Държавната "Автомагистрали" закупила некачествени и опасни електронни знаци 08.08 | 15:28
Знаци са дефектни, твърди анализ на Европейския център за транспортни политики

Електронни пътни знаци със сменяеми съобщения (VMS), ползвани от "Автомагистрали" ЕАД, представляват потенциална опасност за тежки пътни инциденти. Това става ясно от проверка на Европейския център за транспортни политики (ЕЦТП), извършена в базата в Ихтиман на "Автомагистрали" ЕАД. Замерванията са съгласувани и направени с разрешението на институцията.
Оказва се, че едната група електронни знаци, закупени от държавната фирма, покриват минималните европейски и национални изисквания, което е видно от надлежно поставена CE маркировка. И това ги прави подходящи за използването им за временна организация на движението и безопасното им приложение в обхвата на пътя.
Втората група обаче не отговаря на стандартите за яркост през светлата и тъмната част на денонощието. Установено бе, че заради това може да се получи т.нар. "фантом" ефект и знакът да загуби частична или пълна четимост. Основна функционална характеристика на VMS е той да може да работи, както в светлата така и в тъмната част на денонощието, като преминаването от единия в другият режим трябва да става посредством сензори, напълно автоматично и без външна намеса на оператор. Това се прави с цел да не се заслепяват водачите през тъмната част на денонощието, ако знакът работи с твърде висока яркост, или той да се окаже абсолютно нечетим през деня, ако яркостта е твърде ниска. Проверката ни в базата в Ихтиман показа, че при втората група VMS липсват сензорите и заради това яркостта на светенето през нощта и през деня застрашава безопасността на движението.
Друго съществено нарушение на европейските нормативи е начинът на закрепване на електронните табла. Те са монтирани към конструкцията на специализираните МПС, собственост на "Автомагистрали" ЕАД, с обикновени строителни планки, което е изключително опасно с оглед на това, че могат да причинят ПТП при рязко спиране на специализираното МПС. Това може да доведе до отделяне на VMS от конструкцията. По стандарт закрепването трябва да е посредством сертифицирани багажници и аксесоари към покривната част на специализираното МПС.
ЕЦТП е изпратил до фирма "Автомагистрали" ЕАД и до МРРБ резултатите от проверката, които са подкрепени с богат снимков материал.
Водещи
-
Официална информация за смъртта на Тодор Славков 2
Районната прокуратура в Стара Загора е образувала досъдебно производство за изясняване на...
22.07 | 12:04
-
Пчелите изпитват по-голям стрес заради повишаването на температурите, сочи проучване
Специалистите забелязаха, че летящите пчели, които събират нектар, избягват прегряване в...
22.07 | 14:00
-
България ще получи 22 милиарда евро от бюджета на Европейския съюз за периода 2028-2034 година
Реформите, които България трябва да изпълни, ще се определят от българското правителство и ще...
22.07 | 13:30
-
България е вторият най-горещ имотен пазар в ЕС през 2025 г., сочат данни на Евростат
„Това е повишение, за което се говори от доста време"
22.07 | 13:15
Най-четени
-
Внезапно почина Тодор Славков
Внукът на Тодор Живков се отиде на датата, на която и майка му Людмила, и вуйчо му Владимир
21.07 | 23:58
-
Алгафари отсече: Пеевски и Ново начало имат огромна политическа тежест
Тези, които "ревяха - като Бабикян и адвокат Николайчо Хаджигенов, се оказаха много малки, за...
22.07 | 11:15
-
Овладян е пожарът в костинбродското село Безден
Все още не е локализиран, продължаваме да работим, посочи той
22.07 | 10:15