Костенец и столичният кв. „Обеля“ с чисто нови жп гари до 2020 г. 02.05 | 15:24
„Подуяне“ пък ще бъде основно ремонтирана за пръв път от построяването й през 1930-а

Очаквам жп гара Подуяне да бъде част от културно-историческо наследство на България след обновяването й. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по време на официалното начало на реконструкцията на гаров комплекс Подуяне. Той припомни, че железопътната гара в Подуяне е една от първите построени в София през далечната 1930 г. и до този момент там не е правен основен ремонт. "Проектът има за цел да запази не само автентичния вид на гарата, но и да го подчертае. Това е голямо предизвикателство към изпълнителя, който пое ангажимент реконструкцията да приключи в предвидения срок от 15 месеца", добави Желязков.
"Гражданското общество вече е изключително взискателно при изпълнението на всички инфраструктурни обекти, тогава когато е ангажиран обществен ресурс. Самият надзор на обекта ще бъде не само от страна на възложителя, но и от страна на гражданите. Това е и моето изискване към изпълнителя – да бъде стриктен, внимателен, коректен, за да може да се гордее с реконструкцията на този обект" подчерта министър Желязков.
Росен Желязков информира, че предстои да започнат ремонтни дейности в още няколко гари в страната, сред които са Искър, Карнобат, Нова Загора, както и изграждането на изцяло нови гари в Обеля и Костенец. "Инвестициите, които се правят последните години в железопътната инфраструктура са реални и видими", отбеляза той.
Пред журналисти министър Желязков коментира, че очакванията са му през следващите 10-15 години железопътният транспорт да се превърне в основен като това е и общоевропейската тенденция за развитие на сектора. "Европа, а и целият свят, инвестира в железопътната инфраструктура и транспорт. Това е по-евтин, по-удобен, по-целесъобразен и екологичен транспорт, така че ние трябва да продължим да поддържаме инфраструктурата и да я модернизираме" каза още Желязков.
Железопътната гара Подуяне е една от първите построени в София през 1930 г. и до този момент не е правен основен ремонт. Гаровият комплекс Подуяне е част от жп линията София-Пловдив, която е най-натоварената в страната. За 2017 г. броят на пристигащите и заминаващи пътници по това направление са 1,4 млн. Обхватът на проекта включва пълно обновяване на приемното здания, нови енергоефективни, високотехнологични модерни инсталации – електрическа, отоплителна, вентилационна, климатична, ВиК, охранителна, видеонаблюдение, оповестителна, както и проектиране и изпълнение на конструктивно укрепване и саниране на елементи на сградата. След реконструкцията железопътната гара ще предостави благоприятна, безопасна и достъпна среда за пътниците и персонала.
Реконструкцията на гаров комплекс Подуяне се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) чрез Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г.
Водещи
-
Методи Байкушев: ПП е мишена на българската прокуратура и разследващите органи
Според Байкушев обвинението срещу кмета на община Варна е "съшито с бели конци", категоричен...
12.07 | 18:00
-
Владислав Горанов: На Пеевски няма да му стигнат силите чак за премиер
"Магнитски" е дамга, но не ми трябва реабилитация, политическа най-малкото, посочи той
12.07 | 17:40
-
Иван Иванов на финал на „Уимбълдън“ при юношите
България отново на върха в световния тенис
12.07 | 17:20
Най-четени
-
Борисов с коментар за повишения рейтинг на България
По думите му това е още един добър знак за инвеститорите и за българската икономика, който...
12.07 | 10:55
-
Нинова: Непокорна България вече е официално регистрирана партия
Това съобщи тя с пост във Фейсбук
12.07 | 14:00
-
Мирчев: Споменаването на Асен Василев в делото не ни притеснава, може да кажат и Тръмп, и Джоли
Очевидно става дума за атака към опозиционните кметове, което не означава, че те не трябва да...
12.07 | 12:40