Дупка от над 16 млн. лв. заплашва с фалит градския транспорт във Варна 08.08 | 15:41
Въпреки налетите 114 мл. лв. в общинското дружество, то продължава да трупа загуби
Финансова дупка от над 16 млн. лв. заплашва бъдещето на общинската фирма "Градски транспорт" - ЕАД – Варна. Всъщност сумата е от натрупани загуби от няколко предходни години. През последния месец от ръководството на фирмата публично се опитват да обяснят, че тази загуба не е опасна и че дружеството има план да компенсира тези загуби, защото е единствен общински превозвач. Доскоро част от линиите в града се обслужваха от фирма "Транстриумф", но заради изпълнението на европроекта "Интегриран градски транспорт" тя трябваше да излезе от автобусните превози.
Факт е обаче, че дори с този проект, с който във Варна и по специално в градския транспорт бяха налети 114 млн. лв., общинската фирма продължа да трупа загуби. Явно средствата, които се усвояват по проекта, не се използват ефективно или пък изтичат някъде другаде.
Според синдикалисти фирмата се управлява неефективно като се започне от това, че новите автобуси, закупени с евросредства, не се обслужват сервизно по правилата и се стигне до пропусквателния режим, който позволява да има липси на гориво и други консумативи. В същото време се съкращават автобусни линии, по които пътуват ежедневно много хора и се лишават от удобен транспорт, като се обявяват за губещи и неефективни.
На последното заседание на общинския съвет във Варна беше решено общината и общинското дружество "Градски транспорт" - ЕАД да кандидатстват и по втората фаза на проекта "Интегриран градски транспорт" като целта основно е да се закупят още нови автобуси и тролейбуси.
"Нови автобуси и тролейбуси, които ще бъдат снабдени с климатици и платформи за инвалиди, за да бъде удобно пътуването на гражданите”, коментира през юни пред "Фокус" изпълнителният директор на дружеството Злати Златев.
Ако средствата бъдат използвани както и по първата част от проекта, пак никой няма да разбере къде и за какво се отишли, коментират варненци. И сега от общината отчитат успешен първи край на проекта, но всъщност голяма част от работата, която се представяна за свършена и финансирана с евросредства, май е само на хартия.
Всеки ден пътниците в градските автобуси виждат, че система за електронно отчитане не работи, че електронните табла по спирките от месеци показват само тестова информация, че бързи автобусни ленти, които да осигуряват чист коридор на рейсовете, липсват.
На всичко това им се налага и да се потят по време на пътуване, защото климатиците в голяма част от автобусите не работят или поне не се пускат. Вероятно за ръководството това е една от мерките, с които ще се пробва да се намали загубата от 16 млн. лв. и дори повече.
Водещи
-
Киселова : Не бива да се допускат елементарни провокации между България и РСМ
Председателката на НС присъства на отбелязването на 80-тата годишнина от "Кървавата Коледа"
11.01 | 18:00
-
Какво още ни чака: Живия Нострадамус предсказа пожарите в САЩ
Сред предсказанията на бразилският екстрасенс Атос Саломе за тази година са невиждано досега...
11.01 | 17:40
-
Столичанин е загинал при катастрофа на АМ "Струма"
Заради катастрофата временно трафикът е бил пренасочван в изпреварващата лента
11.01 | 17:20
-
След новите санкции към Русия: Цените на петрола се покачиха с над 3%
Цената на барела сорт "Брент" се увеличи с 3,5 процента и снощи надхвърли 79 долара
11.01 | 17:00
Най-четени
-
Проф. Иво Петров: Между 10 000 и 11 000 българи годишно умират от сърдечен арест
Оказването на първа помощ повишава риска за оживяване с 60-70%, обясни той
11.01 | 14:00
-
Помощи за тока на бизнеса - за сметка на ВЕИ-тата
Бизнесът: Полагат ни се помощи, независимо колко печелим
11.01 | 12:00