Все по-малко деца напускат училище поради нежелание 26.08 | 17:35
Основни причините, рискови за отпадането от училище, са образователният статус на родителите, както и техният статус

Броят на децата, напуснали училище поради нежелание, намалява прогресивно, както в началния, така и в прогимназиалния етап на основното образование. Основни причините, рискови за отпадането от училище, са образователният статус на родителите, както и техният статус на пазара на труда.
Това показват резултатите от проекта "Без звънец" на Министерството на образованието, младежта и науката. Идеята му е улесняване достъпа и засилване на мотивацията за активно включване в образователния процес на деца от предучилищна възраст и учениците от началния етап на основното образование.
В проекта са участвали 7305 деца и ученици. Идеята е да се намали риска от ранно напускане на образователната система на децата. Обучени са и над хиляда учители, които да участват в идентифицирането на рискови фактори за ранно напускане на училище, както и са усвоили умения за планиране на дейностите с тези деца, уточняват още от образователното министерство.
Най-голям напредък се забелязва при децата, чиито родители имат основно образование, но това се дължи и на факта, че тази група е най-многобройна в сравнение с останалите. Почти няма деца със значителен напредък при родители, които нямат завършено начално образование.
Интересно е, че броят на деца със значителен напредък, чиито родители са дълготрайно безработни, е по-висок от този на децата, чиито родители са постоянно вкъщи (домакиня, учащи и пенсионери).
И в същото време броят на децата без напредък е най-голям отново в групата с родители, които са дълготрайно безработни, отчитат още от министерството.
Проектът е насочен и към разработването на мерки за подкрепа на деца в риск от ранно напускане на училище поради обучителни трудности. Изработен е модул към информационната система на образованието, която да даде възможност информацията за детето да бъде събирана и използвана от учителите с цел превенция на ранното напускане на училище.
От образователното министерство смятат, че е необходимо да бъдат осигурени методически насоки за учителите, с помощта на които да могат да се идентифицират възможно най-рано факторите, които биха довели до напускане на училище, както и да се дават насоки за преодоляване на специфични обучителни трудности.
Изключително ефективно би било приложение, което в зависимост от данните в профила на детето да определя дали съществува риска за напускане на училище в задължителна училищна възраст.
Водещи
-
Борислав Цеков: НС не е приют за откачалки!
Съществува откритата терористична заплаха към Бойко Борисов
22.03 | 18:00
-
Магнитна буря удря страната утре
Възможно е метеочувствителните и хронично болните хора да изпитват дискомфорт
22.03 | 17:40
-
Велико Търново чества днес своя празник
Денят е посветен на победата в битката при Клокотница през 1230 година
22.03 | 17:20
-
ЕС осъди България да плати 1,593 млн. евро
Причината – липсата на стимулиране за закупуване на електрически автомобили
22.03 | 17:00
Най-четени
-
Агнешо от Румъния ще залее пазара: Цените в магазините ни са двойни и тройни
Това са опасенията на овцевъдите
22.03 | 12:00
-
Георг Георгиев към лидера на МЕЧ: Такова говорене ражда след себе си бури
Не сте готов да ги посрещнете, каза той
22.03 | 10:00
-
Човек е бил блъснат и убит на място от влак
Тлрагедията е станала на железопътен прелез в Казанлък
22.03 | 12:40