От 2022-а: Возилата – с черни кутии 27.03 | 13:15
Леките коли, камионите и автобусите задължително трябва да са оборудвани с технология, предупреждаваща за сънливост или разсейване на шофьора, предвижда проект на ЕП

От 2022 г. леките коли, камионите и автобусите задължително трябва да са оборудвани с черни кутии, технология, предупреждаваща за сънливост или разсейване на шофьора, както и интелигентна система за регулиране на скоростта и за безопасно движение на заден ход чрез камери или датчици. Това предвиждат част от новите правила за пътната безопасност, за които се споразумяха Европейският парламент, Съвеът и ЕК във вторник, пише "24 часа".
Интелигентната система за регулиране на скростта включва датчици и сензори, чрез които автомобилът сам ще разпознава пътните знаци и посоченото на тях ограничение на скоростта. Ако колата се движи по-бързо от разрешеното, системата сама ще намалява скоростта.
Всички превозни средства ще трябва да са оборудвани и със своеобразен дрегер - система, която да разпознава дали водачът е употребил алкохол. В такъв случай двигателят няма да може да бъде стартиран.
Леките автомобили и микробусите ще трябва да имат и предупредителна система при напускане на пътната лента, такава за аварийно спиране и нови обезопасителни колани, подобрени чрез изпитвания на сблъсък.
Освен това се увеличава зоната за удар на главата на пешеходци и колоездачи, която се използва при тестове на сблъсъци от различни ъгли и позиции. Ще трябва да се поставят и предни стъкла от материал, който да не допуска наранявания при катастрофа.
Специфични изисквания се въвеждат за подобряване на пряката видимост на водачите на камиони и автобуси. Ще се отстранят мъртвите зони и ще трябва да се поставят системи в предната част и отстрани на превозното средство за откриване и предупреждаване за уязвими участници в движението, особено при завой.
При големите превозни средства ще се инсталира и система, която да следи налягането на гумите. Вградените технологии трябва да намалят броя на произшествията - очаква се да бъдат спасени над 25 хил. човешки живота и да се предотвратят най-малко 140 хил. тежки наранявания до 2038 г.
Новите устройства за безопасност ще станат задължителни от 2022 г., с изключение на системите за пряка видимост за камиони и автобуси и разширената зона за удар на главата, които ще последват по-късно, поради необходимостта от промени в конструкцията.
През последните години ЕС вече въведе някои задължителни мерки като електронни системи за управление на стабилността във всички превозни средства и усъвършенствани системи за аварийно спиране и системи за предупреждение при напускане на лентата за движение. Те са допринесли за намаляване жертвите на пътя с 50 хил, отбелязва в. "24 часа".
Водещи
-
На първо четене: Таксите за студенти платено обучение няма да се повишават
Предложеният законопроект намалява таксите за студентите платено обучение
09.07 | 18:00
-
Жената на варненския кмет: С кърмаче на ръце посрещнах 15 агенти на КПК
Бях по нощница за кърмачки. Помолих ги да се облека, а те ми позволиха само при условие, че...
09.07 | 17:45
-
Слави: България постигна нещо, което рядко е правила – защити националния си интерес
В ЕП бяха изтрити претенциите на РСМ за някаква "македонска идентичност" и някакъв "македонски...
09.07 | 17:30
-
Васил Симов: Бензинът и дизелът у нас леко ще поскъпнат
09.07 | 17:15
Най-четени
-
Ивелин Михайлов: Пеевски е поискал досиетата на 88 кмета от „Промяната“
„Делян Пеевски е изискал досиетата на 88 кмета от ‘Продължаваме промяната’. Изиска им е, за да...
09.07 | 11:30
-
Борисов: Когато ПП-ДБ говорят и ви кажат: "Добър ден!", можете да си пуснете лампата
По думите му няма проблем с достъпа до образование, а конвертируемостта на дадена специалност....
09.07 | 10:45
-
Асен Василев твърди, че Борисов е свързан с фирмата, подала сигнал срещу кмета Коцев
Василев твърди, че за последните три година в мандата на Иван Портних същата фирма е спечелила...
09.07 | 11:59
-
Кметът на Варна остава в ареста
Разследването остава динамично и ще следим развитието на случая в реално време.
09.07 | 11:45