Напредва ремонтът на съоръженията по АМ „Хемус“ 02.08 | 12:00

Агенция „Пътнаинфраструктура“ апелира шофьорите да карат разумно и със съобразена скорост

От Ростислава Иванова

Напредва ремонтът на съоръженията по АМ "Хемус". В момента наавтомагистралата се обновяват пет виадукта - при 19-ти км, 35-ти, 36-ти, 37-ми,51-ви, както и тръбата за София на тунел "Витиня". Агенция "Пътнаинфраструктура" апелира шофьорите да карат разумно и със съобразена скорост,да спазват правилата и да не използват аварийните ленти за по-бързопреминаване. За улеснение на пътуващите в петък и събота в отсечките с ремонтна автомагистралата има две ленти за пътуващите за Варна и една за София, а внеделя и понеделник съответно две за София и една за Варна.

В пиковите часове,когато много хора тръгват на път, е възможно по-бавно предвижване отинтензивния трафик, но строителните дейности трябва да се извършат, за да секара по съоръженията безопасно и удобно.Дружеството "Автомагистрали" ЕАД работи изключително мобилизирано, за даможе предвидените строителни работи да завършат колкото се може по-скоро ида не се затруднява движението.На мостовите съоръжения на АМ "Хемус", които не са обновявани отпострояването им през 80-те години, се извършва ремонт на пътната част истълбовете. Предвидено е полагане на нова асфалтова настилка, новахидроизолация, както и съвременни системи за пътна безопасност. Стълбовете ифундаментите на виадуктите се усилват с нови бетонови кожуси, подобрява сепротивоземетръсната устойчивост.

На виадуктите "Потоп" /19-ти км/ и"Коренишки дол" /36-ти км/ предстои изграждането на нова хидроизолация, новасфалт и осигурителни системи за безопасност. При 51-ви км продължаваработата по долното строене, без това да затруднява движението.На АМ "Тракия" преди началото на активния летен сезон приключи ремонтът натри виадукта - при 13-ти, 15-ти и 20-ти км. Съоръженията са с нови пътни плочи,асфалтобетонова настилка, хидроизолация, мантинели и парапети. Без да севъзпрепятства трафикът продължават строителните работи по конструктивнотоукрепване както на тези три съоръжения, така и на още две - при 17-ти и 18-тикилометър. Ремонтират се стълбовете, устоите, фундаментите, долнатаповърхност на пътна плоча и т. н.

Водещи