На АМ „Струма“ ще има 3 хеликоптерни площадки 11.03 | 17:20
Аутобанът ще разполага и с 6 площадки за отдих
На автомагистрала "Струма" ще бъдат обособени 6 площадки за отдих и 3 хеликоптерни площадки, които да се използват в случай на аварии, както и център за управление на тунелите и център за управление на цялата магистрала.
Това стана ясно на публичното обсъждане на идейния проект за пътния участък. На него присъства заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров.
По думите му изграждането на третия лот на автомагистрала "Струма" е един от най-тежките и сложни инфраструктурни проекти, които са строени на територията на нашата страна.
"Проектът е съгласуван с редица европейски институции и повечето принципни въпроси вече са решени", каза Киров.
По думите му, въпреки голямата стойност на тунела, който ще бъде изграден при Кресненското дефиле, на този етап не съществува друга алтернатива.
На събитието бяха представени някои от техническите решения. Трасето ще бъде разделено на три подучастъка. Първият ще е от гр. Благоевград до Крупник и ще е с дължина от около 21 км. Два километра от тях ще бъдат тунел, наречен "Железница", с по две ленти във всяка посока. Цената на изпълнението ще бъде около 200 млн. лева.
Вторият подучастък е разделен на два подлота, единият, от които е най-тежкият и обхваща изграждането на тунел с обща дължина от над 15 км. Индикативната стойност на съоръжение е около 1.1 млрд. лв.
Третият подучастък от Кресна до Ново Делчево е наземен, като неговата дължина ще бъде около 23 км. Сумата за неговото изграждане е около 200 млн. лв.
Очаква се търговете за изпълнение по всички участъци да започнат най-късно до средата на следващата година. Проектът има одобрена апликационна форма, част от която е доклада по ОВОС и Оценката на съвместимостта с НАТУРА и ще се финансира по ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 – 2020 г.
В срещата участие взеха и министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева, изпълнителният директор на Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти” Асен Антов, представители на Управляващия орган на Оперативна програма "Транспорт", на Агенция "Пътна инфраструктура", преподаватели и др.
Водещи
-
Красен Станчев: Членството ни в еврозоната трябва да се отложи за 2026 година
"България не е най-бедната страна в ЕС, но е с най-бедното като компетентност управление",...
07.01 | 21:00
-
Силва Дончева с прогноза за 2025-а и идните 35 години
НАТО и Русия ще воюват заедно в голяма морска битка, предрече астрологът
07.01 | 20:45
-
Какво пише в проекта на споразумение за редовен кабинет
Интересен момент е, че подпис под документа ще положи и кандидатът за министър-председател
07.01 | 20:30
-
Проф. Константинов: Опитът за промяна на Изборния кодекс - особено преди избори, е трагичен
Промените се правят, за да покажат депутатите, че са живи, че нещо мърдат, че нещо правят,...
07.01 | 20:15
Най-четени
-
Комисия по бюджет и финанси в Народното събрание се събира на първото си заседание днес
На днешното заседание на бюджетната комисия на въпросите на народните представители ще...
07.01 | 09:45
-
Първи казуси около пълноправното ни членство в Шенген започват да се прилагат на практика
Всяко дете може да напуска територията на България самостоятелно или с родител, като при...
07.01 | 10:15
-
Бившият лидер на БСП създава нова лявоцентристка партия
Критика към преговорите за кабинет
07.01 | 09:15
-
Ето кои българи са поканени на инаугурацията на Доналд Тръмп
Оказана е честта на 8 наши сънародници, гласи неофициална информация
07.01 | 17:00