Все по-малко деца напускат училище поради нежелание 26.08 | 17:35
Основни причините, рискови за отпадането от училище, са образователният статус на родителите, както и техният статус

Броят на децата, напуснали училище поради нежелание, намалява прогресивно, както в началния, така и в прогимназиалния етап на основното образование. Основни причините, рискови за отпадането от училище, са образователният статус на родителите, както и техният статус на пазара на труда.
Това показват резултатите от проекта "Без звънец" на Министерството на образованието, младежта и науката. Идеята му е улесняване достъпа и засилване на мотивацията за активно включване в образователния процес на деца от предучилищна възраст и учениците от началния етап на основното образование.
В проекта са участвали 7305 деца и ученици. Идеята е да се намали риска от ранно напускане на образователната система на децата. Обучени са и над хиляда учители, които да участват в идентифицирането на рискови фактори за ранно напускане на училище, както и са усвоили умения за планиране на дейностите с тези деца, уточняват още от образователното министерство.
Най-голям напредък се забелязва при децата, чиито родители имат основно образование, но това се дължи и на факта, че тази група е най-многобройна в сравнение с останалите. Почти няма деца със значителен напредък при родители, които нямат завършено начално образование.
Интересно е, че броят на деца със значителен напредък, чиито родители са дълготрайно безработни, е по-висок от този на децата, чиито родители са постоянно вкъщи (домакиня, учащи и пенсионери).
И в същото време броят на децата без напредък е най-голям отново в групата с родители, които са дълготрайно безработни, отчитат още от министерството.
Проектът е насочен и към разработването на мерки за подкрепа на деца в риск от ранно напускане на училище поради обучителни трудности. Изработен е модул към информационната система на образованието, която да даде възможност информацията за детето да бъде събирана и използвана от учителите с цел превенция на ранното напускане на училище.
От образователното министерство смятат, че е необходимо да бъдат осигурени методически насоки за учителите, с помощта на които да могат да се идентифицират възможно най-рано факторите, които биха довели до напускане на училище, както и да се дават насоки за преодоляване на специфични обучителни трудности.
Изключително ефективно би било приложение, което в зависимост от данните в профила на детето да определя дали съществува риска за напускане на училище в задължителна училищна възраст.
Водещи
-
Шефът на МИ6: Няма абсолютно никакви доказателства, че Путин иска мирни преговори
Мур, който ще се оттегли от поста си в края на септември, се възползва от прощалната си реч,...
19.09 | 17:59
-
Атанас Запрянов: ВВС са готови за защита от дронове
Проекти за модернизация до 2032 година
19.09 | 17:40
-
КНСБ отчита драстични разлики при ориз, млечни продукти и плодове за август 2025
Динамика на цените през август
19.09 | 17:20
-
НОИ: Нито една пенсия няма да бъде намалена от 1 януари
Омбудсманът Велислава Делчева предупреди присъстващите за възможни телефонни измами, свързани...
19.09 | 17:05
Най-четени
-
Сменяме личния лекар по-лесно
Регистрационната форма за избор на личен лекар ще претърпи техническа преработка, като се...
19.09 | 11:59
-
Даниел Митов: Никой няма право да докосва полицай
Той бе запитан дали полицаите са уморени и недостатъчно обучени във връзка с трагичния...
19.09 | 14:15
-
Бойко Борисов с критика към Делян Пеевски: Никой не си е самодостатъчен
Борисов направи предложение от МОН да забранят излъчването на пленарните заседания, защото се...
19.09 | 09:59
-
Васил Терзиев предлага химните на България и Европа да звучат в класната стая на столичните училища всеки понеделник
А за децата в начален курс учебният ден да започва с физическа активност. Кметът на София ще...
19.09 | 13:15