на "Хемус" между Велико Търново и Варна може да се забави заради липсващ ОВОС 08.04 | 08:40

Политическа обстановка

От iNews.bg

Изграждането на участъка от автомагистрала "Хемус" между Велико Търново и Варна може да се забави значително заради липсваща оценка на въздействието върху околната среда. Това стана ясно от думите на съпредседателя на "Продължаваме промяната" Асен Василев, който се срещна с местни активисти и симпатизанти във Велико Търново.

"За първи път трасето Русе - Велико Търново започна да се обсъжда и договаря по времето на Кирил Петков, а при управлението на академик Николай Денков пътят беше вкаран като основна магистрала в плановете на Европейския съюз и НАТО", заяви Василев.

 

Напредък по ключови участъци

 

Според народния представител, при участъка до Плевен в момента тече активно строителство и е възможно той да бъде отворен още през 2025 година. За отсечката Русе - Бяла вече са отпуснати средства и е започнало не само проектирането, но и част от строителните дейности.

Василев изрази притеснение относно втората отсечка Бяла - Велико Търново, където според него цената на обявената поръчка е почти двойна спрямо първоначално планираната, което "поставя под риск реализацията на проекта".

Политическа обстановка

Политикът коментира и настоящата политическа ситуация, като заяви, че до излизането на конвергентния доклад за приемането на България в еврозоната е необходима политическа стабилност. Той посочи, че в момента управляващата коалиция "Ново начало" включва открито ГЕРБ, БСП, ИТН и "ДПС - Ново начало".

 

Контрол върху пътното строителство

Василев засегна и темата за качеството на пътищата, припомняйки, че по време на управлението на министър Андрей Цеков са били въведени георадари за проверка на ремонтираните пътища. Тогава са открити над 80 километра некачествено пътно строителство, което не е било прието и е върнато за поправка на строителите.

"Ще пътуваме по безопасни пътища, когато контролът при строителството бъде такъв, какъвто беше през последните 12 месеца от управлението на кабинета 'Денков' - когато се бракуват пътища, когато се изисква гаранция за дефектирал път и когато се пуснат чужди строителни фирми, които да разбият българския строителен картел", категоричен бе Василев.

Най-четени