КЗП: Санкционирани търговци по-лесно оправят нередностите 28.06 | 15:00
Хванали ресторант, обявил цените в евро, заблуждавайки клиентите, че е два пъти по-евтино

Всички ние виждаме какви прекрасни условия и природата дава, а и самите места за настаняване и заведения в планинските ни градчета. Мисля, че и хората, които живеят тук, все по-сърцато посрещат своите гости. А и потребителите в качеството си на туристи разбират колко е хубаво лятно време не непременно да свързваме почивката само с море, а да се насладим и на планината, на чистия въздух, на прохладата, на историческите забележителности, с които да си припомним славното минало.
Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов, който присъства на една от проверките на контролния орган в заведение за хранене в град Копривщица.
Инспекцията е част от кампанията на КЗП Лято`2019, която обхваща туристически и търговски обекти както по Черноморието, така и в планинските и балеокурортите в цялата страна.
Най-честите нарушения, на които се натъкват инспекторите при проверки в заведения за хранене и развлечение, са липсата на удостоверение за категоризация на обекта или на цени и грамажи в менютата. Срещат се и нелоялни търговски практики. "Много типичен пример отпреди няколко години беше случаят, в който цените в менюто се обявяват в евро, което можеше да създаде заблуда у потребителите, че всъщност е два пъти по-евтино. Друг случай – обявява се, че ако си вземете два коктейла, вторият ще бъде безплатен, но никой не Ви казва, че двата коктейла трябва да са еднакви. Вие го разбирате тогава, когато всъщност сте си поръчали различни коктейли, но сметката идва с редовната цена. И когато се поинтересувате защо е така, казва се, че всъщност това важи само когато коктейлите са еднакви. Заблуждаваща нелоялна търговска практика от класически вид”, посочи Маргаритов пред "Дарик” радио.
"Може би нашите слушатели все още добре си спомнят от миналата и по-миналата година едни такси, ако мога така условно да ги нарека – "празен стол”, "дете, което си играе в заведението”. Все неща, които разбира се бяха констатирани като нелоялни търговски практики от наша страна. Дори в повечето случаи, те бяха и не чак толкова много, самите търговци се коригираха, признавайки че не са били прави да въвеждат такива условия и то още повече без предварително да информират потребителите, че има да речем някаква възможност част от сумата, която е била заплатена за резервация, да бъде удържана, ако не са се явили всички предварително планирани гости”, припомни председателят на КЗП.
По думите на Маргаритов потребителите най-често търсят съдействието на Комисията, когато "нещо не се е получило спрямо техните справедливи очаквания – при проблеми във връзка с условията в самото заведение, качеството на храната, грамажите. "Понякога има и такива въпроси, които не предполагат нашата пряка намеса. Например, поведението на обслужващия персонал”, посочи Маргаритов, но подчерта, че за повечето посочени по-горе случаи институцията е в състояние да окаже съдействие на потребителите. "Мисля, че в последните години се наблюдава подобрение. Но все още хората ни информират и за случаи, в които се стига до такъв тип по-конфликтна комуникация. Имаме и оплаквания за неиздаване на касови бележки, за невярна информация по отношение характеристиките на предлаган асортимент – неща, които в живия живот се случват”, добави председателят на КЗП.
Водещи
-
Военният министър посочи какъв бюджет е нужен за модернизация на въоръжените ни сили
По думите му все повече народите се убеждават, че мирът и сигурността на държавите не са...
05.05 | 18:00
-
В навечерието на Гергьовден на много места агнешкото месо в търговските вериги е изкупено
"Може би в последните месеци или година през известен период от време се вдигат цените"
05.05 | 17:40
-
Няма да имаме задължителен час по религия, ще е задължително избираем час
Това заяви пред журналисти в Пазарджик министърът на образованието Красимир Вълчев
05.05 | 17:20
-
Акушерките са добрите орисници на новия живот
Отново отбелязваме Международния ден на акушерката и засвидетелстваме уважение и благодарност
05.05 | 16:59
Най-четени
-
"Възраждане" внася трето предложение за референдум за лева
След дискусията ще последват протести като форма на натиск срещу правителството, обяви...
05.05 | 10:15
-
10371 българи, които се осигуряват задължително за втора пенсия, са се отказали от нея
НАП води електронен регистър на тези хора, както и на възобновилите участието си в УПФ.
05.05 | 10:45
-
Черешите на Женския пазар в София значително по-евтини отколкото в страната
На фона на рекордните 50-60 лева в страната, столичният пазар предлага по-достъпни цени
05.05 | 16:15
-
Гергьовденската трапеза не е просто кулинарна - тя е ритуал, символ, молитва
Традиции и обичаи на Гергьовден
05.05 | 15:00