В края на годината започва строежът на третия лъч на метрото 24.09 | 15:30
Столичани ще могат да пътуват от бул. „Владимир Вазов“ до „Овча купел“
Първата копка на третия лъч на метрото ще бъде в края на тази или в началото на 2016 г. Това съобщи днес пред журналисти изпълнителният директор на "Метрополитен " Стоян Братоев при проверка на разширението на метрото при бул. "Черни връх".
Третият метродиаметър е с обща дължина 16 км с 18 метростанции. Трасето преминава през бул. "Ботевградско шосе" - бул. "Владимир Вазов" - центъра на града /Орлов мост, НДК, бул. "България") - кв."Красно село" - ж.к. "Овча купел" с последна метростанция до Околовръстното шосе и ж.п. линията София-Перник.
Братоев посочи, че през пролетта на 2016 г. трябва да започне изграждането на първия етап от проекта, участък от 7,8 км и 8 метростанции, в който се включват станциите на Орлов мост, площад "Св. Патриарх Евтимий", НДК, "Красно село". Отсечката е включена в ОП "Транспорт" /2014-2020/ и е с прогнозна цена от 440 млн. Апликационната форма за кандидатстване за финансиране на централния участък е изготвена, каза Братоев. Той посочи, че на среща в Министерския съвет в края на миналия месец е решено паралелно с първия етап да започне и строителството на участъка от "Красно село" през "Овча купел" до ж.п. линията, каза Братоев.
По думите му тръжните процедури за избор на изпълнители са минали. В момента работи комисията за избор на доставчик на подвижния състав. Предстоят технически подготвителни работи, тръжни процедури, подписване на договори за централния участък, което ще се случи през първата половина на септември, уточни директорът на "Метрополитен", цитиран от БТА.
При отчета на ОП "Транспорт" той каза че за 5 години по ОП "Транспорт" са били построени 21 км метро с 20 метростанции.
"С изградените 21 км от 145 000 пътници, вече средно возим около 330 000 дневно. Екологичните ползи са, че по трасето на метрото имаме около 20-25% редукция на трафика. Този брой пътници водят до 40-45 000 автомобила в София по-малко", допълни инж. Братоев. Той уточни, че това средно годишно прави над 79 000 тона по-малко вредни вещества. "Средната скорост на метрото е около 38 км/ч., с наземен транспорт е 14 км/ч., с автомобил в работно време е около 22-24 км/ч.", добави Братоев.
Водещи
-
Любомир Дацов: Бюджет 2026 допълнително стимулира негативни процеси
"Не е нормално бюджетът да се управлява по технически формули", смята финансистът от Фискалния...
16.11 | 18:00
-
Божидар Божанов: 46% преразпределение от БВП води до скорошен сблъсък с айсберга
Това е бюджетът на Пеевски, смята депутатът от ПП - ДБ
16.11 | 17:40
-
Киселова: "Лукойл" зависи не само от кабинета и особения управител, а от геополитическата конюнктура
БСП искали увеличение на данък дивидент, защото управители на фирми плащали 5% данък дивидент...
16.11 | 17:00
Най-четени
-
Жечо Станков: Румен Спецов трябва да получи разрешение от МС за всяка специфична дейност
"Не можеше по закона от 2023 г. да се гарантира основната дейност на особения управител",...
16.11 | 16:20
-
Костадинов от Сочи: Срещнах се с Дмитрий Медведев, "Възраждане" пише история
Лидерът на "Възраждане" заедно с депутата от партията Ангел Георгиев и евродепутатите Рада...
16.11 | 13:20
-
Държавата дава ваучери по 20 000 лв. за саниране на къща
16.11 | 10:40
-
Добрев за бюджет'26: Работата е толкова объркана, че следващият бюджет ще е хубав
Той предупреди, че дефицитът може да бъде над 3%
16.11 | 13:00