Петър Диков: София да не расте и да младее! 03.11 | 14:38
Според главния архитект столицата е нараснала достатъчно и ако продължи, ни чакат само проблеми
Прекалено нараснала ли е София? Къде може да се ограничи строителството и къде - не? Помага ли действително метрото за ограничаването на трафика и имаше ли действителна полза от новите зони за паркиране в центъра на града?
На тези въпроси на Econ.bg отговори главният архитект на столицата Петър Диков.
Според Диков София трябва да спре да се разраства, тъй като е достигнала момент, в който това може само да ѝ навреди.
"Нарастването вече идва малко прекомерно на София. От това нарастване нито България като държава, нито градът имат интерес. Това е така, тъй като София изсмуква демографски ресурс от останалата територия. Няма откъде другаде да дойдат хората, освен да се оголват други части на страната.
Самият град също нарасна достатъчно. Оттук нататък нарастването само ще създава допълнителни проблеми – и транспортни, и такива, свързани с инфраструктурата, проблеми с комуниникацията. Така че най-добре е ако се работи в посока на обновяване на това, което имаме, и да ограничаваме по някакъв начин териталното разширяване. Аз мисля, че с приетия и влязъл в сила Общ устройствен план задаваме основните параметри на тази политика”, коментира архитектът.
Според Диков пускането на втория лъч на метрото помага значително за ограничаването на трафика, но това не е толкова видимо, въпреки че близо 300 хил. души дневно го използват.
Главният архитект на София подкрепя въвеждането за синята и зелената зона, но не вярва в широко дискутираната идея, че ще се стигне до момент центърът на града да стане затворен за лични автомобили.
"Аз лично съм резервиран към тази идея. В нейна подкрепа се посочва Лондон. Лондон е Лондон. Става дума за метрополия, в която живеят 8 млн. души. Ние не можем да се мерим с Лондон. Не виждам подобно нещо (затваряне на центъра за лични автомобили) скоро да се случи”, посочи Диков.
Какво коментира главният архитект на София за бъдещите планове за разрастване на софийското метро, за строежите, разрастването на кварталите и казуса "Студентски град", четете в Econ.bg.
Водещи
-
Хампарцумян: Докато има кой да плаща, цените ще се вдигат
Търговците са в правото си да вдигат цени, подчерта финансистът
06.01 | 20:00
-
Българка плати 840 лв. за паркинг на летище София
Достъпът на автомобили до Терминал 2 на летище София се променя от 9 януари, съобщиха от...
06.01 | 19:30
-
Икономисти: Скок на инфлацията през 2025-а
Поскъпването на тока за бита, водата и хляба от началото на годината ще има отражение върху...
06.01 | 19:15
Най-четени
-
Депутатите започват работа
Що се отнася до законодателната власт – ваканцията на депутатите приключи. Основната тема през...
06.01 | 09:45
-
Мнение: Ако не се състави кабинет с първия мандат, ще отидем на нови предсрочни избори
Политолозите Малинов и Буруджиева единни
06.01 | 10:30
-
На 6-и януари православната църква чества Йордановден (Богоявление)
На този ден Йоан Кръстител покръства Исус Христос във водите на река Йордан.
06.01 | 09:04
-
Кузман Илиев: Още през април - май държавата може да остане без пари
Докато не се изхаби фискалният резерв, привидно няма драма, но тя е дългосрочна, защото се...
06.01 | 16:01