КЗП: Секторни помирителни комисии ще решават безплатно потребителските спорове 30.12 | 13:00
Надявам се, че КЗП като администратор на помирението реално ще съдейства за бързо и ефективно разрешаване на потребителските спорове, заяви Димитър Маргаритов

"КЗП ще бъде администратор на т.нар. секторни помирителни комисии и ще участва активно в опитите споровете между потребители и търговци да бъдат решени извънсъдебно. Предимствата са, че това ще става по-бързо и без пари за хората. Законът е фиксирал максимален срок, в който производството, след като е започнало, трябва да приключи и той е 90 дни. Но би могло да създадем и добри практики, които ще позволяват и по-бързо решаване”, коментира Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите, пред в. "24 часа”.
Помирителните комисии ще започнат да функционират от началото на следващата година и ще разглеждат спорове между потребители и търговци в пет важни области - енергетика, ВиК услуги, телекомуникации, транспорт и финансови услуги.
"Когато потребителите не успяват по една или друга причина да решат възникналия спор с търговеца, те го адресират към КЗП и след като се стигне до съгласие за решаването му чрез помирително производство, се активира комисията, която работи в съответния сектор. Например, ако спорът е в сферата на телекомуникационните услуги, в състава на комисията влизат представител на регулаторния орган, който в случая е Комисията за регулиране на съобщенията, представители на браншови организации в сферата на телекомуникациите и представител на КЗП, който защитава потребителския интерес на базата на потребителското законодателство. Търси се решение, което да удовлетворява страните. Когато се стигне до такова, всички участници подписват помирителното споразумение. След като се съгласят с него, за тях то има задължителна правна сила”, разяснява Маргаритов.
"Надявам се, че КЗП като администратор на помирението реално ще съдейства за бързо и ефективно разрешаване на потребителските спорове в тези сектори. Знаем, че решението на проблемите по арбитражен или съдебен път продължава с години, а тук става дума за значително по-кратък срок. Ние искаме да кажем ясно на обществеността, на търговците, на бранша и на регулаторните органи, че това е един добър механизъм за решаване на понякога доста тежки казуси и той трябва да се използва. Въвеждането на тези комисии представлява изцяло възприемане на европейски правни норми, които ще започнат да действат за всички страни в общността от следващата година и на практика навсякъде ще може да се осъществява решаване на такъв тип спорове в рамките на ЕС. Предвижда се създаването на единна платформа за онлайн обмен на данни и когато става дума за трансгранични потребителски спорове, те също ще могат да бъдат решавани с такъв тип помирителни комисии”, казва Маргаритов.
Водещи
-
Временен технически проблем възпрепятства достъпа до официалния сайт на Националната агенция за приходите
Данъчната администрация съветва гражданите да използват Chrome или Edge
29.04 | 12:30
-
Проблеми и затруднение с мрежата на А1
От компанията обявиха, че в момента има технически затруднения, поради което се наблюдават...
29.04 | 12:15
-
Нови такси за обучение на студенти и докторанти предлага Министерски съвет
Чуждестранните студенти ще плащат по 7070 евро на година за тези специалности.
29.04 | 11:45
Най-четени
-
Софийският градски съд ще проведе днес делото срещу бившия министър-председател Кирил Петков
Интересен факт е, че тогавашният вътрешен министър Бойко Рашков, който ръководеше МВР по време...
29.04 | 09:59
-
След празниците: Депутатите се връщат за кратко, преди да излязат в нова ваканция
След кратката работна седмица, народните представители ще излязат в нова едноседмична...
29.04 | 09:15
-
Жена живее с 48 кучета в центъра на София
Скандален случай споделиха потребители в социалните мрежи, живеещи на една от най-старите...
29.04 | 09:45