Неизправност е основната версия за катастрофата с бойния вертолет 12.06 | 09:11
Падналият Ми-17 е същият, повел парада за Гергцовден

Техническа неизправност е най-вероятната причина за инцидента с военния хеликоптер Ми-17 в Пловдив. Вертолетът се е завъртял на 180 градуса и е паднал на земята. При тежкия инцидент загинаха двама пилоти. Води се разследване на случая и причините за него, предаде БГНЕС.
Кореспондентът на агенцията обобщава информацията, станала ясна след близо двучасовото съвещание в авиобаза "Крумово" и дадения от министъра на отбраната Красимир Каракачанов, ген. Петьо Мирчев, зам.-командир на ВВС, генерал Борислав Сертов - директор на Военна полиция и бригаден генерал Димитър Иванов, командир на 24-та база брифинг за катастрофата. Там беше и ген. Андрей Боцев, началник на отбраната. Като голяма трагедия определи министър Каракачанов инцидента, при който загинаха двама опитни пилоти - той изрази своите съболезнования към семействата и близките на кап. Пламен Пантелеев, 48-годишен, от Бяла, Русенско, и на кап. Стоян Неделчев, 45-годишен от Елхово. Първият от тях има над 600, а вторият - над 500 летални часа, извършвали са това упражнение не един път. Полетът е бил тренировъчен, на височина между 30 и 50 метра, а задачата е била спасяване. Това е бил четвъртият полет на хеликоптера за деня с различни екипажи.
Машината се е завъртяла на 180 градуса и после рязко е паднала, станало е толкова бързо, че пилотите не са успели да съобщят в базата. Третият член на екипажа - Алексей Каменов, е напуснал сам хеликоптера и е вървял стотина метра. Той бе приет на лечение в УМБАЛ "Св. Георги" в Пловдив с фрактура на глезена и на ребрата.
Тази сутрин от ВМА съобщиха, че бордният техник на катастрофиралия вертолет вече се намира в София. Състоянието му е стабилно. Пациентът е контактен и адекватен.
Продължават вторичните прегледи и изследвания. "Рано е да се говори още за причината за катастрофата", каза министър Каракачанов, но при тези условия най-вероятно става дума за техническа неизправност. Машината е 30-годишна, през 2016 година е минала основен ремонт, а до следващия са предстояли 200 летателни часа. С излизането на падналия Ми-17, авиобазата вече няма нито един действащ Ми-17, при положение, че общият им брой е пет.
Водещи
-
Митов:За мен това е чиста проба саботаж на въвеждането на еврото в България.
Министърът посочи, че до преди два часа искането на президента не е било внесено в парламента,...
12.05 | 17:59
-
Стотици кулинарни майстори ще участват във Фестивал на баницата във Врачанско
По традиция кулинарните шедьоври ще бъдат разделени в три категории - солена, сладка и...
12.05 | 17:40
-
Хотелиери и ресторантьори недоволни от ремонтите по пътя към морето
По този начин според организацията държавата работи за конкурентните ни съседни дестинации...
12.05 | 17:20
-
Прокуратурата разследва Конституционния съд за касирането на изборите
Наблюдаващият прокурор Виолета Марчева от отдел "Специализиран" на СГП е преценила, че има...
12.05 | 16:59
Най-четени
-
Алгафари за референдума: Баба Пена и бай Хасан не трябва да бъдат питани за еврозоната
Това заяви пиар експертът Нидал Алгафари по темата с референдума за еврозоната, иницииран от...
12.05 | 13:30
-
Няма българска череша и няма да има тази година, категоричен е доцент Димитър Сотиров
Овощар: Ако клиентите не купуват череши, търговците ще свалят цената
12.05 | 10:15
-
Зафиров: Референдумът за еврото въобще не трябва да влиза в Народното събрание
„Ние сме за всенародни допитвания, но те трябва да отговарят на правовия ред, законността и...
12.05 | 12:57
-
Румен Радев внася в НС предложението си за референдум за еврото
Партиите в парламента са на различни позиции
12.05 | 09:15