Над 80% от българите искат повече БГ стоки в хипермаркетите 05.05 | 17:04
Над половината участници в социологическо проучване искат да продължат да купуват предимно родно производство

Aгенция за онлайн маркетингови проучвания JTN проведе национално-представително проучване в периода 20-24 април за тенденциите в потребителското поведение в условията на COVID-19. Целта му е да набележи основни промени в поведението и нагласите на купувачите. Резултатите недвусмислено показват, че потребителите предпочитат да пазаруват в по-големи магазини по време на извънредното положение и са склонни да похарчат повече, ако продуктите и стоките са с българско производство.
По отношение на навиците си за пазаруване, потребителите споделят, че са станали по-рационални и по-силно ценово чувствителни. 41% ходят до магазина само веднъж в седмицата, а 36% дори по-рядко като признават, че все повече търсят изгодни оферти и промоции.
Въпреки че повече от половината запитани смятат, че цените в големите хипермаркети са се увеличили, те продължават да ги предпочитат по ред причини. Те посочват, че там по-лесно намират всички необходими продукти и по-лесно спазват препоръчителната дистанция.
От друга страна привържениците на по-малките квартални магазини споделят, че не се притесняват толкова от чакането пред големите хипермаркети, колкото от факта, че според тях там няма достатъчно български продукти.
Според 81% от тях големите вериги трябва да инвестират повече в икономиката у нас като предлагат повече стоки произведени в страната. Висок процент от анкетираните са посочили, че според тях тукашните производители могат да се справят да захранят хипермаркетите с достатъчно продукти. Повече от половината заявяват, че биха предпочели българска стока, дори и тя да е с по-висока цена, а 70% дори биха сменили магазина, от който пазаруват за друг, в който могат да намерят "произведено в България”.
Много от запитаните смятат, че в условията на COVID-19 са придобили полезни навици за пазаруване и биха ги запазили и след края на извънредното положение. 59% искат и за в бъдеще да обмислят по-добре покупките си, а 54% твърдят, че ще продължават да купуват предимно български продукти.
87% от анкетираните са посочили, че са спазили препоръките за социално дистанциране и са прекарали Великден вкъщи. Над 70% споделят, че подкрепят мерките в извънредното положение, но и признават, че са притеснени от ситуацията в страната.
Проучването е проведено сред 600 мъже и жени на възраст 18-74 години, балансирани, спрямо национална представителна извадка по пол, възраст, местожителство и размер на населеното място. Теренната работа е била 20-24 април, с онлайн потребителски панел JTN Panel, по методологията CAWI (Computer Assisted Web Interviewing). Всички набрани данни са верифицираци с технологично-аналитичния метод Field Detective, собствена разработка на JTN и водеща система в сферата на CAWI проучванията.
Водещи
-
Започват изпитанията на първият от общо осем нови влака за столичното метро
Новият влак е съставен от четири вагона, с максимална дължина от 79,1 м и собствено тегло от...
11.08 | 16:30
-
Голям пожар в Шумен, пламъците са в близост до електрическа подстанция
На място са три противопожарни екипа, като се очаква подкрепление от екипи от Велики Преслав и...
11.08 | 16:15
-
Кметът на Плевен: Нов язовир е ключът към трайно решение на водната криза
Той подчерта, че въпросът с изграждането на язовир не може да се реши от общинското...
11.08 | 16:00
-
Нов скок на потребителската кошница
Маслото е било 3,17 лева в началото на периода, а към днешна дата е 3,06 лева за пакетче от...
11.08 | 15:45
Най-четени
-
35-годишен мъж е нападнат в дома си в центъра на София
Нападението е било заснето от охранителни камери на сградата.
11.08 | 10:15
-
Откриха мъртва сърна, завързана в чувал
Тялото на животното е намерено в имот в селото, завързано в чувал.
11.08 | 12:30
-
Преди срещата на върха: При какви условия е възможен мир в Украйна?
Украинският президент Володимир Зеленски не беше посочен като участник в разговорите за...
11.08 | 11:30
-
Приятелите на Тодор Славков: Човек, който се плаши да не го гътне един вирус, не би посегнал никога на живота си
И споделят, че един от най-големите му страхове бил да не стане жертва на пътна катастрофа.
11.08 | 09:45