Общинар: Играта на глоби са недопустими, когато се харчат публични средства 06.10 | 16:39
Симеон Славчев с остра позиция срещу кметството за скандалите около ул. „Граф Игнатиев“

Едва ли има столичанин, който да не е наясно с лошото изпълнение на ремонтите на пътната инфраструктура в София. Когато обаче гражданите реагираха на некачествения ремонт на ул. "Граф Игнатиев”, управляващите от ГЕРБ, вместо да се извинят на софиянци, нарекоха справедливия граждански протест политическа атака и пиар. Това казва в своя позиция общинският съветник в София Симеон Славчев и съпредседател на "Политическа група 5".
Ето какво още пише в нея:
"Политическа група 5” в Столичния общи съвет беше първата, която реагира на сигналите от граждани и неправителствени организации. Направихме проверка на обекта на ул. "Граф Игнатиев” и след като се убедихме, че ремонтът който се извършва е некачествен, поискахме ресорният зам.-кмет Евгени Крусев незабавно да подаде оставка. След това наше настояване управляващите започнаха да атакуват и заплашват персонално членовете на "Политическа група 5", а действията ни бяха наречени политически пиар.
Когато говорят за политически пиар ГЕРБ забравят, че само преди три седмици кметът Фандъкова заведе до Виена журналисти, и то на разноски на общината, за да видят завода за изгаряне на отпадъци, който тя иска да построи в София. Тук ще припомня, че решението, което ГЕРБ наложиха силово в Столичния общински съвет за изграждането на завод за изгаряне на отпадъци в центъра на София няма нито политически, нито обществен консенсус и съгласие. Плащането от джоба на данъкоплатеца на разноските за пътуването на журналисти до Виена (за да се оправдава сделката за завода за изгаряне на боклук) по разбиранията на ГЕРБ явно не е пиар. Но за мен, и вярвам и за много други граждани на София, това не само е пиар на Фандъкова, който е платен от всеки един данъкоплатец в столицата, но и абсолютно недопустимо действие. Може би затова толкова време кметът бави и не дава отговор на питането на "Политическа група 5" колко струва пътуването до Виена и кой плати разходите на журналистите.
ГЕРБ трябва да преосмисли и политиката си на чуваемост, защото както вече три години не се приемат предложенията на нас, от опозицията, по важни въпроси за града, така и в момента те не чуват гласа на хората, които не са съгласни да продължава порочният кръг на некачествените ремонти. А всичко е много просто - когато става дума за публични средства, не може да си играем на глоби за лошо строителство – това не решава проблема и не е отговорно и ефективно изразходване на парите на хората.
Отново призовавам управляващите да поемат своята отговорност и незабавно да поискат оставката на зам.-кмета по транспорта Евгени Крусев. Още повече, че Крусев и арх. Иво Панталеев, който направи проекта за ул. "Граф Игнатиев” и площада пред църката "Свети Седмочисленици" си позволиха арогантно поведение спрямо столичани и цялостната ситуация с ремонтите на пътната инфраструктура в момента. Арх. Панталеев дори се осмели да каже, че това което се прави на ул. "Граф Игнатиев” на него му харесва и не го интересува мнението на столичани, защото те били хейтъри ... Ще припомня на самозабравилия се архитект, че неговият хонорар и възнаграждание се заплаща от джоба на всеки един софиянец и той не само трябва, но е задължен да се съобразява с мнението им.
Не спират и спекулациите, че причината за искането на оставката на Крусев от "Политическа група 5" е само заради ремонта на ул.”Граф Игнатиев”, който не бил завършил. Ние искаме оставката принципно, за цялостно несправяне с транспортните проблеми на София. Крусев имаше достатъчно време и възможност да покаже, че има качества да бъде зам.-кмет, но вместо това той атакуваше всеки път общинските съветници, които му казвахме къде греши и как според нас и според експерти по транспорт трябва да се реши даден проблем. Тези проблеми, грешки и неефективната работа на зам.-кмета Крусев се трупаха, а случаят с "Граф Игнатиев” само преля чашата на търпението на столичани.
И отново ще повторя, че ако кметът Йорданка Фандъкова не поиска оставката на Крусев и не го отстрани незабавно, то тя ще трябва лично да поеме отговорността за некачествените ремонти в София и неефективното изразходване на публичните средства.
Водещи
-
Наземният транспорт се връща по улиците след шестдневна блокада
Изтощителна транспортна криза
19.05 | 17:59
-
Инфлацията в България през април 2025 г. е 2.8% на годишна база
Най-ниските годишни темпове бяха регистрирани във Франция (0,9%), Кипър (1,4%) и Дания (1,5%)
19.05 | 17:40
-
Къде българите взимат най-високи заплати?
Средната брутна месечна работна заплата в област Пловдив за януари 2025 г. е 2 066 лв., за...
19.05 | 17:20
-
„Да, България“ иска оставки в столичния градски транспорт
Междувременно Божидар Божанов също излезе с коментар във Фейсбук.
19.05 | 16:45
Най-четени
-
Васил Терзиев заяви категорично, че няма как да отговори на искането на протестиращите служители
"За мен да кажеш, че си слязъл от 400 на 300 лв. искане не е отстъпка", поясни Терзиев и...
19.05 | 11:15
-
Борисов: В моя мандат сме вдигали с 62% заплатите на работещите в транспорта
"Гарантирам, че ГЕРБ не участва в тези протести", подчерта той.
19.05 | 14:00
-
Синдикатите обявиха безсрочна стачка: Ще се събира подписка и метрото да спре работа
Това обявиха синдикатите след среща с местната власт
19.05 | 11:04
-
Васил Терзиев заяви, че ще покани представители на протестиращите служители на градския транспорт на среща в общината
Направен е анализ колко деца са имали проблем със стигането да училище през двата дни, в които...
19.05 | 10:15