Защо е важно да караме със зимни гуми? 29.10 | 09:59
Температурите навън напомнят за зимния сезон въпреки слънцето

Температурите навън напомнят за зимния сезон въпреки слънцето. Преходните сезони са едни от най-опасните, защото на много места настилките са мокри и има паднали есенни листа. Очакват се и първите заледявания.
Затова вече е време за смяна на гумите, категоричен е автоекспертът Румен Дунев. Той съветва да не чакаме последния момент и да подготвим автомобила си за зимния сезон от по-рано.
"Започват температурите да падат още, ще започне появата на черен лед. Хората да са предпазливи в сутрешните часове и късно вечер. Много често хората питат дали грайферът е достатъчен и дали няма да ги глобят. Вече има съвременни машини, които бързо и лесно дават отговор на въпроса, като измерват гумата в три точки – отвън, отвътре и в средата", каза Румен Дунев, председател на Българската федерация по автомобилен спорт, предава бТВ.
Защо е важно да караме със зимни гуми?
"Самият каучук на гумата е много по-мек, отколкото този на лятната гума. При лятната има силно изразени канали, които да вадят водата и да предпазват водача от навлизане в аквапланинг, докато при зимната гума каналите са напречно разположени и самият грайфер е разцепен допълнително така, че да осигурява максимално сцепление дори и при заледени участъци", обясни Румен Дунев.
За да работят правилно и да осигуряват възможно най-доброто сцепление гумите трябва да са напомпани според изискванията на производителя.
"След като се сменят зимните гуми е много важно да бъдат напомпани според предписанието на завода производител, което обикновено се намира или на капачката на резервоара на автомобила, или на предната дясна врата. Много е важно да се мине реглаж, защото гумите трябва да се търкалят, а да не се пързалят, защото тогава се унищожават", добави Дунев.
Най-важното, което водачите трябва да знаят при избора на гуми, е горивната икономичност. Тя е описана на етикета на гумата. При по-евтините гуми, тя е по-малка. При по-скъп комплект в дългосрочен план шофьорът може да спести от гориво.
"Моят съвет към водачите, които нямат възможност да инвестират в четири нови гуми, е всяка година да купуват по две нови и да ги слагат на предната управляема ос. Следващата година, когато купят още две нови, гумите от предната година отиват на задната ос. Така винаги ще имат автомобил, който ще е перфектно подготвен за зимните условия и ще има необходимото сцепление", каза още автоекспертът.
От 15 ноември до 1 март всички автомобили трябва да бъдат със зимни гуми или с такива, чийто грайфер е минимум 4 мм.
Водещи
-
Асен Василев е петият заподозрян по делото "Коцев"
Софийският градски съд решава дали да остави в ареста кмета на морската столица
11.07 | 20:13
-
15 467 зрители са присъствали на стадион „Георги Аспарухов“ в четвъртък вечер
Двубоят между Левски и Апоел Беер Шева се оказа най-посетеният мач от първия предварителен...
11.07 | 18:00
-
До края на годината ще бъдат осигурени близо 200 единици различна техника за гасене на пожари
Сред тях са още 20 дрона за наблюдение, над 70 мобилни системи, различни видове пожарни, каза...
11.07 | 17:20
-
Експерт обяснява кога може да се придобие собственост по давност и как да се защитят правата пред Европейския съд
Права при наследени имоти
11.07 | 16:59
Най-четени
-
Борисов заяви, че всички държави завиждат на България за успехите
Борисов поздрави МВР за разбитата нелегална фабрика за цигари в Хасковско.
11.07 | 10:15
-
Вотът на недоверие не мина: Политически реакции, след като кабинетът „Желязков“ оцеля
Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов
11.07 | 10:45
-
Павел: Вече мога да го обявя официално - за второ лято съм в Дуранкулак
Той застава рамо до рамо с Ралица Паскалева, с която вече снимат най-новите епизоди на...
11.07 | 12:45
-
Росен Желязков обеща помощ на Зеленски за възстановяването на Украйна след войната
Кредитен рейтинг и икономически перспективи
11.07 | 13:30