Идея: Нощният транспорт в столицата с билетче от 2 лева 01.02 | 12:06
Лобито на такситата явно имат сериозно влияние над общинарите, казват от „Спаси София“
Идеята за въвеждане на нощни линии на градския транспорт в София се завъртя в общественото пространство наскоро. И макар от кметството все още да няма решение, идеята среща твърда подкрепа от гражданска организация "Спаси София". Те даже са разработили план как това да се случи. Според него билетчето за нощния транспорт може да струва 2 лева за неограничен брой пътувания и пак общината да излезе на печалба.
"Предлагаме въвеждане на 7 нощни линии в София, обслужвани от 28 къси автобуси, с цена за нощен билет 2 лв., който да важи за 90 мин., с неограничен брой прекачвания", заяви днес на брифинг Борис Бонев, един от основателите на НПО "Спаси София”, които са подели кампанията "София не спи”- инициатива за въвеждане на нощен градски транспорт, предаде БГНЕС.
"Оказва се, че София и Талин са единствените европейски столици, които нямат нощен транспорт", отбеляза Бонев. Според думите му на Столична община тази нова услуга ще й струва около 4.4 млн. лв. на година, но пък системата в крайна сметка се оказва на печалба. Влагането на тези средства представлява 0.28% от градския бюджет за 2018 г. и е изцяло във финансовите възможности на София. "Предвидили сме също във всеки автобус да има контрольор, което ще означава, че събираемостта на средствата от билети ще бъде на 100%", допълва Бонев.
Според друг от основателите на "Спаси София”- Гергин Борисов, досега е имало съпротива от страна на общината, една от причините е и монопола на таксиметровите услуги по това време на денонощието, които явно имат влияние върху общинските власти. "Една от целите на нашия проект е да увлечем гражданското общество и да докажем, че хората искат тази система", подчерта Борис Бонев.
НПО-то е направила и проучване – огромна част от хората, оказва се, търсят центъра като дестинация и се нуждаят от нощен транспорт, а пътникопотоците са равномерно разпределени в столицата. През нощта се доказа, че съществуват неустойчиви начини за придвижване, основно чрез таксита или личен автомобил. В потвърждение на искането за нощен обществен транспорт е и подписката - събрани са 31 500 подписа в подкрепа на идеята. "Не трябва да се слага акцент върху печалбата, но е важно финансовите сметки така да бъдат направени, че приходите да покриват до голяма степен разходите за новата услуга, както и тези за нощен труд, който е по-скъп", отбелязва Бонев.
Андрей Зографски от "Спаси София” се спира детайлно на аргументите в полза на кампанията. "Тази система, която предлагаме, ще обслужи различни квартали на столицата, както и летището. Една от линиите ще обслужва през половин час и тази дестинация, което е важно не само за софиянци, но и за гостите и туристите, пристигащи тук. Смятаме, че линиите трябва да са 7, за да е мрежата всеобхватна и интервала на автобусите да е през 30 мин., а не както е предложението на общината за 3 линии, с интервал от 60 мин.", подчерта Зографски. "Предлагаме и една спирка в центъра на София, където всички автобуси да спират, тези превозни средства да изчакват пътниците и това да е площад "Света Неделя”, добави той.
Днес от 12:00 ч. привържениците на идеята за въвеждане на нощен транспорт в София се събират пред сградата на Столичната община на ул. Московска №33. Там те официално ще внесат събраните подписи и ще поискат адекватни и отговорни действия от страна на кмета и на зам.-кмета по транспорта Евгени Крусев, които да гарантират въвеждането на ефективна система за нощен градски транспорт.
Водещи
-
Вече 134 г. ВМА е „войник на фронта на човешката болка“
Военномедицинската академия в София отбелязва 134 години от основаването си.
01.12 | 14:30
-
Предложиха "мръшляк" да стане дума на годината
"Абе, я бягай оттук, бе, мършляк такъв. Ти си пълен мършляк! Изчезвай!“
01.12 | 14:15
-
Сдружение „БОЕЦ“ алармира: МВР подготвя палежи и провокации за протеста на 1 декември
От сдружението описват конкретни схеми за саботаж. „Информацията е за палежи на автомобили...
01.12 | 14:00
-
Политолог: Бюджетът беше просто поводът, а не истинската причина за протестите
Това, което според него е притеснило лидера на ГЕРБ, е опитът му от зимата на 2013 г., когато...
01.12 | 13:45
Най-четени
-
Кметът на Ардино обяви частично бедствено положение заради обилни валежи
Местата отново останаха без пътна връзка, след като железобетонният мост над река Арда при...
01.12 | 11:15
-
Без коли първа и втора категория в центъра на София
Новото е, че през този сезон забраната обхваща освен „малкия ринг“ и по-широк териториален...
01.12 | 09:59
-
Как да смените личния си лекар: Най-чести грешки и полезни съвети
Извън тези периоди промяна е възможна само в определени случаи
01.12 | 12:15
-
Световен деликатес изчезва. Шокираща причина
90% от стридите в най-големия производствен район са мъртви
01.12 | 11:45