Искат връщане на полигоните за млади шофьори, експерти в автошколите против 07.10 | 09:15
Няма достатъчно полигони в България, които да отговорят на нуждите за подготовката на бъдещите водачи
Няма достатъчно полигони в България, които да отговорят на нуждите за подготовката на бъдещите водачи. Такова мнение споделиха на експерти и преподаватели в автошколи, след като тази седмица от транспортното министерство обявиха, че предвиждат връщането на полигона. И в сега действащата учебна методика е записано, че първите няколко урока по кормуване трябва да се провеждат на площадка. Поради липсата на достатъчно полигони, голяма част от тези занимания се правят на частни паркинги.
Според експертите в бранша, връщането на полигона като елемент от изпита за шофьорска книжка, би било безсмислено, защото за подготовката на бъдещия водач е важно обучението да протича на пътя.
Христо Радков - председател на Българско обединение на шофьорите: Много е важно този изпит да се провежда в реална обстановка, когато трябва едно превозно средство да се паркира между два автомобила, то тогава се виждат способностите на водача, а не между някакви колчета, които се научава как да ги заобикаля и нищо повече.
Първите шест занимания от подготовката на водача и сега се провеждат на площадки, където се усвояват основните умения като тръгване, спиране, завой и съобразяване с разстоянията.
Христо Радков - председател на Българско обединение на шофьорите: Tака че, нищо ново няма да направим с това, ако върнем полигона. Единствено това, че ще има един тормоз допълнителен за бъдещите водачи.
Според Христо Радков темата за полигона се повдига периодично и без особен резултат.
Христо Радков - председател на Българско обединение на шофьорите: Сега се говори от министъра на транспорта, който е нов и явно използват неговото незнание в момента и неговите служители му пробутват всякакви отдавна изхвърлени стари манджи, които му ги претоплят.
Не само водачите са сред главните причини за тежките инциденти на пътя, коментира Христо Радков.
Христо Радков - председател на Българско обединение на шофьорите: Според нас поне 40% от произшествията са по вина на пътя. И когато пътят си поеме своята вина и съответно се отстранят нередностите, които са там, тогава нещата ще се променят коренно.
Експертът е категоричен, че преди да предприеме промени, транспортният министър трябва да се срещне с експертите в бранша, за да се набележат реалните проблеми в подготовката на водачите.
Водещи
-
Корнелия Нинова: Политическата класа стигна дъното
Докато Борисов манипулира, играе с всички, съсипва държавата, няма да мръднем напред,...
22.11 | 18:00
-
Сибирският студ ни връхлита тази зима: България - на първа линия
Мъглите стават ледени, а сухият студ „реже“, вледенената земя задържа снега за по-дълго
22.11 | 17:40
-
Алберт Попов направи силен втори манш в Австрия
Най-добрият български състезател по ски се класира на девето място във втория слалом при...
22.11 | 17:00
Най-четени
-
Протестите срещу реформата за паркиране в столицата продължават
Днес недоволството си от нея ще изразят жители на кварталите "Хаджи Димитър" и "Сухата река"
22.11 | 11:40
-
Авиоотрядът продаде VIP хеликоптера Ми-8 за 1,8 млн. лева
Машината бе наемана за екшън филми
22.11 | 11:00
-
ЕК ни дава на съд заради замърсяване на въздуха
Освен България Еврокомисията ще предяви иск и към Литва, Португалия и Швеция
22.11 | 10:20