ЕК поиска да подобрим безопасността по пътищата 19.05 | 16:16
Освен към България искането е отправено към още 10 държави от ЕС

Европейската комисия (ЕК) изиска от 11 държави да подобрят безопасността на трансевропейската пътна мрежа, съгласно европейските изисквания. България е една от страните, към които е отправено искането, става ясно от официалното съобщение на Комисията.
Останалите държави са Белгия, Ирландия, Гърция, Франция, Литва, Люксембург, Австрия, Полша, Словения и Словакия.
Процедурите, предвидени в европейското законодателство, включват оценки на въздействието на пътната безопасност, проверки на сигурността по пътищата и категоризиране на пътната мрежа по критерий "безопасност".
Искането е отправено под формата на "мотивирано становище" съгласно прилаганите в ЕС процедури за нарушение. Това означава, че засегнатите държави имат два месеца да информират ЕК за предприети действия за изпълнение на изискването. В противен случай провинилите се ще бъдат изправени пред Европейския съд.
Правилата на ЕС
Директива 2008/96/ЕО изисква изготвяне на оценки за въздействие върху пътната безопасност, в които да се показват последиците за пътната безопасност на различни алтернативи за планиране на даден инфраструктурен проект и които следва да играят важна роля при избора на маршрути.
Като следваща стъпка проверките за пътна безопасност следва подробно да установят опасните характеристики на даден пътен инфраструктурен проект. И накрая, в директивата се определят правила и процедури за управление на безопасността след изграждането на пътя.
Следването на тези три стъпки има за цел подобряване на безопасността на пътната инфраструктура на трансевропейската пътна мрежа.
Причина за предприемането на мерки
Комисията реши да предприеме действия срещу единадесетте държави-членки, тъй като не са транспонирали директивата от 2008 г. в пълна степен в националното си законодателство, въпреки че е трябвало да направят това до 19 декември 2010 г.
Практически последици от неизпълнение на изискванията
Ако държавите-членки не установят необходимите процедури за извършването на проверки и оценки на въздействието върху безопасността, това би могло да повлияе върху безопасността на пътната инфраструктура, която е част от трансевропейската пътна мрежа, и съответно да се създадат рискове за водачите на превозни средства и пътниците, използващи тези пътища.
Водещи
-
Нe Бойко Борисов, а Делян Пеевски вече е централната фигура в българския политически живот
Искането на Пеевски за закриване на Антикорупционната комисия е доста фалшива театралност,...
26.07 | 18:00
-
Страховете на хората, свързани с еврото, може да повлияят на инфлацията
Това заяви експертът по социална политика и бивш вицепремиер Ивайло Калфин
26.07 | 17:00
Най-четени
-
Борисов отсече: Трябва да пазим КПК, ако я закрият, губим 5 млрд. лева
ПП-ДБ ми пришиват като брошка Комисията за противодействие на корупцията, която те създадоха,...
26.07 | 16:00
-
Мяу! ТОЙ пак е в Шумен!
Получен е нов сигнал, че хищникът е забелязан до шуменския квартал "Мътница" в петък
26.07 | 10:20
-
Кузман Илиев за приемането на еврото: Дебат в България е практически не се състоя
Едва ли не тези, които са фенове на еврото, те са европейците, модерните, а другите, които не...
26.07 | 12:00
-
Асен Василев: Обща президентска кандидатура с ГЕРБ е изключена
Ако някой тръгне към ГЕРБ - да не разчита на нас, се казва още в поста на ПП
26.07 | 11:20