Дупка от над 16 млн. лв. заплашва с фалит градския транспорт във Варна 08.08 | 15:41
Въпреки налетите 114 мл. лв. в общинското дружество, то продължава да трупа загуби

Финансова дупка от над 16 млн. лв. заплашва бъдещето на общинската фирма "Градски транспорт" - ЕАД – Варна. Всъщност сумата е от натрупани загуби от няколко предходни години. През последния месец от ръководството на фирмата публично се опитват да обяснят, че тази загуба не е опасна и че дружеството има план да компенсира тези загуби, защото е единствен общински превозвач. Доскоро част от линиите в града се обслужваха от фирма "Транстриумф", но заради изпълнението на европроекта "Интегриран градски транспорт" тя трябваше да излезе от автобусните превози.
Факт е обаче, че дори с този проект, с който във Варна и по специално в градския транспорт бяха налети 114 млн. лв., общинската фирма продължа да трупа загуби. Явно средствата, които се усвояват по проекта, не се използват ефективно или пък изтичат някъде другаде.
Според синдикалисти фирмата се управлява неефективно като се започне от това, че новите автобуси, закупени с евросредства, не се обслужват сервизно по правилата и се стигне до пропусквателния режим, който позволява да има липси на гориво и други консумативи. В същото време се съкращават автобусни линии, по които пътуват ежедневно много хора и се лишават от удобен транспорт, като се обявяват за губещи и неефективни.
На последното заседание на общинския съвет във Варна беше решено общината и общинското дружество "Градски транспорт" - ЕАД да кандидатстват и по втората фаза на проекта "Интегриран градски транспорт" като целта основно е да се закупят още нови автобуси и тролейбуси.
"Нови автобуси и тролейбуси, които ще бъдат снабдени с климатици и платформи за инвалиди, за да бъде удобно пътуването на гражданите”, коментира през юни пред "Фокус" изпълнителният директор на дружеството Злати Златев.
Ако средствата бъдат използвани както и по първата част от проекта, пак никой няма да разбере къде и за какво се отишли, коментират варненци. И сега от общината отчитат успешен първи край на проекта, но всъщност голяма част от работата, която се представяна за свършена и финансирана с евросредства, май е само на хартия.
Всеки ден пътниците в градските автобуси виждат, че система за електронно отчитане не работи, че електронните табла по спирките от месеци показват само тестова информация, че бързи автобусни ленти, които да осигуряват чист коридор на рейсовете, липсват.
На всичко това им се налага и да се потят по време на пътуване, защото климатиците в голяма част от автобусите не работят или поне не се пускат. Вероятно за ръководството това е една от мерките, с които ще се пробва да се намали загубата от 16 млн. лв. и дори повече.
Водещи
-
Димо Алексиев влиза в затвора за година и половина, реши съдът на първа инстанция
Ще си вземе шофьорската книжка малко след излизане от пандиза
30.07 | 21:00
-
Тол камерите заснеха кола със средна скорост 202 км/ч на АМ „Тракия”
Друга летя със 181 км/ч по „Европа”
30.07 | 20:13
Най-четени
-
Десислава Иванчева и нейната заместничка Биляна Петрова дадоха първо интервю след освобождаването си от затвора
Заплахи и притискания
30.07 | 10:59
-
Възпяха Десислава Иванчева в стихове
Тя е героиня във вдъхновената от Радой Ралин и Алеко книга "През Банкя до Харвард и назад" на...
30.07 | 15:00
-
Тази седмица влизат в сила ключови промени за движението по пътищата и за наказателната отговорност на шофьорите
Критики към новите мерки
30.07 | 09:59
-
Борисов: Имаше 4 години да се закупи някаква техника, ако е имало воля
Не е имало воля. Това заяви пред журналисти в парламента лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов.
30.07 | 11:15