Всяка десета жалба в КЗП – срещу магазин за хранителни стоки 06.05 | 10:21
Най-често цената на стоката на касата излиза различна от обявената
Около 10% от потребителските жалби касаят продажбата на хранителни стоки, съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред "Дарик” радио. Най-често става дума за разминаване между обявената и маркираната на касата цена.
"Хората основателно реагират, когато на щендера се посочва една цена, а на касовия апарат се отчита по-висока. Редки се случаите, в които е обратното. Това показва, че търговецът недобросъвестно се опитва да реализира печалба”, коментира Маргаритов. Той обясни, че такива случаи икономическите оператори опитват да оправдаят с пропуск при отразяване корекциите на цените във фискалната памет на касовите апарати при провеждането на кампании и промоции, но това не може да бъде извинение.
Друга група оплаквания са свързани с продажбата на хранителни стоки с изтекъл срок на годност, което е нарушение. "Допустимо е с изтичащ срок на годност продукти да бъдат дарявани от търговците, като върху тези сделки не се начислява ДДС”, уточни Маргаритов. Той припомни, че това е възможно в резултат от инициатива на омбудсмана Мая Манолова. "Става въпрос за случаите, в които храната е в срок на годност, но търговецът прецени, че има количества, които не могат да бъдат продадени в оставащия период, и би могъл да дари една част от тях, за да намерят правилно своята реализация”, добави председателят на КЗП.
Нехранителни стоки с изтичащ срок на годност биха могли да бъдат продавани, стига да не представляват опасност за здравето на потребителите. Задължително е обаче те да бъдат поставени на специално обособени в търговските обекти отделни места и причината за това да е ясна.
Маргаритов разясни още, че при продажбата на нехранителни стоки заблуждаващи практики с цените има най-често при промоционални кампании. Той даде пример с оферта за намаление на телевизори, при която клиентите са били заблуждавани, че отстъпката важи за всички размери телевизори от даден модел, докато на практика е прилагана само за най-малкия. "Потребители подадоха сигнал, разочаровани от обстоятелството, че това никъде не е посочено, а всъщност се анонсира доста сериозно намаление от порядъка на 20-30%”, каза Маргаритов.
Председателят на КЗП посочи и друг случай, при който онлайн търговец е обещал по-дълъг гаранционен период на стоката. Не е обяснил, обаче, че за да се възползва от него, клиентът трябва да регистрира покупката в определен сайт. "Важното е тези случаи на нелоялни практики да бъдат улавяни възможно най-рано при провеждането на подобни кампании, за да се сведе до минимум рискът да бъдат засегнати неограничен брой потребители”, подчерта Маргаритов.
Водещи
-
Делян Добрев предупреди: Скоро ще катастрофираме!
Разпадът на държавата премина в свободно падане, заяви депутатът от ГЕРБ
05.11 | 21:00
-
След грозната случка: Тошо Куката, Чеченеца и Емили Тротинетката вече са с присъди
Тримата са с по 2 000 лв. глоба, четвъртият обвиняем - Стоян Карапанов получи глоба в размер...
05.11 | 20:45
-
Дацов: Дефицитът в бюджета за догодина не трябва да надвишава минус един процент
Той коментира и има ли пропуски в системата на вътрешното министерство
05.11 | 20:30
-
Задържаха за рекет и изнудване Янко Ваташки и братовчед му Александър
ГДБОП е провела акция в Перник и София
05.11 | 20:15
Най-четени
-
Гадателката на Берлускони с прогноза за изборите в САЩ и кабинета у нас
Ще има много изстрадана победа. Много вероятно е тя да е за Доналд Тръмп
05.11 | 09:59
-
Кирил Петков: Борисов е заявил, че ще прави кабинет с Пеевски
Избор между „България или Пеевски“
05.11 | 09:30
-
ГЕРБ ще подкрепи искане до Конституционния съд за касиране на парламентарните избори
"Проблемът обаче е друг – да не се окаже, че докато той се произнесе, да не сме в ситуация да...
05.11 | 09:45
-
Мощна експлозия избухна в рафинерия до Истанбул
Живеещите в района изпаднаха в паника, объркали взрива със земетресение
05.11 | 16:15