Повече и по-скъпи зони за паркиране в София заради трафика 20.10 | 12:50
По този начин той може да намалее, смятат ексерти

Трафикът в София може да намалее с въвежданото на повече и по-скъпи платени зони за паркиране. Около това мнение се обединиха експерти, които взеха участие в кръгла маса на тема "Възможности за решаване на проблема с паркирането и гариранено”, организирана от Съюза на архитектите в България в четвъртък вечерта, пише "Монитор".
Главният архитект на столицата Здравко Здравков обясни пред "Монитор", че в столицата 1000 души разполагат с 680 автомобила, което означава, че в града има 1 милион коли. Тези данни ни нареждат на челните места в Европа по брой автомобили на глава от населението, коментира арх. Здравков. Той обясни, че София е проектирана да побира много по-малко автомобили. Главният архитект е на мнение, че трябва да има механизъм, с който да се ограничава придобиването на лични автомобили, така че тази бройка да започне да пада.
Относно изграждането на допълнителни паркинги той обясни, че в София има места, където може да бъдат изградени, но инвеститорите ще имат нулев интерес, докато паркирането в града е безплатно. "Нужно е да се намери бизнес формулата, по която освен паркинги, инвеститорите да имат интерес да изграждат и пространства около тях. Цената за паркирането в момента е много ниска, а в голяма част на града е безплатно. Ние никога няма да намерим частни инвеститори, ако продължаваме с политиката на евтиното паркиране”, категоричен е Здравков. По думите му намаляването на трафика минава и през създаването на повече пешеходни и велосипедни зони. За пример Здравков даде Копенхаген, където 45% от хората се предвижват с колела. В София са 1%. Приоритизирането на градския транспорт също е ключов елемент за намаляването на колите в града. Архитектът съобщи, че започват и обществените обсъждания за разширението на метрото - от "Люлин" ĸъм Оĸoлoвpъcтния път, oт Бизнec парка ĸъм лифта в "Cимeoнoвo”, oт "Чepви вpъx" ĸъм "Cтyдeнтcĸи гpад", както и oт "Цаpигpадcĸo шoce" дo "Арена Армеец”.
От своя страна председателят на Съюза на архитектите Георги Бакалов, че в борбата с трафика може да се включат и междублоковите пространства. По думите му може да бъдат дадени на концесия и да се изградят подземни гаражи върху, които да се изграждат кафета, зелени площадки и места за отдих.
Водещи
-
Румен Радев внася предложение в парламента за референдум за еврото
Държавният глава с обръщение към народа и Народното събрание
09.05 | 19:24
-
Как да премахнем пестицидите от плодовете и зеленчуците
Как да премахнем пестицидите от плодовете и зеленчуците
09.05 | 17:20
-
По случай Летния Никулден бяха раздадени безплатно 1300 порции рибена чорба и 250 порции испанска паеля
Днес Бургас отбелязва летния Никулден.
09.05 | 16:59
-
На парада на Червения площад в Москва по случай 80-годишнината от Деня на победата Русия показа бойни дронове
Сред дроновете, които бяха показани по време на парада по случай победата над нацистка...
09.05 | 16:40
Най-четени
-
Борисов шеговито: Ще цитирам Тръмп, който каза, че иска да е папа, моето желание е да съм главен прокурор
Ето какво още каза Борисов
09.05 | 09:27
-
Валентин Вацев: Европа и Русия се готвят за директен военен сблъсък
Вацев критикува остро българската политическа класа за "безхаберие" и "неразбиране на...
09.05 | 11:45
-
Демерджиев подчерта, че случаят "Магдалена" не е изолиран
Според него всички виждат какво се случва в МВР, а Даниел Митов "стои неадекватно" и очевидно...
09.05 | 12:59
-
Евгения Борисова избухна: Ивка Бейбе трябва да спре да се размножава
Мощен апел отправи известната дизайнерка Евгения Борисова във Фейсбук
09.05 | 13:45