Всяка десета жалба в КЗП – срещу магазин за хранителни стоки 06.05 | 10:21
Най-често цената на стоката на касата излиза различна от обявената

Около 10% от потребителските жалби касаят продажбата на хранителни стоки, съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред "Дарик” радио. Най-често става дума за разминаване между обявената и маркираната на касата цена.
"Хората основателно реагират, когато на щендера се посочва една цена, а на касовия апарат се отчита по-висока. Редки се случаите, в които е обратното. Това показва, че търговецът недобросъвестно се опитва да реализира печалба”, коментира Маргаритов. Той обясни, че такива случаи икономическите оператори опитват да оправдаят с пропуск при отразяване корекциите на цените във фискалната памет на касовите апарати при провеждането на кампании и промоции, но това не може да бъде извинение.
Друга група оплаквания са свързани с продажбата на хранителни стоки с изтекъл срок на годност, което е нарушение. "Допустимо е с изтичащ срок на годност продукти да бъдат дарявани от търговците, като върху тези сделки не се начислява ДДС”, уточни Маргаритов. Той припомни, че това е възможно в резултат от инициатива на омбудсмана Мая Манолова. "Става въпрос за случаите, в които храната е в срок на годност, но търговецът прецени, че има количества, които не могат да бъдат продадени в оставащия период, и би могъл да дари една част от тях, за да намерят правилно своята реализация”, добави председателят на КЗП.
Нехранителни стоки с изтичащ срок на годност биха могли да бъдат продавани, стига да не представляват опасност за здравето на потребителите. Задължително е обаче те да бъдат поставени на специално обособени в търговските обекти отделни места и причината за това да е ясна.
Маргаритов разясни още, че при продажбата на нехранителни стоки заблуждаващи практики с цените има най-често при промоционални кампании. Той даде пример с оферта за намаление на телевизори, при която клиентите са били заблуждавани, че отстъпката важи за всички размери телевизори от даден модел, докато на практика е прилагана само за най-малкия. "Потребители подадоха сигнал, разочаровани от обстоятелството, че това никъде не е посочено, а всъщност се анонсира доста сериозно намаление от порядъка на 20-30%”, каза Маргаритов.
Председателят на КЗП посочи и друг случай, при който онлайн търговец е обещал по-дълъг гаранционен период на стоката. Не е обяснил, обаче, че за да се възползва от него, клиентът трябва да регистрира покупката в определен сайт. "Важното е тези случаи на нелоялни практики да бъдат улавяни възможно най-рано при провеждането на подобни кампании, за да се сведе до минимум рискът да бъдат засегнати неограничен брой потребители”, подчерта Маргаритов.
Водещи
-
Софиянци без наземен градски транспорт и в четвъртък
Синдикатите предупредиха протестиращите, че подкрепят исканията им за 15% увеличение на...
14.05 | 21:00
-
МФ отвърна на зам.-кмета на София
По-рано Иван Василев обяви на брифинг, че МФ разпространява внушения и невярна информация за...
14.05 | 20:45
-
Весела Лечева: БОК е на прага на международен скандал
Законите в България трябва да се изпълняват, настоя тя
14.05 | 20:30
-
Вижте всички решения на МС от днес
Одобрени са промени в Закона за кадастъра и имотния регистър: Документите от кадастъра стават...
14.05 | 20:00
Най-четени
-
Костадинов към Киселова: Вие си позволихте да сте над Конституцията
"Най-лошото е, че не сте вие сама като личност, защото всички знаем, че го направихте, защото...
14.05 | 11:15
-
Пеевски: Правителството трябва да изкара пълен мандат
Според него оставката на председателя на Народното събрание Наталия Киселова не стои на дневен...
14.05 | 13:20
-
Всеки ден у нас един човек става милионер
Все повече хора взимат банкови кредити в размер над 1 млн. лв., показват данните на БНБ
14.05 | 12:15