Взимаме си ПИК за електронните услуги на НОИ вече и по e-mail 01.04 | 12:31
Услугата е част от мерките за ограничаване на посещенията в офисите заради коронавируса
Националният осигурителен институт (НОИ) предоставя възможност за подаване на искане за издаване на Персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ и по електронен път.
Услугата вече е достъпна за потребителите на услугите на институцията и се осъществява през Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на Държавна агенция "Електронно управление" (ДАЕУ). Чрез системата искането за издаване на ПИК се подава към съответното териториално поделение на НОИ, а издаденото удостоверение се връчва на лицето отново чрез нея. Използването на ССЕВ изисква регистрация и наличието на валиден квалифициран електронен подпис (КЕП).
Лицата, които не разполагат с КЕП, могат да се възползват от възможността за издаване на едномесечен безплатен електронен подпис от доставчици на удостоверителни услуги, които ще предоставят онлайн възможност за заявяване на подписа. Повече информация може да бъде получена на интернет страницата на ДАЕУ.
От НОИ е предвидена е и допълнителна възможност за подаване по електронен път на заявление, приложение № 13 към Наредбата за паричните обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване относно упълномощаването на лице, което да подава в НОИ документи за изплащане на парични обезщетения, при условие че упълномощителят притежава квалифициран електронен подпис (КЕП). Само в този случай заявлението за упълномощаване/оттегляне на упълномощаването може да бъде подадено чрез формата за контакт с НОИ с достъп до персонални данни до съответното ТП на НОИ, където е регистриран упълномощителя. Заявлението се подава като електронен документ, подписан с КЕП на упълномощителя или като сканирано копие на хартиен документ. Заявление, което е подадено по електронен път с КЕП на упълномощеното лице, а не с КЕП упълномощителя няма характер на надлежно подписан удостоверителен документ и се оставя без разглеждане.
Възможността за заявяване на ПИК на НОИ по електронен път е част от пакета от мерки на Националния осигурителен институт за ограничаване посещенията на клиентите в офисите на институцията в цялата страна в условията на извънредно положение. В него влизат още решението подаването на документи, свързани с отпускане и изплащане на паричните обезщетения за безработица, да се извършва в бюрата по труда заедно с регистрацията като безработен, както и предстоящото служебно преизчисление на пенсиите на всички работещи пенсионери.
Националният осигурителен институт отново призовава всички свои клиенти да се въздържат от лично посещение в офисите на институцията. На тяхно разположение са алтернативните форми за контакт с НОИ: над 70 електронни услуги, Контактен център (0 700 14 802), писма или електронна поща.
Водещи
-
Любен Дилов-син: Политически е изгодно да подадем оставка, но държавата има нужда от бюджет
Новата финансова рамка ще се хареса, смята той
06.12 | 13:00
-
Свлачище блокира движението по пътя Асеновград - Смолян
В град Пловдив са наводнени кръстовища
06.12 | 12:40
-
Денков: Независимо какво пише в бюджета, искането за оставка си остава
ПП - ДБ готви протест в деня ня глласуването му - засега е сряда
06.12 | 12:00
Най-четени
-
Празнуваме Никулден! Ето какви са поверията и какво не се прави
Вижте и какви са задължителните тратициина този ден
06.12 | 09:00
-
Украински дрон се вряза в небостъргач в Грозни
Рамзан Кадиров съобщи, че няма пострадали
06.12 | 10:40
-
Корабът край Ахтопол остава блокиран
Лошото време още не позволява евакуация на екипажа на танкера
06.12 | 11:40