Всяка десета жалба в КЗП – срещу магазин за хранителни стоки 06.05 | 10:21
Най-често цената на стоката на касата излиза различна от обявената

Около 10% от потребителските жалби касаят продажбата на хранителни стоки, съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред "Дарик” радио. Най-често става дума за разминаване между обявената и маркираната на касата цена.
"Хората основателно реагират, когато на щендера се посочва една цена, а на касовия апарат се отчита по-висока. Редки се случаите, в които е обратното. Това показва, че търговецът недобросъвестно се опитва да реализира печалба”, коментира Маргаритов. Той обясни, че такива случаи икономическите оператори опитват да оправдаят с пропуск при отразяване корекциите на цените във фискалната памет на касовите апарати при провеждането на кампании и промоции, но това не може да бъде извинение.
Друга група оплаквания са свързани с продажбата на хранителни стоки с изтекъл срок на годност, което е нарушение. "Допустимо е с изтичащ срок на годност продукти да бъдат дарявани от търговците, като върху тези сделки не се начислява ДДС”, уточни Маргаритов. Той припомни, че това е възможно в резултат от инициатива на омбудсмана Мая Манолова. "Става въпрос за случаите, в които храната е в срок на годност, но търговецът прецени, че има количества, които не могат да бъдат продадени в оставащия период, и би могъл да дари една част от тях, за да намерят правилно своята реализация”, добави председателят на КЗП.
Нехранителни стоки с изтичащ срок на годност биха могли да бъдат продавани, стига да не представляват опасност за здравето на потребителите. Задължително е обаче те да бъдат поставени на специално обособени в търговските обекти отделни места и причината за това да е ясна.
Маргаритов разясни още, че при продажбата на нехранителни стоки заблуждаващи практики с цените има най-често при промоционални кампании. Той даде пример с оферта за намаление на телевизори, при която клиентите са били заблуждавани, че отстъпката важи за всички размери телевизори от даден модел, докато на практика е прилагана само за най-малкия. "Потребители подадоха сигнал, разочаровани от обстоятелството, че това никъде не е посочено, а всъщност се анонсира доста сериозно намаление от порядъка на 20-30%”, каза Маргаритов.
Председателят на КЗП посочи и друг случай, при който онлайн търговец е обещал по-дълъг гаранционен период на стоката. Не е обяснил, обаче, че за да се възползва от него, клиентът трябва да регистрира покупката в определен сайт. "Важното е тези случаи на нелоялни практики да бъдат улавяни възможно най-рано при провеждането на подобни кампании, за да се сведе до минимум рискът да бъдат засегнати неограничен брой потребители”, подчерта Маргаритов.
Водещи
-
Ливърпул излезе с официална информация за загиналата си звезда Диого Жота
Както е известно, португалецът загина тази сутрин в автомобилна катастрофа.
03.07 | 15:30
-
Гласуването по вота на недоверие срещу кабинета "Желязков" ще бъде утре
Темата на третия вот е провал във фискалната политика на кабинета. Предложението е внесено от...
03.07 | 15:15
-
Гърция използва дронове, за да следи нарушенията по непозволено заемане на плажа с чадъри и шезлонги
Глобяват и събарят незаконните постройки.
03.07 | 15:03
-
Значително подобрение на пазара на труда отчита Националният статистически институт
Безработните лица за периода са 116,7 хиляди, като разпределението между половете е почти...
03.07 | 14:45
Най-четени
-
Риба балон е била уловена край Севастопол
Най-големият риск идва от токсина в тъканите ѝ, който не се разрушава при готвене и прави...
03.07 | 10:15
-
Оставката на бившия вече съпредседател на "Продължаваме промяната" като депутат ще бъде гласувана
Дневният ред на пленарната седмица предвижда прекратяване на правомощията на Петков като...
03.07 | 09:15
-
Иво Сиромахов публикува нови остри критики към депутатите в социалните мрежи
Призив за премахване на депутатите
03.07 | 11:30