Затвор за капитана на Вера Су 14.02 | 17:00
Хайдар Ергюн беше привлечен към наказателна отговорност за това, че е допуснал плавателният съд да заседне, като така е причинил значителни повреди на чужд имот и е създал опасност за живота на другиго

Капитанът на товарния кораб "VERA SU", заседнал край бреговете на Камен бряг през месец септември 2021 година, получи наказание "лишаване от свобода” за срок от три години. Изпълнението му се отлага за срок от пет години, а 59-годишният подсъдим трябва да заплати половината от направените по делото разходи в общ размер от 7203, 47 лева, съобщиха от прокуратурата.
Хайдар Ергюн беше привлечен към наказателна отговорност от Окръжна прокуратура-Добрич за това, че е допуснал плавателният съд да заседне, като така е причинил значителни повреди на чужд имот и е създал опасност за живота на другиго.
На 20 септември 2021 г. в акваторията на Черно море, в района между село Камен бряг и к.к. "Русалка", корабът "VERA SU", плаващ под панамски флаг, заседна край бреговете на местност "Яйлата". В хода на разследването на случая е установено, че капитанът му допуснал превозното средство да плава с оперативно неработеща система за контрол на вахтения на мостика, а навигационната вахта на мостика през тъмната част на денонощието включвала единствено вахтен помощник-капитан без включен наблюдател. Това довело до засядането на "VERA SU" и създало опасност за значително повреждане на чужд имот – кораб. Деянието е извършено с действие и при форма на вината евентуален умисъл.
Обвиняемият Хайдар Ергюн призна вината си и прие определеното му наказание, като се отказа от по-нататъшното разглеждане на делото по общия ред.
Одобреното от Окръжен съд-Добрич споразумение е със силата на присъда и не подлежи на обжалване.
По отношение на втория обвиняем по случая, след връщане на делото от съда, срещу него ще бъде изготвен и внесен обвинителен акт.
Действията по разследването на другите две направления продължават в отделно досъдебно производство. Освен причините и обстоятелствата, при които е настъпила самата катастрофа, се работи за изяснява има ли замърсяване на морската вода и настъпили ли са щети за природата, както и дали действията на оправомощените държавни органи са били адекватни, навременни и правилни и налице ли е бездействие от страна на едно или повече длъжностни лица, което може да доведе до екологична катастрофа в местността Яйлата и региона.
Водещи
-
Красотата заля с 800% Пазарджик. Следва България
Да беше мор, да беше чума, а то - избори в предимно ромски секции
13.10 | 21:00
-
Каримански: Нетните инвестиции за последните няколко месеца не са положителни
Разходите в бюджета влизат в едно такова увеличаване, което може да се сравни с принципа на...
13.10 | 20:45
-
МП предлага: Солена глоба и затвор за незаконно изхвърляне на отпадъци
Ангажиментът за криминализирането беше публично оповестен от министър Георги Георгиев
13.10 | 20:15
Най-четени
-
Транспортният министър: Няма смисъл да лепим стикери по стъклата на колите. Край с това
По думите му след премахването на лепенките за винетки, сега идва ред и тези за технически...
13.10 | 12:45
-
След ужаса в Елените: Германски гражданин разкри основната причина за бедствието
След бедствието в черноморския курорт Елените собственици на апартаменти в хотел "Негреско" са...
13.10 | 09:30
-
Ракията и кръвното налягане – как влияе върху него?
Имайте предвид обаче, че коментираме консумацията на 30 гр. ракия, а не на 3 литра
13.10 | 12:15