Как ще бъдат отразени предизборните кампании в медиите 18.02 | 14:12
Депутатите решиха колко време ще имат кандидатите, за да ни спечелят
Парламентът регламентира отразяването на предизборната кампания от обществените и търговските електронни медии, както и в печатните и онлайн издания. Депутатите приеха на второ четене текстове от проекта на новия Изборен кодекс.
В търговската реклама се забранява да се отправят политически внушения в полза или във вреда на една или друга партия, коалиция или инициативен комитет, или кандидат, записаха още депутатите. Печатните медии и онлайн новинарски услуги ще предоставят едни и същи условия и цени на всички партии, коалиции и инициативни комитети.
Регистрираните кандидати ще се обявяват на интернет страницата си не по-късно от 40 дни преди изборния ден. Не се допуска предизборна агитация в държавните и общинските учреждения и институции, и в търговските дружества с повече от 50% държавно участие, реши парламентът. Забранява се използването на държавния и общинския транспорт за предизборна агитация. Не се допуска предизборна агитация 24 часа преди изборния ден и в изборния ден, регламентираха още народните представители.
Предизборната кампания в програмите на БНТ и БНР ще се открива и закрива с клипове на партиите, коалициите и инициативните комитети с продължителност до 40 секунди, които ще се излъчват безплатно. При избори за президент и вицепрезидент предизборната кампания в програмите на двете обществени медии ще се открива и закрива с обръщения на кандидатските двойки с продължителност до 3 минути за всяка от тях, които няма да се заплащат.
Редът за представяне на кандидатите в различните форми на предизборната кампания ще се определя от ЦИК чрез жребий. БНТ и БНР ще предоставят на партиите, коалициите и инициативните комитети, регистрирали кандидати, телевизионно и радиовреме за безплатни диспути по предварително съгласувани теми с времетраене общо не по-малко от 240 минути.
Времето на участниците ще се разпределя по равно. За безплатни диспути в регионалните радио и телевизионни центрове на обществените медии ще се предоставят общо не по-малко от 60 минути. Във времето на предизборната кампания ще могат да се използват и платени форми с цел популяризация на участниците във вота и агитация към гласуване за техните кандидати.
Аудио и аудио-визуалните материали, включени в платените форми, ще се предоставят от участниците в изборите или ще се изработват от професионалните екипи на БНТ и БНР при едни и същи условия и цени, определени от техните ръководства.
Предизборните предавания по обществените медии и техните регионални центрове ще се заплащат от партиите, коалициите и инициативните комитети по тарифа, приета от Министерския съвет. Във връзка с предизборната кампания търговските електронни медии ще могат да използват платени и безплатни форми на отразяване на предизборната кампания.
Те ще могат да предоставят време за платено отразяване на предизборната кампания на партиите, коалициите и инициативните комитети, регистрирали кандидати, при едни и същи условия и цени. Заплащането ще се извършва предварително, съобщи БТА.
Водещи
-
Боряна Димитрова: Лек спад за ГЕРБ, лек ръст за ПП - ДБ
При по-високото участие в изборите намалява относителната тежест на част от партиите, спада и...
16.12 | 21:00
-
ЕС отстъпва от забраната на коли с двигатели с вътрешно горене през 2035 г.
Автопроизводителите ще могат да продават ограничен брой бензинови и хибридни модели при...
16.12 | 20:45
-
Калоян Паргов: БСП държи на редовния бюджет
Оставката на ИБ е с цел колективната отговорност пред партията в тази тежка ситуация, заяви той
16.12 | 20:30
-
ЕС санкционира шефа на Националното движение „Русофили" Николай Малинов
Санкциите включват замразяване на активи и забрана за пътуване на висшите представители на...
16.12 | 20:15
Най-четени
-
Politico: Лидерите на България и още 7 страни от ЕС искат пари, т.к. руската заплаха се засилва
Според властите им разходите за осигуряване на сигурността в региона не трябва да се поемат от...
16.12 | 14:45
-
Скъпотия? Ето кой плаща най-здраво за ЧНГ
Данните показват, че огромна част от туристите са направили своите резервации още през...
16.12 | 12:45
-
Александър Колячев: КЗП следи цените на 5 млн. продукта ежедневно 2
И посочи, че зелето е чудесен традиционен продукт, който в момента е на добра цена.
16.12 | 12:15
-
От ЕП обясниха защо искат имунитета на Илхан Кючюк
От офиса на Кьовеши не съобщават къде се води въпросното разследване – в София или в Брюксел
16.12 | 17:00