Започва ремонтът на нагънатия участък от „Тракия“ между Чирпан и Ст.Загора 29.09 | 13:16
До няколко месеца ще отворят и ремонтираната тръба на тунел „Витиня“, обещава АПИ
До седмици ще започне поетапно ремонтът на 52-километровия участък между Чирпан и Стара Загора на АМ "Тракия". Първо ще се работи в платното за Бургас, съобщи в ефира на БНТ инж. Иван Досев, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" /АПИ/. Заради големия обем от строителни работи и за удобство на шофьорите, за да не се затваря целият участък за продължително време, ремонтно-възстановителните дейности на магистралата ще се извършват поетапно, на по-малки участъци и ще се постараем да ги извършим за кратко време, подчерта той.
Строителите са добре подготвени с необходимите инертни материали и асфалтови бази, посочи инж. Досев. Той добави, че прогнозната стойност на ремонтните дейности в платното за Бургас в целия 52-километров участък е около 90 милиона лева.
Продължават и ремонтите в тръбата за София на тунел "Витиня" на автомагистрала "Хемус" и до няколко месеца ще бъде отворена за движение, каза инж. Досев. Той отбеляза, че най-трудоемки са трите напречни връзки – две пешеходни и една пътна, които се изграждат между двете тръби, необходими в случай на авария. С тяхното реализиране се изпълнява европейската директива 2004/54/EO за минималните изисквания за безопасност на тунелите на Трансевропейската пътна мрежа (TEN-T), имплементирана и в нормите за съоръжения по-дълги от 1 км.
Автомагистрала "Струма" трябва да бъде завършена и е въпрос на допълнителен анализ дали финансирането ще бъде от държавния бюджет или с европейски средства, коментира още инж. Досев. Той посочи, че около 1,2 млрд. лв. са необходими за доизграждането на автомагистрала "Струма". Работим по подготовката на апликационната форма и мерките, които са предвидени за запазване на биоразнообразието в Креснеското дефиле, за да получим европейско финансиране, отбеляза инж. Досев. Той напомни, че проектът за АМ "Струма" е включен в новия програмен период 2021-2027 г. за финансиране на проекти в областта на транспортната свързаност и подчерта, че не са изпуснати европейски средства. Инж. Иван Досев определи като теории на конспирациите опитите за внушения, че Камарата на строителите в България диктува как да бъде строена автомагистралата през Кресненското дефиле. АПИ винаги сама е разработвала апликационните форми, с помощта на фирми-изпълнители, избрани след проведени открити обществени поръчки, каза инж. Досев и заяви, че в АПИ няма лоби на Камарата при строителството на магистралата. Процесът на избор на трасето на АМ "Струма" е минал през много различни варианти през годините и експертите са търсили оптимално най-доброто възможно решение, което може да бъде реализирано за кратък период и в разумна ценова рамка, добави той.
Водещи
-
ЕК планира военен Шенген до 2027 г.
Това се съдържа в мащабен пакет за военната мобилност и иновации, обявен от Кая Калас
19.11 | 14:45
-
Проф. Ива Христова: Грипът е доминиращ сред вирусите
Щамовете на тип А са АН1N1 и АH3N2, уточни тя
19.11 | 14:30
-
ДБ: Новият софтуер за продажбите ще струва 250 млн. лв. на бизнеса
НАП ни връща 15 г. назад в технологиите, вместо да се отървем от касовите апарати, обявиха от...
19.11 | 14:20
Най-четени
-
Ученици и родители се обединяват срещу тревожна мода: „Ценоразпис“ за насилие сред децата
Според Мия най-важното са взаимната подкрепа и уважение. По думите на Петър мисията им е...
19.11 | 09:15
-
Асен Василев: Борисов да каже имал ли е тайна закуска с Румен Спецов и Валентин Златев
„Виждаме едно огромно бързане и опит да се наложи най-пагубният бюджет за последните 25 години...
19.11 | 11:15
-
Илиян Василев: „Наш“ човек ще купи Фалкона, а правителството ще си вземе нов по-голям самолет
Исторически прецедент
19.11 | 10:15