Партиите не са спестовници! Вижте кой колко похарчи в кампанията за евровота 08.07 | 20:50
Изборите за Европейски парламент са ни стрували близо 24 милиона лева
Изборите за Европейски парламент, които се проведоха на 25 май, са ни стрували точно 23 886 000 лева. България има своите 17 представители в ЕП. Колко похарчиха обаче партиите в предизборните си кампании, за да ги вкарат в институцията? И за какво? Немалко средства са вложени в изборната надпревара и този път. Сметната палата представи данните от декларациите, от които става ясно кой колко пари е дал за медийно отразяване, за транспорт, офиси и др.
ПП "Атака" декларира набрани средства за финансиране на предизборната си кампания от членски внос и държавна субсидия – съответно 56 224 лева и 1 250 000 лева. 1640 лева приходи партията декларира като приход от стопанска дейност, регламентирана в Закона за политическите партии. Общият размер на набраните средства е 1 307 864 лева. Разходите на партията за материали са 2781 лева. Разходите за външни услуги обаче надвишават приходите и са повече от 1 377 000 лева. Само разходите за медийни услуги са 1 024 307 лева. Общият размер на разходите е 1 390 128 лева.
Финансовата дисциплина, с която са известни в ГЕРБ, изглежда, важи и за кампанията. ГЕРБ са се вместили изцяло в сумата, отпусната им по линия на държавната субсидия. За канцеларски материали са отделили 8613 лева. Разходите им за външни услуги като цяло са 1 586 940 лева, от тях – за медийни услуги – 385 313 лева. За социологически проучвания ГЕРБ са похарчили 125 324 лева и 24 000 лева за консултантски услуги. Разходите за плакати, флаери, диплянки, брошури и други са 464 492 лева, а за публични събрания и концерти – 483 415. Заедно с всички по-малки разходи по кампания общата сума на разходите прави с точност до стотинка сума, равна на държавната субсидия – 1 622 992,6 лева.
При Движението за права и свободи също е похарчена получената обща сума финансиране до стотинка. За кампанията партията на Лютви Местан е получила 496 000, а държавната субсидия е 1 114 078 лева. Разходите за материали са 355 580 лева. Общата похарчена сума за външни услуги е 1 235 377 лева, като за медийни услуги са вложени 539 946 лева. Разходите за плакати, флаери, диплянки, брошури и др. са 498 443 лева. Заедно с останалите по-малки суми общият размер на разходите става 1 610 078.
Националният фронт за спасение на България влага в кампанията си общо 794 007 лева при набрани средства за финансиране 842 915 лева (само 4291 от членски внос). По-голямата част от парите са похарчени за външни услуги – 464 346 лева, 257 728 от които – за медийни услуги. Тази партия не е вложила нито лев за реклама по националните медии – БНТ и БНР. За сметка на това е дала повече от 50 000 лева за социологически проучвания. 126 613,11 лева са вложени в офиси и транспорт, а 252 463 лева са похарчен за заплати на временно заети лица в кампанията.
Оказва се, че Коалиция "АБВ – Алтернатива за българско възраждане" е събрала по-малко средства за предизборната си кампания, отколкото е похарчила. Коалицията декларира средства за финансиране на предизборната си кампания от дарения и от средства за издигнатите кандидати – съответно 306 575 лева и 1000 лева и е получила и 36 000 лева за медийни пакети, предоставени по реда на чл. 178 от Изборния кодекс. Това означава, че общият размер на набраните средства е 344 175 лева. В същото време общият размер на разходите на АБВ, извършени по време на предизборната кампания, са 396 878 лева. Сметката показва, че заради изборите коалицията е на минус с 52 703 лева. Най-много средства АБВ са изразходвали за медийни услуги – 272 180 лева.
Коалиция "България без цензура", ВМРО, ЗНС и движение "Гергьовден" декларира набрани средства за финансиране на предизборната си кампания 1 926 301 лева. Те са получени от собствени средства на политическите партии (1 046 821 лева), участващи в коалицията, дарения (859 480 лева) и средства за медийни пакети - 20 000 лева. Коалицията е изразходвала до стотинка събраните средства, тъй като разходите, които декларират, са точно 1 926 301 лева. Най-голям дял от средствата е отделен за външни услуги – 1 859 125 лева, от които разходите за медийни услуги са 1 361 787 лева, а за плакати, флаери, диплянки, брошури и други – 191 297 лева. Коалицията се е лишила от социологически проучвания, но за сметка на това е отделила средства за масови прояви (публични събрания, концерти и други) в размер на 153 976 лева.
"Коалиция за България" декларира набрани средства за финансиране на предизборната си кампания в размер на 1 925 614 лева. От тях 1 866 864 лева са собствени средства, предоставени от коалиционните партньори. Даренията пък са в размер на 55 750 лева, а средствата на издигнатите от коалицията кандидати са 3000 лева. Общият размер на разходите е 1 899 282 лева, което означава, че са спестени 26 332,45 лева. Най-много средства коалицията е дала за външни услуги – 1 773 153,05 лева, от които за медийни такива са похарчени 1 415 119,89 лева, а за плакати, флаери, диплянки, брошури и други – 66 711,97 лева. Масовите прояви пък са стрували 136 685, 15 лева. За материали пък коалицията е похарчила 50 204,78 лева. Наемите на помещения, транспортните средства, рекламните съоръжения и други са стрували 70 022, 69 лева, а за командировки са дадени 56 151,92 лева.
Коалицията на Реформаторския блок е декларирала 744 702,41 лева като общ размер на набраните средства за финансиране на предизборната кампания. Те са събрани от собствени средства на политическите партии, участващи в коалицията, дарения и средства на издигнатите кандидати. Дарените пари са в размер на 33 652,41 лева, като от тях 305 лева са стойността на получените непарични дарения (стоки, услуги, рекламни материали и др.). Що се отнася до средствата на издигнатите кандидати, стойността на непаричните средства в пъти превишава тази на паричните – 39 960 лева, срещу 590 лева.Общият разход, които коалицията е направила за предизборната си кампания, е в размер на 730 791,05 лева, което означава, че са спестени 13 911,36 лева. За разходи за материали са отделени 53 702 лева, за външни услуги – 636 196 лева, а за командировки – 5891 лева. Разходите за медийни пакети по реда на чл. 178 от Изборния кодекс са 31 828,6 лева.
Водещи
-
Пак кошмарна тапа на границата с Турция
Опашката от коли е дълга 12 км и стига чак до Свиленград
22.12 | 18:00
-
Страховитите пророчества на Преподобна Стойна (ВИДЕО)
Загадъчната българска ясновидка е оставила след себе си множество предсказания, предавани от...
22.12 | 17:40
-
Унгарската MOL иска да купи рафинерията „Лукойл-Нефтохим“
Новината била съобщена лично от унгарския премиер Виктор Орбан, ден след посещението му в...
22.12 | 17:20
-
Издирването на Николай от Конаре няма да спре, обеща вътрешният министър
В търсенето участва и хеликоптер
22.12 | 17:00
Най-четени
-
Ваня Григорова: Изключителен проблем е липсата на бюджет
Според нея част от проблема, касаещ огромния трафик в столицата, е липсата на добър...
22.12 | 13:00