Не получаваме достатъчно точна и вярна информация като потребители 11.02 | 19:05
Веселин Златев обяснява какви са нелоялните практики на търговците у нас
![Не получаваме достатъчно точна и вярна информация като потребители](http://inews.bg/pictures/800922_1004.jpg)
Най-сериозният проблем, който стои пред потребителите у нас, е липсата на точна и вярна информация за предлаганите стоки и услуги.
Това е мнението на Веселин Златев, председател на Комисията за защита на потребителите в интервю за агенция "Фокус".
Според Златев все още продължава да има нелоялни практики на търговците у нас, които се осъществяват чрез предоставяне на невярна, подвеждаща или заблуждаваща информация в рекламни брошури на интернет страници или етикети.
"Понякога се случва съществена информация да се премълчава или прикрива. Констатирали сме и агресивни търговски практики, при които търговецът чрез принуда налага всякакъв вид прекомерни и несъответстващи на целта извъндоговорни пречки, когато потребителят желае да упражни правата си по него.
Също така сме установявали и заблуждаващи търговски практики, при които търговецът обещава награди, като впоследствие не предоставя нито тях, нито тяхната равностойност", коментира Златев.
Според него обаче, доверието в институцията нараства все повече, а заедно с това и потребителската култура на българите. За това говори големият брой жалби, постъпили през миналата година в КЗП – 40 хиляди.
Интернет продажбите остават проблем у нас. Според Златев това също се дължи на недостатъчна информация и осведоменост:
"Информирайки се правилно и своевременно, потребителят би могъл да избегне до голяма степен последствията от евентуални действия или бездействия от страна на търговеца.
Много е важно, когато потребителите пазаруват он лайн, да обръщат внимание на това дали търговецът е предоставил своевременно информация за името и адреса си, както и за правото му да се откаже от договора и условията, при които може да върне стоката или услугата – едни от най-честите нарушения, които констатираме при продажбата на стоки по интернет.
Друг важен момент е навременната информация за стойността на пощенските услуги или транспортните разходи, които не са включени в цената на стоките или услугите, както и начина на плащане, доставка и изпълнение на договора.", коментира още той.
Водещи
-
Първият ден от преговорите организирани от ГЕРБ-СДС ОБЗОР
На среща бяха поканени три политически партии, които влизат в 50-ото Народно събрание - ДПС,...
17.06 | 16:44
-
Виктория: От участието си в "Ергенът" имам и негативна следа
Това разкри една от най-обсъжданите и скандални ергенки Виктория Асенова. Брюнетката за първи...
17.06 | 16:30
-
Сачева: Разговорите, които проведохме до момента, показаха, че ГЕРБ-СДС има сходство в програмите с ДПС
Утре се очакват разговори с БСП, „Има такъв народ“ и „Величие“. ПП-ДБ и „Възраждане“ вече...
17.06 | 16:15
-
ДБ даде мандат и гласува доверие на председателя си Атанас Атанасов
На свое заседание, проведено днес, формацията анализира изборните резултати от 9 юни.
17.06 | 15:59
Най-четени
-
Напрежението около новата политическа сила у нас продължава
Николай Марков от "Величие" заплаши БНТ, bTV и Nova, че скоро формацията му ще обяви тотален...
17.06 | 12:30
-
ПП-ДБ няма да участва в преговорите за съставяне на правителство с мандата на ГЕРБ-СДС
Това става ясно от официално писмо
17.06 | 12:59
-
Радев свиква първото заседание на 50-ото Народно събрание в сряда
Със свой указ на основание чл. 75 от Конституцията, държавният Радев свиква на първо заседание...
17.06 | 09:59
-
Днес ще бъде слънчево
Атмосферното налягане слабо ще се повиши и ще е по-високо от средното за месеца.
17.06 | 09:03