Омбудсманът: Искайте си обезщетенията от „Топлофикация“ 08.02 | 14:47

Манолова иска от енергийния министър ревизия на ремонтната програма на дружеството

От iNews.bg

Омбудсманът Мая Манолова съветва гражданите, останали частично или напълно без парно и топла вода заради аварията в София, да подадат жалба до "Топлофикация" с искане за неустойка. В нея изрично трябва да се поиска монополистът да извърши проверка на показанията от топломерите в абонатната станция и снемане на архивираната информация в паметта на уреда. Това трябва да стане най-късно до 1 март, защото тогава запаметената информация се нулира. След получаването на искането, от "Топлофикация" са длъжни да извършат проверка и съставят протокол, в присъствието на жалбоподателя, обяснява общественият защитник.

Манолова се обърна с писмо и до служебния министър на енергетиката Николай Павлов, в което настоява за спешна проверка относно аварията на "Топлофикация", оставила хиляди столичани на студено и без топла вода. Общественият защитник настоява министерството да изпълни контролната си функция по Закона на енергетиката, за да защити гражданите, а виновните лица да понесат отговорност.

Омбудсманът препоръчва също да бъде направена ревизия на изпълнението на инвестиционната програма на дружеството, тъй като с темповете на монополиста, за ремонт на съоръженията ще са нужни 1000 години. Тя посочва, че през изминалата година са обновени едва 1,4 км от общо 1000 км тръбопроводи. В писмото до енергийния министър омбудсманът поиска спешно промяна в Наредбата за топлоснабдяването, така че сметките за "топло" да отговарят на реално ползваната услуга.

Водещи