Повече и по-скъпи зони за паркиране в София заради трафика 20.10 | 12:50
По този начин той може да намалее, смятат ексерти

Трафикът в София може да намалее с въвежданото на повече и по-скъпи платени зони за паркиране. Около това мнение се обединиха експерти, които взеха участие в кръгла маса на тема "Възможности за решаване на проблема с паркирането и гариранено”, организирана от Съюза на архитектите в България в четвъртък вечерта, пише "Монитор".
Главният архитект на столицата Здравко Здравков обясни пред "Монитор", че в столицата 1000 души разполагат с 680 автомобила, което означава, че в града има 1 милион коли. Тези данни ни нареждат на челните места в Европа по брой автомобили на глава от населението, коментира арх. Здравков. Той обясни, че София е проектирана да побира много по-малко автомобили. Главният архитект е на мнение, че трябва да има механизъм, с който да се ограничава придобиването на лични автомобили, така че тази бройка да започне да пада.
Относно изграждането на допълнителни паркинги той обясни, че в София има места, където може да бъдат изградени, но инвеститорите ще имат нулев интерес, докато паркирането в града е безплатно. "Нужно е да се намери бизнес формулата, по която освен паркинги, инвеститорите да имат интерес да изграждат и пространства около тях. Цената за паркирането в момента е много ниска, а в голяма част на града е безплатно. Ние никога няма да намерим частни инвеститори, ако продължаваме с политиката на евтиното паркиране”, категоричен е Здравков. По думите му намаляването на трафика минава и през създаването на повече пешеходни и велосипедни зони. За пример Здравков даде Копенхаген, където 45% от хората се предвижват с колела. В София са 1%. Приоритизирането на градския транспорт също е ключов елемент за намаляването на колите в града. Архитектът съобщи, че започват и обществените обсъждания за разширението на метрото - от "Люлин" ĸъм Оĸoлoвpъcтния път, oт Бизнec парка ĸъм лифта в "Cимeoнoвo”, oт "Чepви вpъx" ĸъм "Cтyдeнтcĸи гpад", както и oт "Цаpигpадcĸo шoce" дo "Арена Армеец”.
От своя страна председателят на Съюза на архитектите Георги Бакалов, че в борбата с трафика може да се включат и междублоковите пространства. По думите му може да бъдат дадени на концесия и да се изградят подземни гаражи върху, които да се изграждат кафета, зелени площадки и места за отдих.
Водещи
-
"Мяра": 3/4 от българите смятат, че цените са се увеличили в последните седмици
В контекста на руската война в Украйна българите продължават да приемат като най-близки сред...
20.08 | 18:00
-
Обезглавени трупчета на бебета делфини изхвърли морето на плажа в Кара дере
Според очевидец те са станали жертва на оплитане в рибарски мрежи, тъй като по телата им са...
20.08 | 17:45
-
И вдовицата на Батето тъжи за Тошко Славков
Имах тъжен рожден ден на 8 август, каза Валя
20.08 | 17:30
-
В критично състояние е пострадалият в "Арсенал Казанлък" работник
Това заявиха от Клиниката по изгаряния на УМБАЛ "Св. Георги“ - Пловдив
20.08 | 17:15
Най-четени
-
Борислав Сандов: 10% от българите ще бъдат на воден режим
Кризата ще се задълбочи, прогнозира бившият министър на околната среда и водите
20.08 | 13:30
-
Кучешки лай, маска, специални дрехи: Убийството на жена в Първомай като хорър филм
Водещата версия е личен мотив
20.08 | 12:00