ГКПП Капитан Андреево „прелива“ от ТИР-ове, няма повече капацитет 28.11 | 17:19
Проблемът бе обсъден на граничния пункт между напи и турски митнически шефове
ГКПП Капитан Андреево и съпределният пункт Капъкуле работят над капацитета си, заяви директорът на Агенция "Митници" Георги Костов и допълни: "Нашите партньори от турска страна също подкрепят становището, че сме достигнали пределния капацитет на пунктовете Капитан Андреево и Капъкуле и пропускателната способност не може да се увеличи чрез организационни мерки". Това той каза пред български журналисти по време на брифинг на ГКПП Капитан Андреево.
"Максималният капацитет е това за съжаление, затова се обединихме около становището, че трябва да се търсят други алтернативни варианти", каза заместник-директорът на ГД "Гранична полиция" старши комисар Стоян Иванов и допълни, че след ремонта трафикът на ГКПП Капитан Андреево се е увеличил над два пъти.
Днес, 28.11.2019 г., се проведе среща на ГКПП Капъкуле с участието на директора на Агенция "Митници" Георги Костов, заместник-директора на ГД "Гранична полиция" старши комисар Стоян Иванов и Якуп Сефер – заместник-генерален директор на Генерална дирекция на митниците, Яшар Яман Оджак – ръководител на Тракийска регионална дирекция за митници и търговия и експерти от българските и турските гранични и митнически власти.
Георги Костов разказа, че българската страна е инициирала среща с турските власти, а те са откликнали бързо и още снощи са се провели разговори между него и турския заместник-министър на търговията Ръза Туна Турагай, а днес разговорите продължават в работно-експертно ниво.
През последните три месеца имаме увеличение средно с 20-25% на преминалите товарни превозни средства и в двете посоки през ГКПП Капитан Андреево. За миналия месец пропуснахме в двете посоки близо 70 000 камиона. Този месец досега имаме 63 000 и вероятно обработката за ноември ще надмине числото от миналия месец, което е средно по 2300-2400 товарни автомобила на денонощие. Въпреки това и снощи опашката на изход от страната е била 23-24 км. До сутринта митническите и граничните служители са успели да я стопят до 15 км, но в ранния следобед отново е набъбнала до 20 км – посочи Костов и допълни, че проблемът трябва да се постави ясно.
В началото на следващия месец турските власти организират среща на ГКПП Капъкуле с техните превозвачи и българските митници също ще вземат участие, тъй като голяма част от чакащите камиони са турски. През миналата седмица, при опит за гражданско неподчинение на турски шофьори, е имало обвинения към работата на турските митници. Тези обвинения българските митници приемат и като упрек към себе си, тъй като работата на митниците от двете страни на границата е като скачени съдове, посочи Костов.
На шофьорите ще се препоръчат алтернативни маршрути, включително с алтернативен транспорт, обясни Костов и допълни, че трябва промяна и на логистичния подход, тъй като в последно време около 30% от изходящите товарни автомобили са празни турски камиони. Този феномен е свързан с ниската турска лира, повишения стокооборот и бързата ликвидност на стоката, която се изнася от Турция в посока на ЕС, посочи директорът на Агенция "Митници".
Дошло е времето да се изгради буферен паркинг и съм уверен, че държавните институции работят активно в тази посока, но паркингът ще подобри битовите условия на чакащите, а няма да реши проблема с трафика – коментира директорът на Агенция "Митници".
Досега са приложени редица организационни мерки, последната от която е синхронизиране на смяната на екипите от двете страни на границата, в резултат на което обработката спира само за около 15 минути, колкото е технологично необходимото време за приключване на сесиите в информационните системи.
След края на ремонта на ГКПП Хамзабейли се очаква ГКПП Лесово да поеме част от увеличения трафик от ГКПП Капитан Андреево. Сега 20 000 камиона месечно минават през ГКПП Лесово, като капацитетът може да се вдигне до 25 000 камиона, но това ще реши само една трета от ръста от 15 000 камиона месечно, които отчитат митниците. Като отговор на ремонта от турска страна на ГКПП Лесово ще се увеличат броя на трасетата за товарни автомобили и кантарите и ще се направи реорганизация на работата и това вече е планирано. На вход везните за измерване ще се увеличат от две на четири, а на изход от две на три, като в същото време кантарите ще бъдат от по-ново поколение и това ще подпомогне ускоряване на обработката.
Агенция "Митници" ще публикува на сайта си ежедневна справка за обработените товарни автомобили на шестте основни пункта на страната – ГКПП Капитан Андреево, ГКПП Лесово, ГКПП Калотина, ГКПП Кулата, ГКПП Дунав мост – Русе и ГКПП Дунав мост – Видин, която да дава информация на превозвачите – съобщи директорът на Агенция "Митници".
Водещи
-
Явор Дачков: Добро решение на bTV, Цънцарова е партиен журналист на ПП–ДБ
След бурните реакции и подкрепа към журналиста Мария Цънцарова около евентуално нейно...
19.12 | 18:00
-
София пуска "зелен билет" за 1 лев заради мръсния въздух
Мярката влиза в сила за три дни, призовават гражданите да оставят автомобилите си
19.12 | 17:40
-
На директора на 138-о училище му прилоша в съдебната зала
Заседанието започна със закъснение
19.12 | 17:20
-
България се прощава с олимпийския шампион Боян Радев на 22 декември
Боян Радев е обявен за дарител номер 1 на Националния исторически музей, в който има специална...
19.12 | 16:33
Най-четени
-
Идеален фалшификат няма – ето как да разпознаете фалшиво евро в България
От МВР подчертават, че идеален фалшификат не съществува – винаги може да бъде открит елемент,...
19.12 | 10:15
-
Безплатно паркиране в София за празниците – ето кога
Зоните за почасово платено паркиране няма да работят в следните периоди:
19.12 | 14:30
-
Над 55% от българите подкрепят Европейския съюз
Изследването е проведено в периода от 14 до 24 ноември 2025 година сред 1004 пълнолетни...
19.12 | 15:30